Основи європейського права

ID: 7860
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
6.00.
Содержит курсовую работу
Форма контроля: 
Экзамен. Защита курсовой работы.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторні години – лекційні заняття; 30 аудиторні години – практичні заняття; 14 аудиторних годин – лабораторні заняття (денна форма навчання).

Анотація навчальної дисципліни

Мета навчальної дисципліни

 поглиблення правового світогляду здобувачів вищої освіти, формування професійних уявлень про правову систему Європейського Союзу, створення теоретичних уявлень про предмет, методи, принципи, галузі, підгалузі, інститути і норми права ЄС, формування умінь здобувачів вищої освіти правильно використовувати норми права ЄС в своїй діяльності.

Завдання навчальної дисципліни:
  • формування у здобувачів вищої освіти системи знань про принципи права ЄС, механізми взаємодії права ЄС та національного права держав-членів ЄС, а також права ЄС і держав-партнерів, основних галузях права ЄС, правових інструментах регулювання ринків товарів, робіт, послуг, фінансових ринків і ринків робочої сили, а також закласти основи практичних навичок кваліфікації правовідносин, що виникають всередині ЄС і в його відносинах з іншими державами, тлумачення норм права ЄС, використання норм права ЄС у правозастосовній діяльності на національному рівні.

 

Основні результати навчання

  • Розуміти основні принципи, на яких побудовано Європейське право та знати загальний зміст основних його джерел.
  • Уміти застосовувати правові норми права Європейського Союзу при вирішенні практичних завдань.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • КР – курсова робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять:

  • 1 тиждень
    • Л1. Предмет, система та завдання курсу «Основи Європейського права».
    • ПЗ№1. Предмет, система та завдання курсу «Основи Європейського права».
    • СРЗ, К, КР - початок 1 етапу
  • 2 тиждень
    • Л2. Історія становлення і розвитку права ЄС.
    • ПЗ№2. Історія становлення і розвитку права ЄС.
    • ЛЗ№1. Європейська інтерграція: історія становлення та розвитку.
    • СРЗ, К
  • 3 тиждень
    • Л3. Право ЄС: поняття, принципи, джерела, система.
    • ПЗ№3. Право ЄС: поняття, принципи, джерела, система.
    • СРЗ, К, КР - початок 2 етапу
  • 4 тиждень
    • Л4. Компетенція ЄС.
    • ПЗ № 4. Компетенція ЄС.
    • ЛЗ№2. Джерела права Європейського Союзу. 
    • СРЗ, К
  • 5 тиждень
    • Л5. Інститути та органи ЄС.
    • ПЗ № 5. Інститути та органи ЄС.
    • СРЗ, К
  • 6 тиждень
    • Л6. Основи правового регулювання внутрішнього ринку ЄС.
    • ПЗ № 6. Основи правового регулювання внутрішнього ринку ЄС.
    • ЛЗ№3. Інституційна система Європейського Союзу: правове підґрунтя.
    • СРЗ, К
  • 7 тиждень
    • Л7. Розширення ЄС і поглиблення інтеграційних процесів.
    • ПЗ № 7. Розширення ЄС і поглиблення інтеграційних процесів.
    • СРЗ, К
  • 8 тиждень
    • Л8. Правове регулювання фінансово-економічних відносин і грошової системи.
    • ПЗ № 8. Правове регулювання фінансово-економічних відносин і грошової системи.
    • ЛЗ№4. Правові засади регулювання внутрішнього ринку та фінансово-економічних відносин ЄС.
    • СРЗ, К, МКР1, КР - початок 3 етапу
  • 9 тиждень
    • Л9. Правове регулювання окремих видів господарської діяльності.
    • ПЗ № 9. Правове регулювання окремих видів господарської діяльності.
    • СРЗ, К
  • 10 тиждень
    • Л10. Правове регулювання соціально-культурної сфери та інтелектуальної діяльності.
    • ПЗ № 10. Правове регулювання соціально-культурної сфери та інтелектуальної діяльності.
    • ЛЗ№5. Правові засади регулювання господарської та соціально-культурної сфери Європейського Союзу.
    • СРЗ, К
  • 11 тиждень
    • Л.11. Правове регулювання природокористування і охорони навколишнього середовища.
    • ПЗ № 11. Правове регулювання природокористування і охорони навколишнього середовища.
    • СРЗ, К, КР – початок етапу 4
  • 12 тиждень
    • Л.12. Правове регулювання в адміністративній та судових сферах.
    • ПЗ № 12. Правове регулювання в адміністративній та судових сферах.
    • ЛЗ№6. Правові засади регулювання екологічних відносин, адміністративної та судової сфер ЄС.
    • СРЗ, К
  • 13 тиждень
    • Л.13. Забезпечення правопорядку і міжнародної безпеки в рамках Європейського союзу.
    • ПЗ № 13. Забезпечення правопорядку і міжнародної безпеки в рамках Європейського союзу.
    • СРЗ, К
  • 14 тиждень
    • Л.14. Загальноєвропейські стандарти прав людини.
    • ПЗ № 14. Загальноєвропейські стандарти прав людини.
    • ЛЗ№7. Правові засади забезпечення правопорядку, міжнародної безпеки та прав людини в ЄС.
    • СРЗ, К
  • 15 тиждень
    • Л.15. ЄС і Україна: правове основи співробітництва.
    • ПЗ № 15. ЄС та Україна: правове основи співробітництва.
    • СРЗ, К, МКР 2

