Етика журналістської, рекламної та PR-діяльності

ID: 7398
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
6.00.
Содержит реферативную работу
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

розглянути етичні концепції, поняття, методи гуманістичної та власне професійної етики фахівця у галузі журналістики, реклами та PR-діяльності.

Завдання дисципліни:
  • знати специфіку професійної етики у сфері журналістики, реклами та зв’язків з громадськістю; засвоїти основні принципи і фактори професійної етики, які сприяють формуванню моральної культури фахівця; 
  • засвоїти норми правового регулювання професійної етики журналістики, реклами і PR-діяльності в Україні і за кордоном.

 

Основні результати навчання

  • Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах: вміти враховувати потреби різних соціальних груп та раціонально діяти у конфліктних ситуаціях.
  • Розробляти оптимальні за складом та функціональністю засоби мультимедійних компонентів для використання у журналістиці, рекламі та PR.
  • Креативно вирішувати проблемні ситуації, продукувати інноваційні ідеї, самостійно навчатися, планувати й адекватно діяти в умовах колективу: уміти реалізувати в майбутній професійній діяльності навички відповідно до етичних норм.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до заняття й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • РР – реферативна робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Етика в системі наукових знань. 
    • ПЗ1. Ґенеза етики: етапи становлення та розвитку у суспільстві.
    • СРЗ, К
  • 2 тиждень
    • Л2. Природа, походження, сутність моралі як об’єкту етики.
    • ПЗ2. Природа, походження, сутність моралі як об’єкту етики.
    • СРЗ, К, РР початок етапу 1.
  • 3 тиждень
    • Л3. Професійні принципи, норми журналістської, рекламної та PR-діяльності.
    • ПЗ3. Професійні принципи, норми журналістської, рекламної та PR-діяльності.
    • СРЗ, К
  • 4 тиждень
    • Л4. Етичні проблеми у сфері журналістики, реклами та зв’язків із громадськістю.
    • ПЗ4. Етичні проблеми у сфері журналістики, реклами та зв’язків із громадськістю.
    • СРЗ, К, РР початок етапу 2.
  • 5 тиждень
    • Л5. Проблема свободи творчості і свободи совісті в сучасній журналістській, рекламній і PR-діяльності.
    • ПЗ5. Проблема свободи творчості і свободи совісті в сучасній журналістській, рекламній і PR-діяльності.
    • СРЗ, К
  • 6 тиждень
    • Л6. Професійні принципи етики і моралі журналіста, рекламіста та фахівця зв’язків з громадськістю.
    • ПЗ6. Професійні принципи етики і моралі журналіста, рекламіста та фахівця зв’язків з громадськістю.
    • СРЗ, К
  • 7 тиждень
    • Л7. Етико-моральні критерії журналістської, рекламної і PR-діяльності в інформаційному суспільстві.
    • ПЗ7. Етико-моральні критерії журналістської, рекламної і PR діяльності в інформаційному суспільстві.
    • СРЗ, К, МКР1
  • 8 тиждень
    • Л8. Моральна свідомість журналіста та його позиція.
    • ПЗ8. Моральна свідомість журналіста та його позиція.
    • СРЗ, К
  • 9 тиждень
    • Л9. Найвищі моральні цінності людини як першооснови журналістської творчості.
    • ПЗ9. Найвищі моральні цінності людини як першооснови журналістської творчості.
    • СРЗ, К
  • 10 тиждень
    • Л10. Журналістська діяльність та інформаційно-психологічна безпека суспільства. 
    • ПЗ10. Журналістська діяльність та інформаційно-психологічна безпека суспільства.
    • СРЗ, К, РР початок етапу 3.
  • 11 тиждень
    • Л11. Рекламне саморегулювання в Європі.
    • ПЗ11. Рекламне саморегулювання в Європі.
    • СРЗ, К
  • 12 тиждень
    • Л12. Етико-правові аспекти функціонування реклами в Україні.
    • ПЗ12. Етико-правові аспекти функціонування реклами в Україні.
    • СРЗ, К
  • 13 тиждень
    • Л13. Етика зв’язків з громадськістю: формування та становлення у міжнародному контексті.
    • ПЗ13. Етика зв’язків з громадськістю: формування та становлення в міжнародному контексті.
    • СРЗ, К, РР початок етапу 4.
  • 14 тиждень
    • Л14. Діловий етикет. Особливості етикету журналіста, рекламіста і фахівця зв’язків з громадськістю.
    • ПЗ14. Діловий етикет. Особливості етикету журналіста, рекламіста і фахівця зв’язків з громадськістю.
    • К, СРЗ, МКР 2
  • 15 тиждень
    • Л15. Мережева етика: нові вимоги до професійно-етичних стандартів.
    • ПЗ15. Мережева етика: нові вимоги до професійно-етичних стандартів.
    • СРЗ, К

