Масова комунікація і інформація 1

ID: 7506
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
к. філол. н., доц. Василенко О.П.
Количество аудиторных занятий: 
30 годин – лекційні заняття; 30 годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

теоретична підготовка в галузі інформації масових комунікацій, що включає знання природи і структури інформації та її місце в масовій комунікації.

Завдання дисципліни:
  • отримання комплексу знань про мас-медіа як соціальну інституцію; розуміння функцій масової комунікації, ролі в ній інформації;
  • орієнтація в інформативних засобах масової комунікації та їх впливу на масову свідомість;
  • демонстрація вміння аналізувати масову аудиторію, її мотиви, сегментацію;
  • ознайомлення зі станом інформації в масових комунікаціях в Україні та у світі;
  • удосконалення навичок аналізу медіа контенту;
  • підвищення рівня медіа грамотності.

 

Основні результати навчання

  • Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. 
  • Організовувати й проводити дослідження у сферах журналістики, реклами та зв’язків з громадськістю, здійснювати сегментацію цільової аудиторії та встановлювати структуру попиту та пропозицій, розробляти практику просування.
  • Розробляти оптимальні за складом та функціональністю засоби мультимедійних компонентів для використання у журналістиці, рекламі та PR.
  • Оперативно здобувати інформацію, використовуючи традиційні техніки збору фактів і методи дослідження.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л 1.  Масова комунікація і інформація як навчальна дисципліна
    • ПЗ 1. Ґенеза комунікацій
    • СРЗ. К
  • 2  тиждень
    • Л 2. Масова комунікація в контексті інших видів соціальної комунікації  
    • ПЗ 2. Ґенеза комунікацій (продовження)
    • СРЗ.К
  • 3 тиждень
    • Л 3. Розвиток науки про масову комунікацію  
    • ПЗ 3. Масова комунікація в контексті інших видів соціальної комунікації   
    • СРЗ. К
  • 4 тиждень
    • Л 4. Масова комунікація як соціальна інституція  
    • ПЗ 4.  Історія науки про масову комунікацію  
    • СРЗ. К
  • 5 тиждень
    • Л 5. Види масової комунікації
    • ПЗ 5.  Масова комунікація як соціальна інституція  
    • СРЗ. К
  • 6 тиждень
    • Л 6. Свобода слова і теорії журналістики
    • ПЗ 6.  Види масової комунікації 
    • СРЗ. К
  • 7 тиждень
    • Л 7. Моделювання комунікативного процесу
    • ПЗ 7.  Свобода слова і теорії журналістики 
    • МКР1. СРЗ. К
  • 8 тиждень
    • Л 8. Поняття про масові аудиторії, їх види та ознаки  
    • ПЗ 8.  Моделювання комунікативного процесу  
    • СРЗ. К
  • 9 тиждень
    • Л 9. Роль засобів масової комунікації в масифікації людини
    • ПЗ 9.  Поняття про масові аудиторії, їх види та ознаки  
    • СРЗ. К
  • 10 тиждень
    • Л 10. Психологічні закономірності масової аудиторії (ч.1)
    • ПЗ 10.  Роль засобів масової комунікації в масифікації людини 
    • СРЗ. К
  • 11 тиждень
    • Л 11. Психологічні закономірності масової аудиторії (ч.2) 
    • ПЗ 11.  Психологічні закономірності масової аудиторії (ч.1) 
    • СРЗ. К
  • 12 тиждень
    • Л 12. Професійні комунікатори в системі масового спілкування
    • ПЗ 12.  Психологічні закономірності масової аудиторії (ч.2) 
    • СРЗ. К
  • 13 тиждень
    • Л 13. Журналіст як професійний комунікатор
    • ПЗ 13.  Професійні комунікатори в системі масового спілкування 
    • СРЗ. К
  • 14 тиждень
    • Л 14. Журналістика у світлі сучасних медіакомунікацій
    • ПЗ 14.  Журналіст як професійний комунікатор 
    • МКР 2. СРЗ. К
  • 15 тиждень
    • Л 15. Специфічна тематика і її представлення в ЗМК
    • ПЗ 15.  Журналістика у світлі сучасних медіакомунікацій 
    • МКР 2. СРЗ. К

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 40 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 10 годин;
  • підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних завдань – разом 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на 2 семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. 
Модульні контрольні роботи виконуються в письмовій формі. Модульна робота складається із теоретичної частини (у формі 4 питань) та практичної частини (2 завдання). Виконання  теоретичного блоку оцінюється  максимум у 12 балів (по 3 бали за кожне питання). Виконання  практичних завдань оцінюється максимум у 8 балів (по 4 бали за кожне).

Кожен модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

  • Виконання практичних завдань.  Оцінка за виконання – 20 балів. Термін надання – 1–8 тиждень.
  • Поточний контроль. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 3, 6 тиждень. 
  • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). 
  • Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • Виконання практичних завдань.  Оцінка за виконання – 20 балів. Термін надання 9–15 тиждень.
  • Поточний контроль. Оцінка за виконання – 10 балів. Термін надання – 3, 6 тиждень. 
  • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання МКР здобувача не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час модульних тестувань забороняється використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки.