Психологія медіакомунікацій

ID: 8182
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
1.50.
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
16 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

осмислити психолого-педагогічні аспекти світоглядно-інтелектуального та морально-духовного функціонування медіакомунікацій.

Завдання дисципліни:
  • сформувати вміння і навички психологічних особливостей журналістської творчості; сприяти розвитку емоційного інтелекту, відповідальності, психології толерантності у професійній діяльності;
  • опанувати методикой проведення оцінки інформації на предмет її доступності та прозорості сприйняття різними категоріями населення. 

 

Основні результати навчання: 

Генерувати інноваційні ідеї, формулювати іміджеву мету та впроваджувати її згідно із соціальними, психологічними та іншими характеристиками аудиторії.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Психологічні засади особистісної та масової комунікації.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • ПЗ1. Семінар-тренінг «10 принципів наближення журналістики до моралі».
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л2. Психологія медіавиробництва.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • ПЗ2. Мозковий штурм «Кодекс етики українського журналіста».
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л3. Психологічні аспекти журналістської творчості.
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • ПЗ3. Тренінг-диспут «Психологічні складові журналістської творчості».
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л4. Свобода слова і відповідальність журналіста.
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • ПЗ4. Рольова гра «Методи переконування – основи сприймання інформації».
    • МКР1. СРЗ. К.
  • 9 тиждень 
    • Л5. Толерантність у професійній діяльності журналіста.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • ПЗ5. Дискусія «Моніторинг толерантності та інтолерантності в журналістських матеріалах».
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л6. Психологія медіасприймання.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • ПЗ6. Ділова гра «Психологія медіасприймання».
    • СРЗ. К. 
  • 13 тиждень
    • Л7. Засоби масової інформації і формування індивідуальної та громадської думки.
    • СРЗ. К. 
  • 14 тиждень
    • ПЗ7. Тренінг «Ефективне спілкування».
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень
    • Л8. Психологічні аспекти інформаційної безпеки України.
    • МКР2. СРЗ. К.

 

Індивідуальна робота:

Не передбачена

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 15 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 5 годин;
  • підготовка до практичних занять – 10 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Максимальна оцінка за її бездоганне виконання становить 20 балів. Модульна робота складається з теоретичної частини та практичної частини. Кількість тестових запитань у першому модульному контролі – 15. Теоретичних питань 11, три з яких оцінюються в 1 бал, а вісім в 0,5 балів. Тестових завдань 4 і три з них оцінюються в 3 бали, а одне завдання в 4 бали. Кількість тестових запитань у другому модульному контролі – 12. Теоретичних питань 8 і кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Тестових завдань 4 і кожна правильна відповідь оцінюється в 3 бали. Накопичувальна частина дисципліни складається з суми балів, отриманих слухачем за результатами поточного контролю, підготовки та праці на практичних заняттях. Робота на поточних заняттях – 20 балів. Кількість поточних опитувань за семестр – 4. Кожне опитування оцінюється – 5 балів за семестр. Кожне з 7 практичних занять оцінюється – 3 б.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ЛЗ1. Оцінка за виконання – 5 балів (1 тиждень).
  • ЛЗ2. Оцінка за виконання – 5 балів (3 тиждень).
  • ЛЗ3. Оцінка за виконання – 5 балів (5 тиждень).
  • ЛЗ4. Оцінка за виконання – 5 балів (7 тиждень).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ЛЗ5. Оцінка за виконання – 5 балів (9 тиждень).
  • ЛЗ6. Оцінка за виконання – 5 балів (11 тиждень).
  • ЛЗ7. Оцінка за виконання – 5 балів (13 тиждень).
  • ЛЗ8. Оцінка за виконання – 5 балів (15 тиждень).
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень). Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти, як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі або на заліку відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.