Теорія і методика журналістської творчості 1

ID: 7455
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
5.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни

cпрямована на забезпечення базової теоретичної та практичної підготовки здобувачів вищої освіти, розвиток їхніх академічних, професійних і творчих здібностей, необхідних для виконання професійних обов’язків як дипломованих фахівців із соціальних комунікацій, здатних виконувати й організовувати загальнодержавні і корпоративні програми в масово-інформаційній сфері.

Завдання дисципліни:
  • здатність виконувати різнопланові завдання в системі соціальних комунікацій, що  характеризується невизначеністю умов, із застосуванням теорій, методів і підходів інших наук. 

 

Основні результати навчання

  • Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сферах реклами та PR.
  • Організовувати й проводити дослідження у сферах журналістики, реклами та зв’язків з громадськістю, здійснювати сегментацію цільової аудиторії та встановлювати структуру попиту та пропозицій, розробляти практику просування.
  • Розробляти оптимальні за складом та функціональністю засоби мультимедійних компонентів для використання у журналістиці, рекламі та PR.
  • Ідентифікувати джерела інформації на основі методології визначення і отримання соціоекономічних даних; збирати та аналізувати необхідну інформацію, використовуючи різноманітні техніки збору фактів і методи дослідження.
  • Забезпечення громадськості актуальною, якісною щодо змісту, форми та впливу мас-медійною продукцією.
  • Участь у формуванні ефективних внутрішніх комунікацій, націлених на створення і підтримання сприятливого психологічного клімату в колективі, мотивацію співробітників на активну діяльність і розвиток організації.

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до заняття й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Понятійний апарат. Основні дефініції журналістської майстерності.  
    • ПЗ1. Понятійний апарат. Основні дефініції журналістської майстерності.  
    • СРЗ, К
  • 2 тиждень
    • Л2. Досвід української та світової журналістики як джерела збагачення фахової майстерності.  
    • ПЗ2. Досвід української та світової журналістики як джерела збагачення фахової майстерності.  
    • СРЗ, К
  • 3 тиждень
    • Л3. Головні потоки журналістської інформації 
    • ПЗ3. Головні потоки журналістської інформації 
    • К, СРЗ
  • 4 тиждень
    • Л4. Методи та прийоми журналістської творчості.  
    • ПЗ4. Методи та прийоми журналістської творчості.  
    • СРЗ, К
  • 5 тиждень
    • Л5. Метод спостереження в журналістиці. інтерв’ю як метод збору оперативної та аналітичної інформації.
    • ПЗ5. Метод спостереження в журналістиці. інтерв’ю як метод збору оперативної та аналітичної інформації.
    • СРЗ, К
  • 6 тиждень
    • Л6. Цікавість – одна з визначальних рис журналістики 
    • ПЗ6. Цікавість – одна з визначальних рис журналістики 
    • СРЗ, К
  • 7 тиждень
    • Л7. Факт – основа журналістського твору.
    • ПЗ7. Факт – основа журналістського твору.
    • СРЗ, К
  • 8 тиждень
    • Л8. Аргументація та полеміка в журналістиці.
    • ПЗ8. Аргументація та полеміка в журналістиці.
    • МКР1, СРЗ, К)
  • 9 тиждень
    • Л9. Структурно-композиційні особливості журналістського твору.
    • ПЗ9. Структурно-композиційні особливості журналістського твору.
    •  Л, СРЗ, К
  • 10 тиждень
    • Л10. Творчий акт журналіста: хід роботи, етапи процесу написання журналістського твору.
    • ПЗ10. Творчий акт журналіста: хід роботи, етапи процесу написання журналістського твору.
    • СРЗ, К
  • 11 тиждень
    • Л11. Літературні навички.
    • ПЗ11. Літературні навички.
    • СРЗ, К
  • 12 тиждень
    • Л12. Методика збору інформації, методи пізнавальної діяльності та відображення інформації у журналістиці.
    • ПЗ12. Методика збору інформації, методи пізнавальної діяльності та відображення інформації у журналістиці.
    • СРЗ, К
  • 13 тиждень
    • Л13. Складові журналістської майстерності.
    • ПЗ13. Складові журналістської майстерності.
    • СРЗ, К
  • 14 тиждень
    • Л14. Особливості жанрової диференціації.
    • ПЗ14. Особливості жанрової диференціації.
    • СРЗ, К
  • 15 тиждень
    • Л15. Місце літературної праці та майстерності у структурі журналістської творчості.
    • ПЗ15. Місце літературної праці та майстерності у структурі журналістської творчості.
    • К, СРЗ, МКР 2

 

Індивідуальна робота

Не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 46 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 24 години;
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 22 години.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі освіти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 2 бали.
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 2 бали.
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 2 бали.
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 5 бали.
  • ПЗ 8. Оцінка за виконання – 5 бали.
  • МКР1. Оцінка за виконання – 25 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11
  • тижнів за розкладом консультацій).

Семестровий модуль 2

  • ПЗ 9. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ 10. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ 11. Оцінка за виконання – 4 бали.
  • ПЗ 12. Оцінка за виконання – 4 бали.
  • ПЗ 13. Оцінка за виконання – 4 бали.
  • ПЗ 14. Оцінка за виконання – 4 бали.
  • ПЗ 15. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • МКР2. Оцінка за виконання – 25 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше, ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання / перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.

Складання/перескладання екзаменів, КР відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, складання екзамену та захисту КР користуватися телефонами заборонено.