Арт-журналістика

ID: 7845
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
6.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять, 14 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

надання знань з історії і логіки розвитку професії журналіста в галузі культури і мистецтва; формування навичок створення інформаційних текстів про події у сфері мистецтва і культури; знання вимог до текстів базових жанрів і форматів арт-журналістики; розвиток навичок сприйняття і опису творів мистецтва і подій культури.

Завдання дисципліни:
  • дати знання щодо актуальних тенденції в мистецтві, основних жанрів арт-журналістики, принципи оцінки значущості окремої художньої події для культурного контексту в цілому;
  • надати знання про провідних вітчизняних арт-критиків у галузях кіно, театру, художнього та музичного мистецтва;
  • навчити створювати рецензії на мистецькі події та продукти (кіно, книги, вистави, арт-акції, музичні фестивалі та альбоми тощо), навчити орієнтуватися в сучасних мистецьких та літературних тенденціях, відчувати межі художнього акционізму, піару та журналістської діяльності;
  • навчити відрізняти функції критика і журналіста в художньому співтоваристві;
  • навчити писати журналістські тексти з дотриманням вимог жанру.

 

Основні результати навчання

  1. Створювати мультимедійний продукт з використанням положень й методів соціологічно-психологічних та інформаційно-технологічних наук з метою ефективного впливу на масову аудиторію.
  2. Створювати й критично оцiнювати власну медiапродукцiю з погляду професiональної вправностi та з урахуванням ринку iнформацiйних послуг.
  3. Генерувати iнформацiйний контент за заданою темою з використанням доступних, а також обов’язкових джерел iнформації.
  4. Продукувати, аналiзувати, редагувати та критично оцiнювати журналiстськi, рекламнi та PR-тексти i просувати їх на рiзних медiаплатформах.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • РР – реферативна робота;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Від художньої критики до арт-журналістиці.
    • ПЗ1. Від художньої критики до арт-журналістиці.
    • К. СРЗ. РР початок 1 етапу
  • 2 тиждень
    • Л2. Специфіка роботи журналіста з матеріалами по темі культура. 
    • ПЗ2. Питання персоніфікації в арт-журналістиці. 
    • К. СРЗ.
  • 3 тиждень
    • Л3. Відображення в ЗМІ проблем культури на сучасному етапі. 
    • ПЗ3. Законодавство в сфері культури і мистецтва.
    • К. СРЗ. РР початок 2 етапу
  • 4 тиждень
    • Л4. Сучасне мистецтво і принцип кураторства.
    • ПЗ4. Сучасне мистецтво і принцип кураторства.
    • К. СРЗ.
  • 5 тиждень
    • Л5. Принципи і прийоми критичного аналізу.
    • ПЗ5. Критичне мислення в арт-журналістиці.
    • К. СРЗ.
  • 6 тиждень
    • Л6. Жанри арт-журналістики.
    • ПЗ6. Жанри арт-журналістики.
    • К. СРЗ.
  • 7 тиждень
    • Л7. Театральне мистецтво і перформативні практики.
    • ПЗ7. Театральне мистецтво і перформативні практики.
    • К. СРЗ.
  • 8 тиждень
    • Л8. Критерії оцінки мистецької події.
    • ПЗ8. Критерії оцінки мистецької події.
    • К. СРЗ. МКР1. РР початок 3 етапу
  • 9 тиждень
    • Л9. Сучасна кінокритика.
    • ПЗ9. Кінорецензії.
    • К. СРЗ.
  • 10 тиждень
    • Л10. Літературний процес і літературна критика.
    • ПЗ10. Рекомендаційна рецензія на книгу.
    • К. СРЗ.
  • 11 тиждень
    • Л11. Музична журналістика.
    • ПЗ11. Музична журналістика.
    • К. СРЗ.
  • 12 тиждень
    • Л15. Художній акционізм і арт-журналістика.
    • ПЗ15. Художній акционізм і арт-журналістика.
    • К. СРЗ.
  • 13 тиждень
    • Л13. Освітлення в ЗМІ художньої самодіяльності, народних художніх промислів і ремесел.
    • ПЗ13. Фольклор в ЗМІ.
    • К. СРЗ. РР початок 4 етапу
  • 14 тиждень
    • Л14. Проблеми арт-журналістики в електронних ЗМІ.
    • ПЗ14. Проблеми арт-журналістики в електронних ЗМІ.
    • К. СРЗ.
  • 15 тиждень
    • Л15. Арт-критика в різних ЗМІ.
    • ПЗ15. Арт-критика в різних ЗМІ.
    • К. СРЗ. МКР2

 

Індивідуальна робота 

Мета РР: акцентування уваги на конкретних фактах, явищах, подіях в галузі арт-журналістики; оволодіння прийомами наукової аргументації і доказу.

Етапи виконання РР: 

  • 1-2 тиждень – етап 1 – вибір теми, вибір наукових джерел, складання плану дослідження, визначення методики та розробка інструментарію дослідження.
  • 3-7 тиждень – етап 2 – підготовка чорнового варіанту реферативної роботи. 
  • 8-12 тиждень – етап 3 – редагування та підготовка до захисту (презентація+доповідь).
  • 13-15 тиждень – етап 4 –  захист РР.

Тематика РР:

  • Арт-критика на телебаченні.
  • Арт-критика в Інтернет-ЗМІ.
  • Висвітлення викрадень предметів мистецтва. Журналістське розслідування.
  • Висвітлення арт-подій та заходів.
  • Художній акционізм і арт-журналістика.
  • Музична журналістика.
  • Сучасна кінокритика.
  • Літературна критика та ЗМІ.
  • Сучасне мистецтво і принцип кураторства.
  • Театральне мистецтво і перформативні практики в журналістиці.
  • Художній акционізм і арт-журналістика.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 106 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 20 годин;
  • підготовка до практичних занять – разом 48 годин;
  • виконання РР – 8 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума балів за виконання практичних завдань у кожному модульному контролі 20 балів. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 25 балів.

Індивідуальне завдання. Бездоганне та своєчасне виконання та захист РР оцінюється у 10 балів (5 бали в семестровому модулі 1 та 5 балів в семестровому модулі 2), які складаються зі змістовного розкриття теми, аналізу наукової думки з тематики РР та захисту роботи. Робота має бути оформлена згідно з методичним забезпеченням дисципліни. Етапи 1-2 РР оцінюється максимум у 5 балів, етап 3 та 4 – 5 балів за представлення результатів роботи через доповідь та відповідь на додаткові запитання під час захисту.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання – 20 балів кожне) та практичної частини (1 завдання – 40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60%. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Виконаний не свій варіант завдання МКР та екзаменаційного білета здобувача не оцінюється.

Індивідуальна робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів вважається «не зарахованою» та оцінюється, відповідно, на оцінку «0».

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, МКР, Е користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та екзамену з дисципліни.