Теорія та практика PR 2

ID: 7469
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
5.50.
Содержит курсовую работу
Форма контроля: 
Экзамен. Защита курсовой работы.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета

засвоєння здобувачами знань з галузі паблік рилейшнз в усіх її історичних та сучасних формах як форми соціальної комунікації, усвідомлення ними ключових понять і процесів у цій комунікативній сфері, вироблення практичних навичок усебічного аналізу та створення PR продукції різних типів. 

Завдання навчальної дисципліни
  • вивчення принципів зв’язків з громадськістю для формування громадської думки, що включає весь комплекс відносин підприємств, установ, громадських організацій, фірм із засобами масової інформації, владними структурами, з різними групами громадськості;
  • розкрити потенційні можливості використання у журналістській діяльності теоретичних і практичних знань і умінь у сфері PR. 

 

Основні результати навчання

  • Креативно вирішувати проблемні ситуації, продукувати інноваційні ідеї, самостійно навчатися, планувати й адекватно діяти в умовах колективу: уміти визначати необхідність заходів PR, протидіяти псевдотехнологіям PR.
  • Оперативно здобувати інформацію, використовуючи традиційні техніки збору фактів і методи дослідження: уміти знаходити інформаційні приводи, визначати потреби потенційної аудиторії, аналізувати громадську думку.
  • Розробка комунікативних напрямів щодо створення, зміцнення, репозиціонування, оновлення бренду або рекламного продукту: використовувати інструментарій PR для створення та проведення інформаційних кампаній, спеціальних подій.  
  • Встановлення ефективної ділової комунікації з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації: налагоджувати співпрацю, вести ефективну комунікацію із усіма групами громадськості; знати правові та етичні норми  PR-діяльності.
  • Уміти розраховувати економічні показники ефективності рекламної та PR-діяльності: аналізувати інформаційні приводи, PR-тексти,  проведені PR-акції та кампанії.
  • Продукувати і редагувати публіцистичні, рекламні та PR- тексти і документи: оцінювати свій або чужий інформаційний продукт, інформаційну акцію.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до занять й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • КР – курсова робота;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Стратегія проведення РR-кампанії.
    • ПЗ 1. Методи досліджень у системі PR, стратегічні цілі та завдання РR-кампанії.
    • СРЗ, К
  • 2 тиждень
    • Л2. Підготовка PR-кампаній.
    • ПЗ2. PR-проєкт і PR-кампанія, основні типи і різновиди PR-кампаній. 
    • СРЗ, К, КР початок етапу 1
  • 3 тиждень
    • Л3.  Робота PR-служб зі ЗМІ. 
    • ПЗ3. Функції ЗМІ та типові інформаційні приводи, аналітична і організаційна робота PR-служб зі ЗМІ.
    • СРЗ, К
  • 4 тиждень
    • Л4. Діяльність прес-служб.
    • ПЗ4. Поняття, завдання та функції прес-служб.
    • СРЗ, К, КР початок етапу 2
  • 5 тиждень
    • Л5. Документальне висвітлення інформаційних приводів.
    • ПЗ5. Підготовка прес-релізів, бекграундів, факту-листа та факту-довідки.
    • СРЗ, К
  • 6 тиждень
    • Л6. Інформаційні матеріали PR.
    • ПЗ6. Поняття про прес-кіт, його наповнення та інші види інформаційних матеріалів. 
    • СРЗ, К
  • 7 тиждень
    • Л7. PR-документи.
    • ПЗ7. Біографія. Лист запитань-відповідей. Бай лайнер. Іміджева стаття
    • СРЗ, К
  • 8 тиждень
    • Л8. Спеціальні події як PR-комунікації. 
    • ПЗ8. Функції та ознаки спеціальних подій.
    • СРЗ, К, МКР1
  • 9 тиждень
    • Л9. Організація та проведення презентацій.
    • ПЗ9. Поняття та загальні риси презентацій, їх різновиди.
    • СРЗ, К
  • 10 тиждень
    • Л10. Організація та проведення виставок.
    • ПЗ10. Поняття виставки та основі підходи до їх організації.
    • СРЗ, К,  КР початок етапу 3
  • 11 тиждень
    • Л11. Специфічні  заходи паблік рилейшнз
    • ПЗ11. Особливості благодійництва, спонсорства та патронажу.
    • СРЗ, К
  • 12 тиждень
    • Л12. Event-managent в системі корпоративних комунікацій.
    • ПЗ12. Поняття «Івент-менеджмент». Категорій івентів
    • СРЗ, К, КР етап 4
  • 13 тиждень
    • Л13. Корпоративний імідж та його використання у зв’язках з громадськістю.
    • ПЗ13. Основні складові корпоративного іміджу та особливість побудови іміджу керівника.
    • СРЗ, К
  • 14 тиждень
    • Л14. Фірмовий стиль та стандарти корпоративної взаємодії.
    • ПЗ14. Поняття фірмового стилю, особливості його створення та впровадження.
    • СРЗ, К, МКР 2
  • 15 тиждень
    • Л15. Фірмові стандарти як частина корпоративної культури.
    • ПЗ15. Основи формування корпоративних стандартів
    • К

