Соціологія організації

ID: 7346
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
6.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 30 годин практичних занять, 14 годин лабораторних занять..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування системи теоретичних знань соціологічних основ організацій, а також практичних навичок аналізу сучасних організацій, організаційних взаємодій та способів управління організаційними процесами.

Завдання дисципліни:
  • сформувати здатність до розуміння сутності, характеристики та функцій соціальних організацій;
  • сформувати вміння структурувати різні компоненти соціальних організацій та систематизувати види організаційних взаємодій;
  • сформувати вміння прогнозувати перебіг організаційних процесів сучасного суспільства;
  • сформувати здатність розробляти шляхи подолання соціальних проблем і знаходити ефективні методи їх вирішення.

 

Основні результати навчання

  • Здійснювати аналіз закономірностей функціонування та розвитку соціальних організацій.
  • Демонструвати навички командної роботи у процесі вирішення фахових завдань. 
  • Аналізувати соціально-психологічні процеси в малих та великих групах.
  • Застосовувати методи менеджменту для організації власної професійної діяльності та управління діяльністю персоналу.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації, І – іспит.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Соціологія організацій в системі наукового знання.
    • ПЗ1. Соціологія організацій в системі наукового знання.
    • СРС. К. 
  • 2 тиждень
    • Л2. Основні теоретико-методологічні підходи у дослідженні соціології організацій.
    • ПЗ2. Особливості становлення та етапи розвитку соціології організацій.
    • ЛЗ1. Соціальні організації в структурі сучасного суспільства.
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Організація як соціальне явище.
    • ПЗ3. Внутрішнє та зовнішнє середовище організації.
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Закони и принципи організації.
    • ПЗ4. Типологія, структура та функції соціальних організацій
    • ЛЗ2. Типологія, структура та функції соціальних організацій
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Організаційна структура.
    • ПЗ5. Структура соціальної організації
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Життєвий цикл організації.
    • ПЗ6. Організація як процес
    • ЛЗ3. Системний підхід до аналізу соціальних організацій 
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Культура організації і етичні цінності.
    • ПЗ7. Організація як культурна сутність
    • СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Групи в організаціях.
    • ПЗ8. Організаційні структури
    • ЛЗ4. Специфічні риси соціальних груп в організаціях
    • СРС. МК№1. К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Командотворення і функціонування команд в організаціях.
    • ПЗ9. Побудова ефективної команди в організації (teambuilding)
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л10.  Зміни та інновації в організаціях.
    • ПЗ10. Організаційні зміни
    • ЛЗ5. Стратегії організаційного розвитку та організаційні цілі
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л11.  Розподіл влади в організації.
    • ПЗ11. Управління організацією
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Управління персоналом в організації
    • ПЗ12. Етапи роботи з персоналом організації
    • ЛЗ6. Професійний відбір персоналу
    • СРС. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Адаптація та мотивація працівників в організації.
    • ПЗ13. Адаптація, мотивація, стимулювання, оцінка персоналу організації
    • СРС. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Організаційний розвиток.
    • ПЗ14. Організаційні зміни
    • ЛЗ7. Зміни та інновації в організаціях. Супротив інноваціям.
    • СРС. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Організаційні конфлікти та способи їх розв’язання
    • ПЗ15. Трансформація конфліктів в організаціях
    • СРС. МК№2. 

 

Індивідуальна робота

Не передбачена

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 106 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 

  • підготовка до лекційних занять – 30 годин; 
  • підготовка до практичних занять –  32 годин; 
  • підготовка до лабораторних занять – 14 годин; 
  • іспит – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних, практичних та лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи, домашні завдання та поточні контрольні роботи, які проводяться під час практичних та лабораторних занять.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (20 тестових запитань) та практичної частини (5 завдань). Відповідь на кожне тестове запитання оцінюється максимум в 0,5 бали. Правильне виконання кожного практичного завдання оцінюється в 2 бали.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1 – ПЗ8 оцінка за виконання – 20 балів:
  • доповіді на практичних заняттях – 10 балів;
  • есе / тези – 5 балів;
  • поточне опитування – 5 балів.
  • ЛЗ1 – ЛЗ4 оцінка за виконання – 10 балів.
  • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). 

 
Семестровий модуль № 2

  • ПЗ9 – ПЗ15 оцінка за виконання – 20 балів:
  • доповіді на практичних заняттях – 10 балів;
  • творче завдання – 5 балів;
  • поточне опитування – 5 балів.
  • ЛЗ5 – ЛЗ7 оцінка за виконання – 10 балів. 
  • МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень). 

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є іспит. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. 

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.