Основи психотерапії

ID: 7940
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.00.
Содержит курсовую работу
Форма контроля: 
Экзамен. Защита курсовой работы.
Количество аудиторных занятий: 
16 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

Опанування знаннями з основних напрямків психотерапії, розвиток здатності використовувати отримані теоретичні знання з основ психотерапії для вирішення професійних психологічних завдань.

Завдання дисципліни: 

Сформувати уявлення про основи психотерапії (про основні положення , структуру і техніки класичних напрямків психотерапії) та розвити навички міжособистісної взаємодії. Сформувати:

  • здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів);
  • здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
  • здатність аналізувати результати досліджень відповідно до предметної області, формулювати висновки;
  • здатність самостійно планувати та здійснювати психологічне дослідження. 

 

Основні результати навчання

  • Навички вербального та письмового репрезентування практичних розробок.
  • Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. 
  • Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
  • Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у соціальній діяльності.
  • Складати програму соціально-психологічного дослідження соціальних груп.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  •  КР – курсова робота;
  • МКР –  контрольна робота;
  • К – консультації

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Введення в дисципліну «Основи психотерапії». Предмет та завдання психотерапії.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • ЛЗ1. Невроз та фрустрація як об’єкти роботи психотерапевта. 
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л2. Психоаналітичний напрямок класичної психотерапії. Структура особистості згідно З.Фрейду. Аналітична психологія К.Юнга.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • ЛЗ2. Захисні механізми свідомості згідно З.Фрейду. Основні техніки класичного психоаналізу. Основні стадії психотерапії згдно К.Юнгу. Метод спрямованих асоціацій.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л3. Індивідуальна психологія А.Адлера. Комплекс неповноцінності. Самоаналіз К.Хорні.
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • ЛЗ3. Основні положення психотерапії Адлера. Складання програми психоаналізу самого себе.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л4. Поведінкова психотерапія. Основні принципи біхевіоризму.
    • МК№1. СРЗ. К.
  • 8 тиждень 
    • ЛЗ4. Практикум з поведінкової психотерапії. Вправи групової поведінкової психотерапії.
    • СРЗ. К.
  • 9 тиждень 
    • Л5. Напрямки тілесно орієнтованої терапії. Основні положення тілесної терапії В.Райха.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • ЛЗ5. Вправи, які пропонував В.Райх для звільнення від м’язового панцира.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л6. Гештальттерапія. Основні положення гештальттерапії.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • ЛЗ6. Практикум по гештальттерапії. Вправи групової гештальттерапії.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л7. Гуманістична психотерапія. Терапія, яка центрована на клієнті.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень
    • ЛЗ7. Основні послідовні кроки психотерапевтичної допомоги по К.Роджерсу.
    • МК№2. СРЗ. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Позитивна психотерапія. 5 рівнів техніки позитивної психотерапії.
    • СРЗ. К.

 

Індивідуальна робота

Виконується КР

Мета КР: Набуття здатності досліджувати різні питання у сфері психології шляхом діагностування, надання інтерпретацій отриманих результатів та відповідних рекомендацій.

  • 1-7 тижні Отримання тем курсових робіт з дисципліни «Основи психотерапії». Отримання вимог до виконання та захисту курсових робіт. Написання теоретичного Розділу 1.
  • 8-14 тижні Виконання досліджень у сфері психології шляхом діагностування. Написання практичного Розділу 2. Надання інтерпретацій отриманих результатів та відповідних рекомендацій.
  • 15 тиждень Захист Курсових робіт.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 90 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 16 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 14 годин;
  • підготовка до іспиту – 30 годин;
  • виконання курсової роботи – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна контрольна робота № 1 складається з теоретичної частини (20 тестових запитань) та практичної частини (2 відкритих питання). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал. Правильне виконання  практичної частини оцінюється в 5 балів (повна відповідь — 2,5 бали за кожне відкрите питання). Модульна контрольна робота № 2 складається з теоретичної частини (25 тестових запитань). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 1 бал.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ЛЗ1. – ЛЗ3. Оцінка за виконання – 25 балів(1 – 7  тиждень).
  • МК1. Модульна контрольна робота – 25 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.
  • Виконання курсової роботи (1 етап) – 30 балів

Семестровий модуль № 2

  • ЛЗ4 – ЛЗ7. Оцінка за виконання – 25 балів (8-15 тиждень).
  • МК2. Модульна контрольна робота – 25 балів (15 тиждень).
  • Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
  • Виконання курсової роботи (2 етап) – 30 балів.
  • Захист курсової роботи – 40 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є екзамен.

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

До іспиту допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Іспит відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання модулів, заліку – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час розв’язання МКР забороняється користуватись будь-якими літературними джерелами.