 

Індивідуальна робота

Курсова робота допомагає здобувачеві системно показати теоретичні знання з вивченої дисципліни, оволодіти первинними навичками виконання та оформлення результатів дослідної роботи. 

Метою КР є формування здатності самостійно вирішувати проблеми, що пов’язані з окресленням сутності зв’язків з громадськістю як галузі знань та сфери практичної діяльності, вивченням світового досвіду цієї галузі та історією її становлення в Україні, особливостям планування та проведення PR-кампаній.

Виконання курсової роботи складається з 4 етапів: 

  • 2-3 тиждень – етап 1 – вибір та затвердження теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження. 
  • 4-7 тиждень – етап 2 – обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, підготовка чорнового варіанту курсової роботи. 
  • 8-11 тиждень – етап 3 – отримання відгуку від наукового керівника, перевірка на спеціальній програмі щодо доброчесності, редагування та підготовка до захисту (презентація + доповідь);
  • 12-14 тиждень – етап 4 –  публічний захист.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 105 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 14 годин;
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 28 годин;
  • виконання курсової роботи – 30 годин;
  • підготовка до екзаменів – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж двох семестрів готуються до лекційних та практичних занять, виконують чотири модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два модулі у кожному семестрі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Максимальна сума накопичувальних балів у 5 семестрі на першому модульному контролі –20 балів: вирішення практичних завдань на ПЗ (10 балів), активна робота на практичному занятті (10 балів); на другому модульному контролі – 20 балів: вирішення практичних завдань на ПЗ (10 балів), активна робота на практичному занятті (10 бали). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів.

Максимальна сума накопичувальних балів у 6 семестрі на першому модульному контролі – 25 балів: вирішення практичних завдань на ПЗ (14 балів), активна робота на практичному занятті (11 балів); на другому модульному контролі – 25 балів: вирішення практичних завдань на ПЗ (14 балів), активна робота на практичному занятті (11 балів). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 25 балів.

Індивідуальне завдання. Бездоганне та своєчасне виконання та захист КР оцінюється у 100 балів, які складаються зі змістовного розкриття теми, наочного аналізу наукової думки з проблематичного питання відповідно до тематики КР та публічного захисту роботи. Курсова робота має бути оформлена згідно зі стандартами та методичним забезпеченням дисципліни. Етап 1 КР оцінюється максимум у 30 балів, етап 2 – 50 балів, етап 3-4 – 20 балів (10 балів представлення результатів роботи через доповідь, 10 балів – відповідь на додаткові запитання під час захисту).

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білети до якого складаються з теоретичної частини (3 запитання – 20 балів кожне) та практичної частини (1 завдання – 40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційних білетів становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання / перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.