Загальна психологія 1

ID: 7777
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
6.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
1-й семестр: 30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни: 

Мета дисципліни:

забезпечення майбутніх психологів знаннями з загальної психології на основі теоретичних знань, озброїти уміннями і навиками визначення психологічного контексту в умовах практичної діяльності.

Завдання дисципліни:
  • формування знань предмету психології як науки, історії її становлення та сучасної системи психологічних знань;
  • оволодіння поняттями психіки і свідомості, їх функцій та структур;
  • розуміння типових психічних процесів та станів, їх змісту та функціонування;
  • визначення психологічної сутності понять особистості та діяльності;
  • набуття навичок розуміння специфіки психічних властивостей людини, формування здатності самостійно збирати та критично опрацьовувати, аналізувати та узагальнювати психологічну інформацію з різних джерел.

 

Основні результати навчання:

  • Демонструвати розуміння закономірностей та особливостей розвитку і функціонування психічних явищ в контексті професійних завдань.
  • Здійснювати пошук інформації з різних джерел для вирішення професійних завдань в т.ч. з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
  • Здійснювати реферування наукових джерел, обґрунтовувати власну позицію, робити самостійні висновки.
  • Формулювати мету, завдання дослідження, володіти навичками збору первинного матеріалу, вміння дотримуватися процедури дослідження.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять: 

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять:

  • 1 тиждень 
    • Л1. Психологія як наука. Об’єкт, предмет та методи психології. 
    • ПЗ1. Предмет, завдання та методи загальної психології. 
    • СРС. К.
  • 2 тиждень 
    • Л2. Загальні етапи розвитку психології. 
    • ПЗ2. Основні етапи становлення психології. 
    • СРС. К.
  • 3 тиждень 
    • Л3. Історія психологічних вчень. 
    • ПЗ3. Історія психології. 
    • СРС. К.
  • 4 тиждень 
    • Л4. Місце психології в системі наукового знання. 
    • ПЗ4. Сучасний стан, перспективи та проблеми подальшого розвитку психологічної науки. 
    • СРС. К.
  • 5 тиждень 
    • Л5. Методи сучасної психології. 
    • ПЗ5. Методи дослідження в психології. 
    • СРС. К.
  • 6 тиждень 
    • Л6. Матеріальна основа психіки, психіка і мозок. 
    • ПЗ6. Мозок та психіка. 
    • СРС. К.
  • 7 тиждень 
    • Л7. Виникнення психіки та її розвиток у філогенезі. 
    • ПЗ7. Розвиток психіки в філогенезі. 
    • СРС. К. МК№1.
  • 8 тиждень 
    • Л8. Виникнення і розвиток психіки у тварин і людської свідомості. 
    • ПЗ8. Сутність відмінностей психіки тварини і людини. 
    • СРС. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Психіка і свідомість. 
    • ПЗ9. Природа людської свідомості і самосвідомості. 
    • СРС. К.
  • 10 тиждень 
    • Л10. Свідоме і несвідоме в психічній діяльності людини. 
    • ПЗ10. Структура свідомості. Самосвідомість. 
    • СРС. К.
  • 11 тиждень 
    • Л11. Сучасні теорії особистості. 
    • ПЗ11. Структура особистості та її компоненти. 
    • СРС. К.
  • 12 тиждень 
    • Л12. Мотиваційно-потребова сфера особистості. 
    • ПЗ12. Вітчизняна та закордонна класифікації потреб. 
    • СРС. К.
  • 13 тиждень 
    • Л13. Світогляд та установки особистості. 
    • ПЗ13. Функціонування аттитюдів. 
    • СРС. К.
  • 14 тиждень 
    • Л14. Загальна характеристика діяльності. 
    • ПЗ14. Структура діяльності: мотив, ціль, дії. 
    • СРС. К. МК№2.
  • 15 тиждень 
    • Л15. Спілкування та мовленнєва діяльність. 
    • ПЗ15. Принципи і технології професійно-психологічного спілкування. 
    • СРС. К.

 

Самостійна робота:

Самостійна робота складає 120 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять – 60 годин;
  • виконання творчих завдань – 15 годин;
  • підготовка до іспиту – 30 годин.

 

Процедура оцінювання:

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульні контрольні роботи складаються з теоретичної частини (10 тестових запитань) та практичної частини (10 практичних завдань). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 0,5 балів, Правильне виконання кожного практичного завдання оцінюється в 1,5 балів. 

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1 

  • ПЗ1. – ПЗ7 – робота на практичних заняттях (30 балів):
  • поточні опитування (10 балів) ;
  • підготовка рефератів (10 балів);
  • презентації (10 балів.)
  • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2 

  • ПЗ8 – ПЗ15 – робота на практичних заняттях (30 балів):
  • поточні опитування (10 балів);
  • підготовка рефератів (10 балів);
  • презентації (10 балів.)
  • МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є іспит, білет до якого складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 задача). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю:

До іспиту допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Іспит відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

Складання/перескладання екзаменів організується за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу:

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.  

Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій. 

Всі види завдань до практичних занять, які виконано після встановлених графіком навчального процесу та викладачем термінів вважаються «не зарахованими» та отримують, відповідно, оцінку «0». Виконаний здобувачем не свій варіант завдання не оцінюється.

Відсутність здобувача під час складання іспиту або на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання іспиту відбувається за встановленим деканатом розкладом.

Під час Л, ПЗ, МКР, І користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та іспиту з дисципліни.