Хімічні технології органічних речовин

Область знаний: 
16 Химическая и биоинженерия
Специальность: 
161 Химические технологии и инженерия
ID: 50867
Наличие аккредитации: 
Да.
Ступінь та кваліфікація, що здобуває випускник програми
Ступінь вищої освіти, що присуджується випускнику:
Освітня кваліфікація, що присвоюється випускнику:
Магістр з хімічних технологій та інженерії.
Освітня кваліфікація, що присвоюється випускнику:
Магістр з хімічних технологій та інженерії.
Документи про вищу освіту, що видаються випускнику програми
Диплом магистра;
Приложение к диплому магистра европейского образца.
Квалификация в дипломе:

Ступінь вищої освіти – Магістр.

Спеціальність – 161 Хімічні технології та інженерія.

Ступінь вищої освіти – Магістр.

Спеціальність – 161 Хімічні технології та інженерія.

Обсяг програми

90 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

Нормативний строк підготовки становить 1 рік 4 місяці.

Форма здобуття освіти
Очна (денна).
Мова викладання
Українська.
Обсяг програми

90 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

Нормативний строк підготовки становить 1 рік 4 місяці.

Форма здобуття освіти
Очна (денна).
Мова викладання
Українська.
Структурные подразделения, в которых осуществляется подготовка по этой программе 
Кафедра (специальная), обеспечивающая выполнение программы 
Руководитель образовательной программы, контактное лицо 
Пушкарев Юрій Миколайович
Опис предметної області програми

Хімічні технології та інженерія.

Об’єкти вивчення:

Наукові основи розроблення нових хімічних технологій, удосконалення схемних рішень діючих виробництв для покращення техніко-
економічних показників та зменшення антропогенного навантаження на середовище.

Методи, методики та технології:

Експериментальні методи, методи моделювання, спеціальні методи розв’язання завдань відповідно до спеціальності.

Інструменти та обладнання:

Інформаційно-вимірювальні інструменти, прилади, нормативна документація.

Фокус освітньої програми

Програма спрямована на розробку, впровадження, підтримку систем управління та наукових досліджень в області хімічних технологій та інженерії.

Опис предметної області програми

Хімічні технології та інженерія.

Об’єкти вивчення:

Наукові основи розроблення нових хімічних технологій, удосконалення схемних рішень діючих виробництв для покращення техніко-
економічних показників та зменшення антропогенного навантаження на середовище.

Методи, методики та технології:

Експериментальні методи, методи моделювання, спеціальні методи розв’язання завдань відповідно до спеціальності.

Інструменти та обладнання:

Інформаційно-вимірювальні інструменти, прилади, нормативна документація.

Фокус освітньої програми

Програма спрямована на розробку, впровадження, підтримку систем управління та наукових досліджень в області хімічних технологій та інженерії.

Особливості реалізації програми
Підходи до викладання та навчання

Лекції, практичні роботи, дослідження, участь у міждисциплінарних проектах та тренінгах, самостійна робота з використанням підручників, конспектів та шляхом участі у групах з розроблення проектів, консультацій із науково-педагогічними співробітниками, підготовки кваліфікаційної роботи магістра.

Система оцінювання

Система оцінювання ґрунтується на принципах ЄКТС та здійснюється за 100-бальною шкалою.

Оцінка за шкалою університету Оцінка за шкалою ЄКТС Оцінка за національною шкалою
Екзамени та диференційовані заліки Заліки
90–100 A Відмінно Зараховано
82–89 B Добре
75–81 C
67–74 D Задовільно
60–66 E
35–59 FX Незадовільно Не зараховано
0–34 F

 

Кожний навчальний семестр містить два модульних контролі. Кожний модульний контроль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Якщо підсумковою формою контролю є залік, то підсумкова оцінка формується як накопичувальна за результатами оцінювання всіх навчальних елементів, які заплановані на семестр для виконання здобувачами вищої освіти. Оцінку «зараховано» отримують здобувачі вищої освіти, які виконали всі навчальні елементи не менш, ніж на 60 %. 

До екзамену допускаються здобувачі, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж 60 %.

Критерії оцінювання кожного навчального елемента визначені в робочій програмі навчальної дисципліни і доводяться до відома здобувачів на першому в семестрі занятті відповідно до положення про робочу програму навчальної дисципліни.

Оприлюднення змісту навчальної дисципліни та критеріїв оцінювання здійснюється через силабуси дисциплін, які розміщені на офіційному вебсайті університету.

Здобувачі зобов’язані дотримуватись принципів академічної доброчесності при виконанні модульних контрольних робіт, поточних контрольних завдань, індивідуальних завдань з дисципліни.