 

Індивідуальна робота

Виконується КР. 

Мета КР – виявлення знань з обраної теми, вміння самостійно працювати з літературою, проводити аналіз наукових концепцій та узагальнювати дані практики, окреслювати проблеми та недоліки нормативного регулювання, формулювати власні доведені висновки та пропозиції; розвиток самостійності у набутті практичних навичок при проведенні якісного розслідування в різних сферах (політичні, економічні, екологічні, кримінальні та ін. розслідування); уміти класифікувати та ефективно використовувати різні типи джерел для визначення теоретичних та практичних аспектів дослідження права Європейського Союзу; формування питань та засвоєння здобувачами вищої освіти основних аспектів розкритої у курсовому дослідженні теми. 

Виконання курсової роботи складається з 4 етапів: 

  • 1-2 тиждень – етап 1 – вибір та затвердження теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження. 
  • 3-7 тиждень – етап 2 – обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження. Написання першого теоретичного розділу КР (вступ, аналіз історіографії, законодавчої бази тощо).
  • 8-10 тиждень – етап 3 – Написання другого (аналітичного, практичного) розділу КР. Оформлення роботи згідно зі стандартами та методичним забезпеченням дисципліни, отримання відгуку від наукового керівника, перевірка на спеціальній програмі щодо доброчесності, редагування тексту та підготовка до захисту (презентація + доповідь).
  • 11-12 тиждень – етап 4 –  публічний захист роботи.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до практичних та лабораторних занять, виконання індивідуальних контрольних завдань та курсової роботи, підготовки до екзамену.

Самостійна робота складає 106 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних та лабораторних занять й виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 31 година;
  • виконання КР – 30 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. 

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. 

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів. Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модульному контролі – по 20 балів, а саме: 

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ № 1-7. Оцінка за вирішення практичних завдань на ПЗ – 15 балів.
  • ЛЗ № 1-4. Оцінка за виконання лабораторних робіт на ЛЗ – 5 балів.
  • ПЗ № 8. МКР № 1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). 

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ № 9-14. Оцінка за вирішення практичних завдань на ПЗ – 20 балів.
  • ЛЗ № 5-7. Оцінка за виконання лабораторних робіт на ЛЗ – 5 балів.
  • ПЗ № 15. МКР № 2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень). 

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни –   100 балів. 

Підсумкова форма контролю з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання по 20 балів максимум) та практичної частини (1 завдання - 40 балів максимум). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

Індивідуальне завдання. Бездоганне та своєчасне виконання та захист КР оцінюється у 100 балів, які складаються зі змістовного розкриття теми, наочного аналізу наукової думки з проблематичного питання відповідно до тематики КР та публічного захисту роботи. Курсова робота має бути оформлена згідно зі стандартами та методичним забезпеченням дисципліни. Етап 1 КР оцінюється максимум у 20 балів, етап 2 – 30 балів, етап 3-4 – 50 балів (15 балів - оформлення згідно зі стандартами та методичним забезпеченням дисципліни, 25 балів - представлення результатів роботи через доповідь та презентацію, 10 балів – відповідь на додаткові запитання під час захисту).

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Здобувач вищої освіти вважається успішним, якщо йому зараховано обидва семестрових модулі, а оцінка підсумкового контролю складає 60 (та більше) балів. 

Складання / перескладання екзаменів відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіку консультацій.

Виконаний не свій варіант завдання здобувача не оцінюється.

Індивідуальна робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів, вважається «не зарахованою» та отримує, відповідно, оцінку «0».

Відсутність здобувача під час складання екзамену або на МКР відповідає оцінці «0».

Складання / перескладання  екзамену,  МКР  відбувається  за  встановленим  деканатом розкладом.

Під час Л, ПЗ, ЛЗ написання МКР та складання екзамену користуватися телефонами заборонено. 

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та екзамену з дисципліни.