 

Індивідуальна робота

Виконується РР. 

Мета РР: навчити здійснювати анотування, опанувати навичками інформаційного пошуку; критичного огляду відповідних джерел інформації (наукових публікацій, спеціалізованої літератури тощо); написання наукової роботи, підготовки доповіді на задану тему.

Тематика РР:

  • Етика в системі наукових знань. 
  • Ґенеза етики: етапи становлення та розвитку у суспільстві
  • Природа, походження, сутність моралі як об’єкту етики
  • Професійні принципи, норми журналістської, рекламної та PR-діяльності
  • Етичні проблеми у сфері журналістики, реклами та зв’язків із громадськістю.
  • Проблема свободи творчості і свободи совісті в сучасній журналістській, рекламній і PR діяльності
  • Професійні принципи етики і моралі журналіста.
  • Етико-моральні критерії журналістської діяльності. 
  • Професійні принципи етики і моралі фахівця зв’язків з громадськістю.
  • Етико-моральні критерії рекламної діяльності.  
  • Професійні принципи етики і моралі рекламіста.
  • Етико-моральні критерії PR-діяльності в інформаційному суспільстві
  • Моральна свідомість журналіста та його позиція
  • Найвищі моральні цінності людини як першооснови журналістської творчості
  • Журналістська діяльність та інформаційно-психологічна безпека суспільства
  • Рекламне саморегулювання в Європі
  • Етико-правові аспекти функціонування реклами в Україні
  • Етика зв’язків з громадськістю: формування та становлення у міжнародному контексті
  • Особливості етикету журналіста. 
  • Особливості етикету рекламіста і фахівця зв’язків з громадськістю
  • Мережева етика: нові вимоги до професійно-етичних стандартів.

Етапи виконання РР

  • 1–2 тиждень Вибір теми та наукових джерел, складання плану дослідження, визначення методики та розробка інструментарію дослідження.
  • 3–7 тижні Написання першого теоретичного розділу РР (вступ, аналіз історіографії, законодавчої бази тощо).
  • 8–12 тижні Написання другого (аналітичного, практичного) розділу РР. Редагування тексту та підготовка до захисту (презентациія+доповідь).
  • 13–15 тиждень Захист роботи.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 120 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 30 годин;
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – разом – разом 52 години;
  • виконання РР – 8 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестрів готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та реферативну роботу. Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 2 бали.
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 8. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
  • РР(ч.1). Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання – 2 тиждень.
  • РР(ч.2). Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання – 7 тиждень.
  • МКР1 – 25 балів (8 тиждень, верескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ 9. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 10. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 11. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 12. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 13. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 14. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 15. Оцінка за виконання – 5 бали. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
  • РР(ч.3). Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання – 12 тиждень. 
  • РР(ч.4). Оцінка за виконання – 2,5 балів. Термін надання та захист – 15 тиждень.
  • МКР2 – 25 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (2 запитання по 30 балів максимум) та практичної частини (1 завдання – 40 балів максимум). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Підсумковим контролем із дисципліни є екзамен. 

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання / перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.