Ресурсне забезпечення реалізації програми
Специфічні характеристики кадрового забезпечення

Понад 80 % професорсько-викладацького складу, задіяного до викладання циклу дисциплін професійної підготовки, мають відповідні наукові ступені
до дисциплін, які викладають.

Специфічні характеристики матеріально-технічного забезпечення

Використання сучасного обладнання, зокрема https://op.edu.ua/about/set_up_documents#8

Специфічні характеристики інформаційно-методичного забезпечення

Використання віртуального навчального середовища ОНПУ та авторських розробок професорсько-викладацького складу.
https://library.opu.ua
https://el.opu.ua

Академічна мобільність

Академічна мобільність (регламентується Постановою КМУ No 579 “Про затвердження Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність” від 12 серпня 2015 року).

 

Національна кредитна мобільність

На основі двосторонніх договорів між ОНПУ та технічними університетами України.

Міжнародна кредитна мобільність

У рамках програми ЄС Еразмус+ на основі спільних договорів між ОНПУ та університетами партнерами.

Навчання іноземних здобувачів вищої освіти

На загальних умовах, та засвоєнні дисципліни «Українська мова як іноземна».

Академічні та професійні права випускників
Доступ до подальшого навчання 

Можливість продовжити навчання в аспірантурі за освітньо-науковим рівнем.

Працевлаштування випускників 

Робочі місця у науково-дослідних інституціях і лабораторіях на підприємствах, у тому числі адміністративних, контрольно-інспекційних організаціях та вищих навчальних закладах всіх форм власності. Самостійне працевлаштування.

Перелік компетентностей випускника
Загальні

Інструментальні компетентності:

  • Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
  • Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
  • Здатність планувати та управляти часом.

Міжособистісні компетентності:

  • Навички міжособистісної взаємодії.
  • Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
  • Професійні етичні зобов’язання.
  • Здатність бути критичним і самокритичним.

Системні компетентності:

  • Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
  • Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
  • Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
  • Прагнення до збереження навколишнього середовища.
  • Здатність оцінювати та прогнозувати економічну ситуацію галузі, проводити моніторинг ринку.
Спеціальні

Предметні:

  • Здатність розуміти сучасні тенденції розвитку та знання наукових досягнень в області автоматизованого управління в хімічній технології та інженерії.
  • Здатність до проектування функціональних схем автоматичних систем регулювання.
  • Знання про сучасні тенденції розвитку та найважливіші наукові досягнення в області хімічної технології та інженерії.
  • Здатність до проектування технологічних процесів з проведенням необхідних розрахунків та обґрунтуванням головних технологічних параметрів.
  • Здатність застосовувати знання, розуміння та практичні навички для розв’язування задач синтезу та аналізу елементів та систем в області каталітичних процесів хімічної технології.
  • Здатність використовувати знання і практичні навички для розроблення сучасних методів наукового дослідження та комп’ютерних технологій.

Фахові:

  • Здатність вибирати методи розв’язування науково-прикладної задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
  • Здатність оцінювати відповідність сучасних апаратурно-технологічних схем хімічних виробництв досягнутому рівню науково-технічного прогресу.
  • Здатність оцінювати технічні рішення на різних рівнях виробничої ієрархії підприємств хімічної промисловості з урахуванням найважливіших напрямків розвитку різних хімічних виробництв.
  • Здатність вдосконалювати існуючі апаратурно-технологічні схеми хімічних виробництв шляхом застосовування критеріїв оптимальності та методів і напрямків модернізації підприємств хімічної промисловості з урахуванням найважливіших тенденцій розвитку різних хімічних виробництв.
  • Розуміння сучасних технологій основного органічного і нафтохімічного синтезу та тенденцій їх розвитку.
  • Здатність проводити графоаналітичні розрахунки складу готової продукції органічного та нафтохімічного синтезу.
  • Здатність розуміти залежність технологічної схеми та апаратурного оформлення процесів нафтопереробки від термодинамічних характеристик та механізму хімічних реакцій органічного синтезу.

