Технології роботи соціального гувернера

ID: 7963
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Содержит расчетно-графическую работу
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
16 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

знайомство майбутніх психологів з умовами педагогічної діяльності гувернера та його обов’язками в сім’ї, історією розвитку гувернерства в Україні  і в світі, проблемами виховання в родині фізично здорової дитини без аномальних відхилень у поведінці, психолого-педагогічними особливостями успішного виховання дітей, особливостями виховання дітей з девіантною поведінкою та хронічними захворюваннями, оптимальною організацією виконання режимних моментів вихованців, особливостями методик індивідуального навчання дітей в домашніх умовах. 

Завдання дисципліни:
  • сформувати вміння опанування закономірностей специфіки виховної роботи гувернера в сім'ї, розуміння правових та психолого-педагогічних основ гувернерської діяльності;
  • розвивати здібності щодо розпізнавання вікових особливостей розвитку і поведінки дитини, визначення найбільш ефективних прийомів і методів гувернерської роботи як системи педагогічних впливів на розвиток дітей різного віку в процесі їх навчання та виховання; сприяти опануванню технологій індивідуального навчання дітей в домашніх умовах;
  • сформувати вміння складати лікувальні карти та розробляти рекомендації щодо зниження ризику девіантної поведінки дитини у відповідних ситуаціях. 

 

Основні результати навчання

  • Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах; здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності.
  • Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
  • Знати та дотримуватися етичних принципів професійної діяльності психолога при вирішенні навчально-професійних завдань. 
  • Основні результати розрахунково-графічної роботи: опанувати основні технології роботи соціального гувернера з дитиною, яка має девіантну поведінку або хронічні захворювання.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації;
  • РГР – розрахунково-графічна робота;
  • З – залік.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Обов'язки і права гувернера  в сім'ї.
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • ПЗ1. Проблеми розвитку домашнього виховання.
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л2. Психолого-педагогічні особливості успішного виховання дітей у родині. 
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • ПЗ2. Методики проведення тестування з різними віковими групами дітей.
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л3. Особливості виховання дітей з хронічними захворюваннями та девіантною поведінкою.
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • ПЗ3. Семінар-тренінг «Особливості виховання дітей з девіантною поведінкою та хронічними захворюваннями».
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л4. Психолого-педагогічні основи організації роботи гувернера з дітьми різних вікових груп.
    • МКР1. СРС. К.
  • 8 тиждень
    • ПЗ4. Рольова гра «Специфіка роботи гувернера з дітьми різних вікових груп».
    • СРС. К.
  • 9 тиждень 
    • Л5. Програми індивідуального розвитку дитини.
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • ПЗ5. Організація дозвілля дітей різних вікових груп.
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л6. Підготовка дитини до школи та надання допомоги у приготуванні домашніх завдань.
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • ПЗ6. Особливості методик індивідуального навчання дітей в домашніх умовах.
    • СРС. К. 
  • 13 тиждень
    • Л7. Методика виховання у дитини самостійності і обережності, культури поведінки.
    • СРС. К. 
  • 14 тиждень
    • ПЗ7. Режим дня та складності, пов'язані з виконанням режимних моментів.
    • СРС. К.
  • 15 тиждень
    • Л8. Сучасні методики індивідуального навчання дітей в домашніх умовах.
    • МКР2. СРС. К.

 

Індивідуальна робота

Виконується розрахунково-графічна робота. Тематика РГР: «Технології роботи соціального гувернера з дитиною, яка має девіантну поведінку або хронічні захворювання». 

Мета РГР: ознайомлення студентів зі специфікою діяльності соціального гувернера; отримання практичного досвіду в процесі роботи з вихованцями, які мають девіантну поведінку або хронічні захворювання; підготовка та практичне застосування технологій роботи соціального гувернера згідно з відхиленням дитини, а також складання лікувальної карти; розробка рекомендацій соціального гувернера для батьків, які допоможуть знизити ризики девіантної поведінки дитини у відповідних ситуаціях. 

  • 1-7 тижні: отримання завдання; написання теоретичної частини 1 «Проблематика та особливості девіантної поведінки дитини». 
  • 8-14 тижні: написання практичної частини 2 «Лікувальна карта та характеристика технологій роботи соціального гувернера». 
  • 15 тиждень: захист РГР.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 60 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 17 годин;
  • підготовка до практичних занять – 28 годин;
  • виконання РГР – 15 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та розрахунково-графічну роботу. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Максимальна оцінка за її бездоганне виконання становить 20 балів. Модульна робота складається з теоретичної частини та практичної частини. Кількість тестових запитань у першому модульному контролі – 15. Теоретичних питань 11, три з яких оцінюються в 1 бал, а вісім в 0,5 балів. Тестових завдань 4 і три з них оцінюються в 3 бали, а одне завдання в 4 бали. Кількість тестових запитань у другому модульному контролі – 12. Теоретичних питань 8 і кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Тестових завдань 4 і кожна правильна відповідь оцінюється в 3 бали. Накопичувальна частина дисципліни складається з суми балів, отриманих слухачем за результатами поточного контролю, підготовки та праці на практичних заняттях і виконання РГР. Робота на поточних заняттях – 20 балів. Кількість поточних опитувань за семестр – 4. Кожне опитування оцінюється – 5 балів за семестр. Кожне з 7 практичних занять оцінюється – 3 б.

Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання кожного  практичного завдання оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 7 балів (2 тиждень).
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 6 балів (4 тиждень).
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 6 балів (6 тиждень).
  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 6 балів (8 тиждень).
  • РГР (ч.1). Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 7 тиждень.
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 6 балів (10 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 7 балів (12 тиждень).
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 7 балів (14 тиждень).
  • РГР (ч.2). Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання та захист – 14–15 тижні. 
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.
Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання  заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

Під час Л, ПЗ, МКР, З користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.