Посткласичні культура і мистецтво

ID: 7905
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
6.00.
Содержит курсовую работу
Форма контроля: 
Экзамен. Защита курсовой работы.
Количество аудиторных занятий: 
30 – лекційні заняття; 30 – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни

введення  в навчальний процес базової системи знань про специфіку сучасної культури, особливості актуального мистецтва, виокремлення та аналіз новітніх тенденцій в сучасному теоретичному дискурсі та актуальних художніх практиках, в процесі засвоєння курсу здобувачі вищої освіти  повинні отримати необхідні знання базової системи знань про специфіку сучасної культури для орієнтування в процесах сучасної культури та мистецтва.

Завдання дисципліни:
  • аналіз новітніх культурних феноменів;
  • аналіз проблемних, невирішених питань, локусів «неповного знання», відкритих полемічних зон;
  • спроба постановки проблем та виявлення тем, що потребують подальшого дослідження; розгляд сучасних теоретичних моделей, що є притаманними для актуального гуманітарного дискурсу;
  • опанування актуальними дослідницькими стратегіями та надбаних студентами знань для самостійного аналізу сучасних культурних та мистецьких практик.

 

Основні результати навчання

Вміти аналізувати постмодерні теоретичні моделі та застосовувати їх для практичних досліджень феноменів сучасної культури. Розуміти специфіку та особливості реалізації культурних ідей, образів, та смислів, а також критично оцінювати можливості їхньої інтерпретації для розв’язання суспільно-значимих проблем. Аналізувати текстові та візуальні джерела інформації щодо культурних явищ та процесів, верифікувати інформацію у відповідності до професійних задач. Знати фундаментальні розділи культурології та методології наукового знання в обсязі, необхідному для володіння категоріальним апаратом, здатність використовувати загально гуманітарні методи при моделюванні культурних процесів. Вміти використовувати методи та методики проведення наукових та прикладних досліджень.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять    

  • 1 тиждень
    • Л1. Базові ідеї критичної теорії. 
    • ПЗ№1. Нові моделі раціональності.
    • СРЗ. К. КР початок 1 етапу
  • 2 тиждень
    • Л2. «Спеціалізовані» форми теорії й критики
    • ПЗ№1. (ч.2). Нові моделі раціональності.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень 
    • Л3. Пошуки нових форм раціональності
    • ПЗ№2. Проблеми міжкультурного порозуміння.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Постсучасний культурний релятивізм
    • ПЗ№2.(ч.2). Проблеми міжкультурного порозуміння.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень 
    • Л5. Проблемний статус реальності
    • ПЗ№3. Актуальні дискусії що-до визначення реальності
    • СРЗ. К. 
  • 6 тиждень
    • Л6. Сучасна культура як культура тотальної видовищності
    • ПЗ№3.(ч.2). Актуальні дискусії що-до визначення реальності
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Віртуальна реальність: нові виміри культури
    • ПЗ№4. Проблеми конституювання суб’єктивності.
    • СРЗ. К.
  • /тиждень 
    • Л8. Проблематичний статус  суб’єктивності в сучасній культурі
    • ПЗ№4.(ч.2). Проблеми конституювання суб’єктивності.
    • СРЗ. К.
    • МКР 1
  • 9 тиждень
    • Л9. Пошуки нових форм суб’єктивності
    • ПЗ№5. Постать Іншого в сучасних гуманітарних студіях
    • СРЗ. К. 
  • 10 тиждень 
    • Л10. Постать Іншого в комунікативних моделях  «відродження суб’єкта».
    • ПЗ№5.(ч.2). Постать Іншого в сучасних гуманітарних студіях
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень 
    • Л 11. Гедоністичний імператив сучасної культури
    • ПЗ№6. Пошуки ідентичності
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень 
    • Л 12. Проблема формування та утримання ідентичності в пост сучасному світі
    • ПЗ№6.(ч.2). Пошуки ідентичності
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень 
    • Л 13. Постмодерна політика ідентичностей
    • ПЗ№7. Сучасне актуальне мистецтво: зміна акцентів.
    • СРЗ. К. 
  • 14 тиждень
    • Л 14. Актуальне мистецтво: спроби самовизначення
    • ПЗ№7.(ч.2). Сучасне актуальне мистецтво: зміна акцентів.
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень
    • Л 15.  Актуальні мистецькі пошуки
    • ПЗ№7.(ч.3). Сучасне актуальне мистецтво: зміна акцентів.
    • СРЗ. К.
    • МКР 2.

Індивідуальна робота

Мета КР -  поглиблення, узагальнення і закріплення знань здобувачів вищої освіти з навчальної дисципліни та застосування їх при вирішенні конкретного завдання і вироблення вміння самостійно працювати з навчальною літературою, використовуючи сучасні інформаційні засоби. 

Тематика курсових робіт 

  • Новітні пошуки в сучасному кіномистецтві. 
  • Постполітичне суспільство та плюральні форми суб’єктивності.
  • Неогедонізм як принцип існування: від принципу реальності до принципу задоволення.
  • Перформанс як феномен сучасних українських арт-практик.
  • Номадичне мислення versus «філософія репрезентації».
  • Застосування стратегії реконструкції в сучасному мистецтві.
  • «Естетика шоку» як невід’ємна частина сучасних арт-практик.
  • Гіперреальність як феномен символічного устрою.
  • Цифрова віртуалізація життя: ссуви ідентичностей.
  • Віртуалізація людини: перехід від людини до пост людини.
  • Нові мас-медія: особливості функціонування електронних ЗМІ.
  • Феномен «нової тілесності» ( «комп’ютерне тіло»).
  • Адогматизм нового мистецтва: сучасне мистецтво як гра.
  • Сінестезія як принцип актуальних арт-практик.

Етапи виконання КР

  • 1 етап (2-3 тиждень) − вибір та затвердження теми, попередній огляд наукових джерел, складання плану дослідження;
  • 2 етап (4-7 тиждень) − визначення стратегії дослідження (підходи, методи), підготовка чернетки КР;
  • 3 етап (8-12 тиждень) − отримання відгуку від наукового керівника, виправлення помилок, редагування тексту та підготовка до захисту;
  • 4 етап (13-15 тиждень) − публічний захист: доповідь, відповіді на запитання, дискусія. 

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 120 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 20 годин;
  • підготовка до практичних занять – 40 годин.
  • підготовка до екзамену – 30 годин;
  • підготовка до курсової роботи – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять.

Кожна з 2 Модульних контрольних робіт складається з теоретичних та теоретико-практичних питань трьох рівнів складності. Максимальна оцінка за правильне виконання кожного з рівнів становить 10 балів. Загальна оцінка за кожну з модульних робіт може складати 30 балів. 

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1-3 Оцінка за виконання – 8 балів. Термін надання – 1-3 тиждень.
  • ПЗ4-5 Оцінка за виконання – 6 балів. Термін надання – 4-5 тиждень.
  • ПЗ6-7 Оцінка за виконання – 8 балів. Термін надання – 6-7 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2    

  • ПЗ8-9 Оцінка за виконання – 6 балів. Термін надання – 8-9 тиждень.
  • ПЗ10-12 Оцінка за виконання – 7 балів. Термін надання – 10-12 тиждень.
  • ПЗ13-15 Оцінка за виконання – 7 балів. Термін надання – 13-15 тиждень.
  • МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є екзамен.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. 

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідності з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі або на екзамені відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.