Компетентності для індивідуального вибору:

  • Знання про традиційні та сучасні технології очищення викидів та засобів переробки та утилізаційні технології промислових та побутових відходів.
  • Здатність приймати рішення щодо вибору технології з очищення викидів та утилізації відходів з урахуванням екологічних, економічних показників, а також державних та виробничих інтересів на підставі чинного законодавства для діючих та запроектованих підприємств.
  • Знання про традиційні та сучасні технології одержання натуральних каучуків, гум та еластомерів одно- та багатокомпонентного складу.
  • Здатність приймати рішення щодо вибору технології одержання еластомерів різноманітної молекулярної маси з урахуванням екологічних, економічних показників, а також державних та виробничих інтересів на підставі чинного законодавства для діючих та запроектованих підприємств.
Програмні результати навчання
Ключові результати навчання
  • Вміти використовувати методи та правила управління інформацією та роботу з документами за професійним спрямуванням. Володіти методиками та сучасними засобами інформаційних технологій.
  • Вміти використовувати комунікаційні технології для підтримування гармонійних ділових та особистісних контактів, як передумову ділового успіху.
  • Знати та розуміти закони та методи міжособистісних комунікацій, норми толерантності, ділових комунікацій у професійній сфері, ефективної праці в колективі, адаптивності.
  • Уміти складати психологічний портрет людини, підбирати робітників на визначені посади, знаходити шляхи виходу з конфліктної ситуації для ефективного управління персоналом.
  • Знати та розуміти закономірності, методи та підходи творчої та креативної діяльності, системного мислення у професійній сфері.
  • Знати основи кадрового менеджменту, авторського праву, професійної педагогіки, що сприяють розвитку загальної культури й соціалізації особистості та спрямовують її до етичних цінностей.
  • Займатися самоаналізом, використовувати методи адекватної оцінки (самооцінки), критики (самокритики), долати власні недоліки.
  • Вміти застосовувати знання і розуміння для розв’язання задач, які характерні обраній спеціальності.
  • Вміти використовувати методи та методики проведення наукових та прикладних досліджень.
  • Знати методологію системних досліджень, методів дослідження та аналізу складних об'єктів та процесів, розуміти їх складність, їх різноманіття, багатофункціональність для розв’язання прикладних завдань в галузі професійної діяльності.
  • Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо.
  • Знати методи проведення досліджень та вміти аналізувати складність технічних систем, розуміти складність задач оптимізації цих систем та їх елементів, та вдосконалювати методики їх проведення.
  • Розуміти необхідність бути наполегливим у досягненні мети та якісного виконання робіт у професійній сфері.
  • Вміти чітко, послідовно та логічно висловлювати свої думки та переконання.
  • Мати знання щодо забезпечення безпечних умов праці та навколишнього середовища при проведенні досліджень та у виробничій діяльності.
  • Застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу при визначенні складності досліджуваного об’єкту.
Спеціальні
  • Володіти навичками вибору технічних засобів автоматизації на основі аналізу їх властивостей, аналізувати об’єкти автоматизації і обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та схем керування ними.
  • Володіти навичками і демонструвати знання сучасного рівня управління та новітніх технологій в галузі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій.
  • Знати сучасний стан хімічних технологій, тенденції їх розвитку та найважливіші наукові досягнення в області хімічної технології та інженерії.
  • Володіти навичками використання пакетів прикладних програм в процесі розроблення компонентів автоматизованих інформаційних систем для вирішення завдань проектування, оброблення інформації та управління промисловими об'єктами.
  • Володіти навичками автоматизації розрахунків за допомогою як прикладного програмного забезпечення загального призначення так і власних програмних рішень.
  • Володіти сучасними методами наукового дослідження та комп’ютерних технологій.
  • Знати принципи проектування та вміти проектувати технологічні процеси з проведенням необхідних розрахунків та обґрунтуванням вибору головних технологічних параметрів.
  • Вміти проводити розрахунки технологічних процесів та обґрунтовувати вибір головних технологічних параметрів.
  • Застосовувати теоретичні знання, розуміння та практичні навички для розв’язування задач синтезу і аналізу елементів в області каталітичних процесів хімічної технології.
  • Застосовувати системний підхід, інтегруючи знання з інших дисциплін та враховуючи нетехнічні аспекти, під час розв’язання теоретичних і прикладних задач обраної області наукових досліджень.
  • Аналізувати сучасні апаратурно-технологічні схеми виробництв, вміти оцінювати їхню відповідність досягнутому рівню науково-технічного прогресу.
  • Вибирати методи розв’язування науково-прикладних задач для сучасних хімічних технологій.
  • Вміти застосовувати критерії оптимальності та методи модернізації підприємств хімічної промисловості під час вдосконалювання існуючих апаратурно-технологічних схем хімічних виробництв.
  • Знати сучасні технології основного органічного і нафтохімічного синтезу та тенденцій їх розвитку.
  • Знати залежність технологічної схеми та апаратурного оформлення процесів нафтопереробки від термодинамічних характеристик та механізму хімічних реакцій органічного синтезу
  • Здійснювати графоаналітичні розрахунки складу готової продукції у виробництвах органічного і нафтохімічного синтезу і вміти визначати і прогнозувати ключові параметри технологічних процесів.
Базові знання, вміння та розуміння індивідуального вибору студента
  • Знати і застосовувати сучасні технології очищення викидів та засоби перероблення промислових та побутових відходів.
  • Знати і застосовувати сучасні технології утилізації і рекуперації, знешкодження або знезараження відходів, оцінювати отримані результати та захищати прийняті технічні рішення.
  • Знати і застосовувати сучасні технології одержання еластомерів різноманітної молекулярної маси, оцінювати отримані результати та захищати прийняті технічні рішення.
  • Знати сучасні методи ідентифікації будови органічних речовин.
Перелік компетентностей випускника
Загальні

