Фотожурналістика

ID: 7334
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.50.
Форма контроля: 
Зачет.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – лабораторні заняття 4 аудиторних годин – лекційні заняття; 4 аудиторні години – лабораторні заняття (заочна форма).

Анотація навчальної дисципліни 

Мета дисципліни:

забезпечення базової теоретичної та практичної підготовки з основ фотожурналістики, необхідних для виконання професійних обов’язків по створенню візуальної інформації як на аналогових, так й цифрових пристроях фотографування, вивчити види фотозйомки та жанрів фотожурналістики й практичного застосування технічного засобу візуальної комунікації в загальній системі масової комунікації. 

Завдання дисципліни:
  • ознайомити здобувачів вищої освіти з основними принципами і засадами діяльності сучасного фотожурналіста;
  • виявити та обґрунтувати специфіку фотожурналістики в системі сучасних медіа;
  • сформувати у студентів уміння застосовувати набуті знання у практичній діяльності.

 

Основні результати навчання

  • Використовувати сучасні інформаційні й комунікаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних завдань.
  • Створювати мультимедійний продукт з використанням положень й методів соціологічно-психологічних та інформаційно-технологічних наук з метою ефективного впливу на масову аудиторію. 
  • Створювати й критично оцінювати власну медіапродукцію з погляду професіональної вправності та з урахуванням ринку інформаційних послуг.

 

 Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять 

  • 1 тиждень 
    • Л1. Поява і розвиток фотографії як історичного документа, наукового доказу і художнього твору.
    • ЛЗ1. Фотографія – приклад історичного документа
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Засоби фотожурналістики.
    • ЛЗ2. Фотожурналістика – різновид медіаконтенту.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Проблеми фотозображення і фотовираження
    • ЛЗ3. Світлини для ілюстрування та інформування.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Види фотоапаратів.
    • ЛЗ4. Фотокамери на різні випадки: від фоторегістратора до репортажної.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Види об’єктивів: телеоб’єктив, ширококутний, штатний, зум. Фокусна відстань. Світлосила. Діафрагма. Глибина різкості. Витримка.
    • ЛЗ5. Параметри об’єктивів фотокамер. Як підібрати?
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Способи знімання 
    • ЛЗ6. Знімання в студії, в полі з руки.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Репортажне знімання 
    • ЛЗ7. Створення завдання на знімання – половина успіху репортажу. Інша половина – обрати точку знімання. 
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Жанрова система фотожурналістики
    • ЛЗ8. Публіцистичні й репортерські жанри. Різновид та вимоги.
    • СРЗ. К.МКР1.
  • 9 тиждень
    • Л9. Інформаційні жанри фотожурналістики
    • ЛЗ9. Стоп-кадр, розгорнута кореспонденція, репортаж. 1-2-3 кадри.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Фотоілюстрація в газеті: критерії, тенденції, перспективи
    • ЛЗ10. Як робити ілюстрації для мережевих ресурсів? Особливості та вимоги.
    •  СРЗ. К.
  • 11 тиждень 
    • Л11. Фотоілюстрація в Інтернеті: критерії, тенденції, перспективи
    • ЛЗ11. Знімаємо оригінально чи перезнімаємо?
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Публіцистичні жанри фотожурналістики.
    • ЛЗ12. Портрет, панорама, замальовка.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень 
    • Л13. Портрет
    • ЛЗ13. Обираємо світло, фон та антураж (мейк-ап) для потретів.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Пейзаж і натюрморт у фотожурналістиці
    • ЛЗ 14. Художньо осмислення, ніби малюємо світом.
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Місце фотожурналістиці у структурі журналістської творчості.
    • ЛЗ15. Бути першим, чи бути яскравим? Пріоритети підкаже життя.
    • СРЗ. К.МКР2.

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до лабораторних занять, підготовки до екзамену. 

Самостійна робота складає 75 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 

  • підготовка до лекційних занять – 35 годин; 
  • підготовка до лабораторних занять – разом 40 годин. 

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Студенти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Позитивна оцінка поточної успішності за умови відсутності пропущених або невідпрацьованих занять є підставою допуску до підсумкової форми контролю. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 2 бали. Перескладання можливе протягом 2-3 тижня.
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 3 бали. Перескладання можливе протягом 3-4 тижня.
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 2 бали. Перескладання можливе протягом 4-5 тижня.
  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 3 бали. Перескладання можливе протягом 5-6 тижня.
  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 2 бали. Перескладання можливе протягом 6-7 тижня.
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 3 бали. Перескладання можливе протягом 7-8 тижня.
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 5 бали. Перескладання можливе протягом 8-9 тижня.
  • ПЗ8. Оцінка за виконання – 5 бали. Перескладання можливе протягом 8 тижня.
  • МКР1. Оцінка за виконання – 25 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9-11 тижнів).

Семестровий модуль 2

  • ПЗ9. Оцінка за виконання – 3 бали. Перескладання можливе протягом 9-10 тижня.
  • ПЗ10. Оцінка за виконання – 3 бали. Перескладання можливе протягом 10-11 тижня.
  • ПЗ11. Оцінка за виконання – 4 бали.Перескладання можливе протягом 11-12 тижня.
  • ПЗ12. Оцінка за виконання – 4 бали. Перескладання можливе протягом 12-13 тижня.
  • ПЗ13. Оцінка за виконання – 4 бали. Перескладання можливе протягом 13-14 тижня.
  • ПЗ14. Оцінка за виконання – 4 бали. Перескладання можливе протягом 14-15 тижня.
  • ПЗ15. Оцінка за виконання – 3 бали. Перескладання можливе протягом 15 тижня.
  • МКР2. Оцінка за виконання – 25 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Поточний контроль здійснюється під час проведення лабораторних занять і має на меті перевірку рівня підготовленості студента до виконання конкретної роботи. Поточний контроль реалізується у формі опитування за темами змістових модулів, основних понять дисципліни, активній участі на лабораторних заняттях, відвідування навчальних занять тощо, а також контролю засвоєння навчального матеріалу, запланованого на самостійне опрацювання студентом. До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж 60 %. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання / перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.