Культура та мистецтво країн Азії, Африки та Американського континенту 1

ID: 8165
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Количество аудиторных занятий: 
7 семестр: 30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни

введення до навчального процесу базової системи теоретичних понять неєвропейських країн, вивчення здобувачами вищої освіти історії та сучасної теорії та практики в цій галузі. Програма спецкурсу розроблена для бакалаврів, чия підготовка в галузі теорії та історії взаємодії Сходу і Заходу може стати складовою частиною структури їх майбутньої професійної діяльності. Ці знання дозволять їм орієнтуватися в складній релігійної, політико-культурної та іншої обстановці, що характеризує специфіку взаємодії Сходу і Заходу в різні періоди його минулого і сьогодення, і на науковій базі прогнозувати тенденції контактів між ними в майбутньому. Даний курс тим більш актуальний, що в даний час наростають конфлікти між світами і світоглядами, з'являються і розробляються концепції «зіткнень цивілізацій і культур». Використання фактичного матеріалу історичного минулого і поточного, наукової методології, знання сучасних концепцій і теорій наукових шкіл, розуміння логіки культурного процесу - ось характерні риси курсу.

Завдання дисципліни:  
  • стимулювати формування загальнокультурних компетенцій бакалавра через: розвиток у нього культури мислення, вміння аналізувати теорії та історії взаємодії народів і культур Сходу і Заходу, оволодіння способами і технологіями взаємодії, роботою з історичною інформацією; сприяти формуванню загальнопрофесійних компетенцій бакалавра за допомогою розкриття взаємозв'язку економічної, політичної та культурної історії нового і новітнього періоду; визначення місця країн Азії та Африки в світовому історичному процесі; толерантного сприйняття соціальних і культурних відмінностей, шанобливого і дбайливого ставлення до історичної спадщини і культурних традицій країн «Сходу» і «Заходу».

 

Основні результати навчання

Мати навички критичного мислення, викладати у зрозумілий спосіб власні думки, здійснювати їх аргументацію. Створювати логічно і структурно організовані тексти з питань культурології, відповідно до спеціалізації. Знати та розуміти теоретичні підходи до визначення культури, її проявів та форм існування. Збирати, упорядковувати та аналізувати інформацію щодо культурних явищ, подій та історико-культурних процесів. Розуміти чинники культурної динаміки, принципи періодизації культурних процесів, їх специфічні риси та характеристики. Вміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР  – модульна контрольна робота;
  • К – консультація.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л 1. Загальні поняття, проблемне поле та предмет вивчення сходознавства. 
    • ПЗ 1. Аналіз історичних типів цивілізацій Сходу. 
    • СРЗ. К. 
  • 2 тиждень
    • Л 2. Схід як культурно-історичний і географічний регіон. 
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л 3. Становлення і розвиток сходознавства.
    • ПЗ 2. Феномен колоніалізму в світовій історії XV - початку XX століття: від глобального зсуву до глобалізації. 
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л 4. Методологічні основи дослідження країн і регіонів Сходу.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л 5. Характерні риси та особливості розвитку східних суспільств.
    • ПЗ 3. «Схід» в історико-філософській літературі XVII - XVIII ст. 
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л 6.  Культурні та цивілізаційні особливості розвитку Сходу.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л 7.  Культура Стародавніх країн Сходу.  
    • ПЗ 4. Єгипет в роки правління Мухаммеда – Алі Мухаммед Абдо і реформація ісламу. 
    • СРЗ. К., МКP№1. 
  • 8 тиждень
    • Л 8. Культура Стародавніх країн Сходу (Месопотамія).  
    • СРЗ. К.
  • 9 тиждень
    • Л 9. Культура Стародавніх країн Сходу (Індія, Китай).
    • ПЗ 5. Абд ар-Рахман аль-Кавакібі і рух «Ан-Нахда» на Арабському Сході
    • «Революція Мейдзі» в Японії.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л 10. Основні концепції історичного розвитку культури країн Сходу в Середні століття.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л 11. Основні концепції історичного розвитку культури країн Сходу в Середні століття.
    • ПЗ 6. Затвердження буржуазних основ соціально-політичного ладу в Японії - кінець XIX - поч. ХХ ст.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л 12. Основні концепції історичного розвитку культури країн Сходу в Середні століття.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л 13. Особливості розвитку культури і мистецтва східних країн в період Середньовіччя (Китай, Японія)
    • ПЗ 7. Схід-Захід: дихотомний розвиток і соціокультурне порівняння.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень
    • Л 14. Особливості розвитку культури і мистецтва східних країн в період Середньовіччя (Індія, Арабо-мусульманські регіони)
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень
    • Л 15. Культура і мистецтво країн Сходу в період глобалізації (Китай, Японія, Індія, Арабо-мусульманські регіони).
    • ПЗ 8. Схід-Захід: дихотомний розвиток і соціокультурне порівняння.
    • СРЗ. К. МКP№2.

 

Індивідуальна робота

Не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає в 7 семестрі 44 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 7 семестр

  • підготовка до лекційних занять – 12 годин;
  • підготовка до практичних занять –32 годин. 

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною.  Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі в 7 семестрі. Кожний модуль оцінюється у 50 балів в 7 семестрі. 

Білет до МКР №1 та 2 складається з теоретичних питань різних ступенів, передбачено 3 ступеня, кожен оцінюється в 10 б. 

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 5 балів (1 тиждень).
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 5 балів (3 тиждень).
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 5 балів (5 тиждень).
  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 5 балів (7 тиждень).
  • МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 5 балів (9 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 5 балів (11 тиждень).
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 5 балів (13 тиждень).
  • ПЗ8. Оцінка за виконання – 5 балів (15 тиждень).
  • МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковий контроль – в 7 семестрі є залік.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти, як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі або на заліку відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.