Теорія і практика виставкової та експозиційної діяльності

ID: 8265
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
Лекційних занять — 30 години; практичних занять — 30 годин.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

введення до учбового процесу теоретичних, концептуальних та практичних полів регіональної ідентичності; дослідження історико-культурних концептів комунікативного локусу.

Завдання дисципліни:
  • формування теоретичних уявлень про історію становлення регіональної ідентичності;
  • з’ясування особливостей та проблемних полів міфології культурного простору;
  • формування сталих знань та навичок  аналізу комплексу місцевого культурного простору;
  • формування стійких уявлень про комунікативні та естетичні аспекти міської ідентичності, її культурогенетичну модальність.

 

Основні результати навчання

Установлювати зв’язок культурологічного знання з методами та технологіями регулювання, управління соціокультурними процесами. Впорядковувати множинність емпіричних фактів у відповідності з логікою становлення культури. Застосовувати культурологічне знання та методи наукового дослідження культури для практичного вирішення сучасних соціокультурних проблем (збереження національної ідентичності; охорони матеріальної й нематеріальної культурної спадщини; розробки механізмів меморіалізації в культурі та адаптації традиційних культурних інститутів до умов сучасного суспільства тощо).

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; КЗ1-4 - контрольне / творче завдання в межах СРЗ;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Теорії сучасної музеєлогії. 
    • ПЗ1. Практикум. К. Хадсон. Впливові музеї.
    • СРЗ, К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Специфіка і форми музейної експозиції.
    • ПЗ2. Дизайн виставкової експозиції. Gamestorming. 
    • СРЗ, К. 
  • 3 тиждень
    • Л3.  Виставка як «локус медіації». 
    • ПЗ3. Проблемна виставка: спосіб побудови.
    • СРЗ. К. КЗ1
  • 4 тиждень
    • Л4.  Галерея в просторі міста: соціокультурний аспект. 
    • ПЗ4. Соціальний проект як художній артефакт. Gamestorming.
    • СРЗ. К. 
  • 5 тиждень
    • Л5.  Експозиція як наратив меморації. 
    • ПЗ5. Історія як об’єкт музеєфікації.
    • СРЗ. К. КЗ2
  • 6 тиждень
    • Л6. Експозиція як наратив ідентичності.
    • ПЗ6. Виставка як фактори творення міської спільноти.
    • СРЗ. К. 
  • 7 тиждень
    • Л7. Експозиція як джерело дослідження міської культури. 
    • ПЗ7. Практикум. Виставка одного експонату.
    • МКP№1. СРЗ. К. 
  • 8 тиждень
    • Л8. Концепція виставки як семіотична система. 
    • ПЗ8. Культурологічний візуальний проект: принципи, способи побудови. Brainstorming.
    • СРЗ. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Семіотика музейної експозиції.  
    • ПЗ9. Практикум. Кліке Р. Художнє проектування експозиції.
    • СРЗ. К. 
  • 10 тиждень
    • Л10. Експозиція як акція.   
    • ПЗ10. Акційні принципи побудови експозиції. Gamestorming.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Мистецьки практики Одеси.  
    • ПЗ11. Практикум. Рождественський К. І. Ансамбль і експозиція..
    • СРЗ. К. КЗ3
  • 12 тиждень
    • Л12. Комунікативні практики в просторі галереї. 
    • ПЗ12. Місце культурних хабів в міському просторі.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Сучасний інтерактивний музей. 
    • ПЗ13. Дизайн інтерактивного музею. Gamestorming.
    • СРЗ, К. 
  • 14 тиждень
    • Л14. Побудова відео та діджитал експозиції. 
    • ПЗ14. Дизайн виставки цифрового мистецтва. Gamestorming.
    • МКP№2. СРЗ. К. 
  • 15 тиждень
    • Л15. Перспективи «впливових музеїв». 
    • ПЗ15. Дизайн «впливового музею». Brainstorming.
    • СРЗ. К. КЗ4

 

Індивідуальна робота

Не передбачена

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 60 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних завдань в межах СРЗ – 45 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Студенти впродовж семестру готуються до лекційних занять, виконують дві модульні контрольні роботи, індивідуальні контрольні завдання в межах СРЗ. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 складаються з теоретичної і практично-теоретичної частин. Кожна з них оцінюється у 10 балів і являє собою обґрунтування і презентацію створеного медіа продукту або проекту. РГР є складовою накопичувальної частини дисципліни і оцінюється після публічного захисту у максимальні 20 балів.

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1-3. Оцінка за виконання – 10 бали (1-3 тижні).
  • ПЗ4-7. Оцінка за виконання – 10 бали (4-7 тижні).
  • КЗ1-2. Оцінка за виконання – 10 балів (3-5 тижні).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ8-11. Оцінка за виконання – 10 бали (8-11 тижні).
  • ПЗ12-15. Оцінка за виконання – 10 бали (12-15 тижні).
  • КР3-4. Оцінка за виконання – 10 балів (11-13 тижні).
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.  Підсумковим контролем з дисципліни є залік, який має накопичувальній характер.

 

Умови допуску до підсумкового контролю  

Залік отримують здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Залік є накопичувальним, включає всі тематичні (змістовні) модулі дисципліни і проставляється на останньому занятті як сума набраних за семестр балів. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання  заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.