Інструментальні компетентності:

  • Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
  • Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
  • Здатність планувати та управляти часом.

Міжособистісні компетентності:

  • Навички міжособистісної взаємодії.
  • Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
  • Професійні етичні зобов’язання.
  • Здатність бути критичним і самокритичним.

Системні компетентності:

  • Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
  • Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
  • Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
  • Прагнення до збереження навколишнього середовища.
  • Здатність оцінювати та прогнозувати економічну ситуацію галузі, проводити моніторинг ринку.
Спеціальні

Предметні:

  • Здатність розуміти сучасні тенденції розвитку та знання наукових досягнень в області автоматизованого управління в хімічній технології та інженерії.
  • Здатність до проектування функціональних схем автоматичних систем регулювання.
  • Знання про сучасні тенденції розвитку та найважливіші наукові досягнення в області хімічної технології та інженерії.
  • Здатність до проектування технологічних процесів з проведенням необхідних розрахунків та обґрунтуванням головних технологічних параметрів.
  • Здатність застосовувати знання, розуміння та практичні навички для розв’язування задач синтезу та аналізу елементів та систем в області каталітичних процесів хімічної технології.
  • Здатність використовувати знання і практичні навички для розроблення сучасних методів наукового дослідження та комп’ютерних технологій.

Фахові:

  • Здатність вибирати методи розв’язування науково-прикладної задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
  • Здатність оцінювати відповідність сучасних апаратурно-технологічних схем хімічних виробництв досягнутому рівню науково-технічного прогресу.
  • Здатність оцінювати технічні рішення на різних рівнях виробничої ієрархії підприємств хімічної промисловості з урахуванням найважливіших напрямків розвитку різних хімічних виробництв.
  • Здатність вдосконалювати існуючі апаратурно-технологічні схеми хімічних виробництв шляхом застосовування критеріїв оптимальності та методів і напрямків модернізації підприємств хімічної промисловості з урахуванням найважливіших тенденцій розвитку різних хімічних виробництв.
  • Розуміння сучасних технологій основного органічного і нафтохімічного синтезу та тенденцій їх розвитку.
  • Здатність проводити графоаналітичні розрахунки складу готової продукції органічного та нафтохімічного синтезу.
  • Здатність розуміти залежність технологічної схеми та апаратурного оформлення процесів нафтопереробки від термодинамічних характеристик та механізму хімічних реакцій органічного синтезу.

Компетентності для індивідуального вибору:

