Основи соціокомунікативної діяльності 1

ID: 7515
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторні години – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета

вивчення дисципліни полягає в формуванні системи знань про комунікацію як невід’ємну складову соціального життя, її витоки й ключові віхи розвитку, про специфіку комунікативної діяльності на різних рівня й у різних сферах соціальної взаємодії; засвоєнні основних теоретичних концепцій та розумінні практичних проблем у різних сферах соціокультурної, рекламної, бізнес-діяльності; розвитку стійких умінь і навичок зі створення, аналізу інформаційного продукту (медіаконтенту), проведення інформаційних заходів тощо; сприяння професійному самоусвідомленню майбутніх фахівців як організаторів, дослідників, безпосередніх учасників соціокомунікативної діяльності. 

Завдання дисципліни:
  • сформувати уявлення про роль комунікаційних процесів в забезпеченні успішного функціонування сучасного суспільства;
  • отримати знання, які відображують зміст і структуру закономірностей і феноменів комунікативної діяльності в соціумі, а також процесів її розробки та впровадження в практику;
  • вивчити основні концепції, теоретичні та практичні проблеми різних сфер соціокомунікативної діяльності;
  • виробити уміння й навички ефективної комунікації на особистому, груповому, професійному, масовому рівнях, що визначають високий рівень комунікативної компетентності в сферах професійно орієнтованої комунікації;
  • розвинути навички продукування, аналізу й редагування інформаційного контенту, створення інформаційного (медіа) продукту;
  • підготувати майбутніх фахівців до вирішення професійних проблем відповідно до профільної спрямованості і видів професійної діяльності.

 

Основні результати навчання

  • Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом. 
  • Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
  • Участь у формуванні ефективних внутрішніх комунікацій, націлених на створення і підтримання сприятливого психологічного клімату в колективі, мотивацію співробітників на активну діяльність і розвиток організації.
  • Встановлення ефективної ділової комунікації з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації.
  • Ефективно працювати у прес-центрах, комунікаційних агенціях, рекламних та PR-відділах.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультація викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Комунікативна діяльність як невід’ємний атрибут соціальної взаємодії.
    • ПЗ1. Роль комунікації в становленні особистості й розвитку соціуму.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Витоки й основні етапи розвитку системи комунікацій в соціумі
    • ПЗ2. Специфіка організації комунікативної взаємодії в різні етапи розвитку людства.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Комунікаційні потреби як передумова комунікативної діяльності. 
    • ПЗ3. Характеристика комунікаційних потреб особистості, групи, соціуму.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень 
    • Л4. Організація комунікаційного процесу та його елементи.
    • ПЗ4. Характеристика комунікаційного процесу. Первинний і вторинний комунікаційний процеси. 
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень 
    • Л5. Простір комунікації та специфіка його організації.
    • ПЗ5. Комунікативний простір сучасності: загальносвітовий, національний та персональний рівні. 
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень 
    • Л6. Модельні зразки соціокомунікативної діяльності.
    • ПЗ6. Прикладні моделі комунікації: особливості реалізації.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень 
    • Л7. Учасники комунікативної взаємодії.
    • ПЗ7. Характеристика учасників комунікації.
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень 
    • Л8. Соціокомунікативна компетентність особистості.
    • ПЗ8. Формування соціокомунікативної компетентності майбутнього журналіста.
    • МКР1. СРЗ. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Міжособистісна комунікація: специфіка реалізації.
    • ПЗ9. Культура міжособистісної взаємодії: соціальний та професійний рівень.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень 
    • Л10. Три аспекти міжособистісної комунікації.
    • ПЗ10. Характеристика інтерактивного та перцептивного аспектів міжособистісної комунікації. 
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень 
    • Л11. Засоби комунікативної взаємодії на міжособистісному рівні.
    • ПЗ11. Специфіка застосування вербальних і невербальних засобів комунікації у різних ситуаціях міжособистісної взаємодії. 
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень 
    • Л12. Самопрезентація. Основні стратегії самопрезентації.
    • ПЗ12. Стратегії й тактики саморезентації: переваги й недоліки.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень 
    • Л13. Маніпуляція в міжособистісній комунікації.
    • ПЗ13. Засоби попередження та захисту від маніпуляції.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень 
    • Л14. Бар’єри і труднощі міжособистісної взаємодії.
    • ПЗ14. Подолання труднощів і бар’єрів міжособистісної комунікації: соціальний та професійний виміри.
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень 
    • Л15. Ефективність міжособистісної комунікації.
    • ПЗ15. Тренінг «Техніка ефективної комунікації журналіста».
    • МКР2. СРЗ. К.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 56 години. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальної діяльності: 

  • підготовка до лекційних занять – 30 годин; 
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – 26 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують по дві модульні контрольні роботи в кожному навчальному семестрі. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на 2 семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль № 1. 

  • ПЗ1-8. Оцінка за виконання – 25 балів (включає виконання практичних завдань (18 балів) та активну роботу на практичних заняттях (7 балів)). Термін виконання визначено розкладом навчальних занять. 
  • МКР1. Оцінка за виконання – 25 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій. 

Семестровий модуль № 2. 

  • ПЗ9-15. Оцінка за виконання – 25 балів (включає виконання практичних завдань (18 балів) та активну роботу на практичних заняттях (7 балів)). Термін виконання визначено розкладом навчальних занять. 
  • МКР2. Оцінка за виконання  – 25 балів (15 тиждень). 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється як сумарна оцінка за всі види навчальних елементів навчальної дисципліни виконані не менше, ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Перескладання заліку та складання/перескладання екзамену здійснюється в термін встановлений деканатом.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.