Теорія та практика PR 1

ID: 7468
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
5.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета

засвоєння здобувачами знань з галузі паблік рилейшнз в усіх її історичних та сучасних формах як форми соціальної комунікації, усвідомлення ними ключових понять і процесів у цій комунікативній сфері, вироблення практичних навичок усебічного аналізу та створення PR продукції різних типів. 

Завдання навчальної дисципліни:
  • вивчення принципів зв’язків з громадськістю для формування громадської думки, що включає весь комплекс відносин підприємств, установ, громадських організацій, фірм із засобами масової інформації, владними структурами, з різними групами громадськості;
  • розкрити потенційні можливості використання у журналістській діяльності теоретичних і практичних знань і умінь у сфері PR. 

 

Основні результати навчання

  • Креативно вирішувати проблемні ситуації, продукувати інноваційні ідеї, самостійно навчатися, планувати й адекватно діяти в умовах колективу: уміти визначати необхідність заходів PR, протидіяти псевдотехнологіям PR.
  • Оперативно здобувати інформацію, використовуючи традиційні техніки збору фактів і методи дослідження: уміти знаходити інформаційні приводи, визначати потреби потенційної аудиторії, аналізувати громадську думку.
  • Розробка комунікативних напрямів щодо створення, зміцнення, репозиціонування, оновлення бренду або рекламного продукту: використовувати інструментарій PR для створення та проведення інформаційних кампаній, спеціальних подій.  
  • Встановлення ефективної ділової комунікації з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації: налагоджувати співпрацю, вести ефективну комунікацію із усіма групами громадськості; знати правові та етичні норми  PR-діяльності.
  • Уміти розраховувати економічні показники ефективності рекламної та PR-діяльності: аналізувати інформаційні приводи, PR-тексти,  проведені PR-акції та кампанії.
  • Продукувати і редагувати публіцистичні, рекламні та PR- тексти і документи: оцінювати свій або чужий інформаційний продукт, інформаційну акцію.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до занять й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1.  PR: суспільне явище, сутність, поняття.      
    • ПЗ1. Визначення Public Relations, предмет, об'єкт та завдання PR; передумови виникнення і тенденції розвитку PR.
    • СРЗ, К
  • 2 тиждень
    • Л2. Еволюція PR-активності.
    • ПЗ2. Зв’язки з громадськістю в системі сучасних наук та місце PR у сучасному менеджменті.
    • СРЗ, К
  • 3 тиждень
    • Л3. Громадськість у сфері паблік рилейшнз.
    •  ПЗ3. Поняття громадськості та громадської думки, типологія груп громадськості.
    • СРЗ, К
  • 4 тиждень
    • Л4. Дослідження та формування громадської думки.
    • ПЗ4 Характерні риси та функції громадської думки; стратегія формування  громадської думки та її особливості.
    • СРЗ, К
  • 5 тиждень
    • Л5. Чутки як засіб комунікації та специфічна форма існування громадської думки.
    • ПЗ5. Визначення, ознаки та причини виникнення чуток.
    • СРЗ,  К
  • 6 тиждень
    • Л6. Етика у зв’язках з громадськістю
    • ПЗ6. Поняття етики, професійна етика бізнесу.
    • СРЗ, К
  • 7 тиждень
    • Л7. Сутність та структура корпоративної культури.
    • ПЗ7. Поняття корпоративної культури, її цінності  та рівні.
    • СРЗ, К
  • 8 тиждень
    • Л8. Формування корпоративної культури сучасних організацій.  
    • ПЗ  8. Типи корпоративної культури; процес формування корпоративної культури; фірмові стандарти.
    • СРЗ, К, МКР1
  • 9 тиждень
    • Л9. PR як соціальний інститут.
    • ПЗ9. Загальні ознаки соціального інституту, характеристики інституту PR та становлення соціального інституту PR в Україні..
    • СРЗ,  К
  • 10 тиждень
    • Л10.  Особливості реалізації комунікаційно-організаційних функцій PR у системі соціального управління. 
    • ПЗ10. Роль PR у забезпеченні ефективної роботи організації, система PR-комунікацій.
    • СРЗ, К 
  • 11 тиждень
    • Л11. Побудова корпоративної PR-структури. 
    • ПЗ11. Системний підхід та мотивація створення PR-служби, PR-агенцій та їх пакети послуг.
    • СРЗ, К
  • 12 тиждень
    • Л12. Дослідницька робота  у сфері PR.
    • ПЗ12. Система проведення соціологічних досліджень, створення PR-програм та структура плану PR-кампанії.
    • СРЗ, К
  • 13 тиждень
    • Л13. PR  у конфліктних та кризових ситуаціях.
    • ПЗ13. Кризові ситуації на підприємстві та у бізнес-середовищі, антикризові програми.
    • СРЗ, К
  • 14 тиждень
    • Л14. Поняття та моделі інформаційних війн
    • ПЗ14. Моделі інформаційних війн та інструментарій інформаційної війни.
    • СРЗ, К,  МКР 2
  • 15 тиждень
    • Л15. Алгоритм інформаційної війни. 
    • ПЗ 15. Ведення та формат інформаційних війн, стратегія інформаційної війни та інструменти протидії.
    • СРЗ, К

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 90 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 30 годин;
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 30 годин;
  • підготовка до екзаменів – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестра готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 
Максимальна сума накопичувальних балів на першому модульному контролі –20 балів: вирішення практичних завдань на ПЗ (10 балів), активна робота на практичному занятті (10 балів); на другому модульному контролі – 20 балів: вирішення практичних завдань на ПЗ (10 балів), активна робота на практичному занятті (10 бали). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів.
Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білети до якого складаються з теоретичної частини (3 запитання – 20 балів кожне) та практичної частини (1 завдання – 40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційних білетів становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання / перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.