  • Знання про традиційні та сучасні технології очищення викидів та засобів переробки та утилізаційні технології промислових та побутових відходів.
  • Здатність приймати рішення щодо вибору технології з очищення викидів та утилізації відходів з урахуванням екологічних, економічних показників, а також державних та виробничих інтересів на підставі чинного законодавства для діючих та запроектованих підприємств.
  • Знання про традиційні та сучасні технології одержання натуральних каучуків, гум та еластомерів одно- та багатокомпонентного складу.
  • Здатність приймати рішення щодо вибору технології одержання еластомерів різноманітної молекулярної маси з урахуванням екологічних, економічних показників, а також державних та виробничих інтересів на підставі чинного законодавства для діючих та запроектованих підприємств.
Програмні результати навчання
Ключові результати навчання
  • Вміти використовувати методи та правила управління інформацією та роботу з документами за професійним спрямуванням. Володіти методиками та сучасними засобами інформаційних технологій.
  • Вміти використовувати комунікаційні технології для підтримування гармонійних ділових та особистісних контактів, як передумову ділового успіху.
  • Знати та розуміти закони та методи міжособистісних комунікацій, норми толерантності, ділових комунікацій у професійній сфері, ефективної праці в колективі, адаптивності.
  • Уміти складати психологічний портрет людини, підбирати робітників на визначені посади, знаходити шляхи виходу з конфліктної ситуації для ефективного управління персоналом.
  • Знати та розуміти закономірності, методи та підходи творчої та креативної діяльності, системного мислення у професійній сфері.
  • Знати основи кадрового менеджменту, авторського праву, професійної педагогіки, що сприяють розвитку загальної культури й соціалізації особистості та спрямовують її до етичних цінностей.
  • Займатися самоаналізом, використовувати методи адекватної оцінки (самооцінки), критики (самокритики), долати власні недоліки.
  • Вміти застосовувати знання і розуміння для розв’язання задач, які характерні обраній спеціальності.
  • Вміти використовувати методи та методики проведення наукових та прикладних досліджень.
  • Знати методологію системних досліджень, методів дослідження та аналізу складних об'єктів та процесів, розуміти їх складність, їх різноманіття, багатофункціональність для розв’язання прикладних завдань в галузі професійної діяльності.
  • Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо.
  • Знати методи проведення досліджень та вміти аналізувати складність технічних систем, розуміти складність задач оптимізації цих систем та їх елементів, та вдосконалювати методики їх проведення.
  • Розуміти необхідність бути наполегливим у досягненні мети та якісного виконання робіт у професійній сфері.
  • Вміти чітко, послідовно та логічно висловлювати свої думки та переконання.
  • Мати знання щодо забезпечення безпечних умов праці та навколишнього середовища при проведенні досліджень та у виробничій діяльності.
  • Застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач синтезу та аналізу при визначенні складності досліджуваного об’єкту.
Спеціальні
  • Володіти навичками вибору технічних засобів автоматизації на основі аналізу їх властивостей, аналізувати об’єкти автоматизації і обґрунтовувати вибір структури, алгоритмів та схем керування ними.
  • Володіти навичками і демонструвати знання сучасного рівня управління та новітніх технологій в галузі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій.
  • Знати сучасний стан хімічних технологій, тенденції їх розвитку та найважливіші наукові досягнення в області хімічної технології та інженерії.
  • Володіти навичками використання пакетів прикладних програм в процесі розроблення компонентів автоматизованих інформаційних систем для вирішення завдань проектування, оброблення інформації та управління промисловими об'єктами.
  • Володіти навичками автоматизації розрахунків за допомогою як прикладного програмного забезпечення загального призначення так і власних програмних рішень.
  • Володіти сучасними методами наукового дослідження та комп’ютерних технологій.
  • Знати принципи проектування та вміти проектувати технологічні процеси з проведенням необхідних розрахунків та обґрунтуванням вибору головних технологічних параметрів.
  • Вміти проводити розрахунки технологічних процесів та обґрунтовувати вибір головних технологічних параметрів.
  • Застосовувати теоретичні знання, розуміння та практичні навички для розв’язування задач синтезу і аналізу елементів в області каталітичних процесів хімічної технології.
  • Застосовувати системний підхід, інтегруючи знання з інших дисциплін та враховуючи нетехнічні аспекти, під час розв’язання теоретичних і прикладних задач обраної області наукових досліджень.
  • Аналізувати сучасні апаратурно-технологічні схеми виробництв, вміти оцінювати їхню відповідність досягнутому рівню науково-технічного прогресу.
  • Вибирати методи розв’язування науково-прикладних задач для сучасних хімічних технологій.
  • Вміти застосовувати критерії оптимальності та методи модернізації підприємств хімічної промисловості під час вдосконалювання існуючих апаратурно-технологічних схем хімічних виробництв.
  • Знати сучасні технології основного органічного і нафтохімічного синтезу та тенденцій їх розвитку.
  • Знати залежність технологічної схеми та апаратурного оформлення процесів нафтопереробки від термодинамічних характеристик та механізму хімічних реакцій органічного синтезу
  • Здійснювати графоаналітичні розрахунки складу готової продукції у виробництвах органічного і нафтохімічного синтезу і вміти визначати і прогнозувати ключові параметри технологічних процесів.
Базові знання, вміння та розуміння індивідуального вибору студента
  • Знати і застосовувати сучасні технології очищення викидів та засоби перероблення промислових та побутових відходів.
  • Знати і застосовувати сучасні технології утилізації і рекуперації, знешкодження або знезараження відходів, оцінювати отримані результати та захищати прийняті технічні рішення.
  • Знати і застосовувати сучасні технології одержання еластомерів різноманітної молекулярної маси, оцінювати отримані результати та захищати прийняті технічні рішення.
  • Знати сучасні методи ідентифікації будови органічних речовин.