Екологічна психологія

ID: 7326
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

засвоєння здобувачами вищої освіти психологічних закономірностей взаємодії людини з навколишнім середовищем.

Завдання дисципліни:
  • сформувати обізнаність загальних теоретичних принципів, закономірностей процесу взаємодії людини з навколишнім середовищем;
  • сформувати уявлення основних понять курсу;
  • сформувати навички застосовувати методи дослідження екологічної психології на практиці; сформувати уявлення історії виникнення та становлення екологічної психології як в Україні, так і за кордоном;
  • сформувати навички застосовувати активні соціально-психологічні методи у формуванні екологічної свідомості;
  • сформувати знання про особливості поведінки людини в кризових екологічних ситуаціях;
  • сформувати здатність надавати психологічну допомогу в попередженні та подоланні кризових екологічних ситуацій.

 

Основні результати навчання

Аналізувати  особливості поведінки людини в кризових екологічних ситуаціях.

Пропонувати власні способи вирішення психологічних задач і проблем у процесі професійної діяльності, приймати та аргументувати власні рішення щодо їх розв’язання.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до заняття й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Екологічна психологія як наука.  Предмет і завдання екологічної психології.
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Історія виникнення і становлення екологічної психології.
    • СРС. ПЗ№1. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Система методів екологічної психології та конкретні методики екопсихологічного дослідження.
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Основні поняття екологічної психології. Поняття про середовище.
    • СРС. ПЗ№2.К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Поняття про соціоекологічні системи.
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Вплив різноманітних факторів середовища на людину.
    • СРС, ПЗ№3, К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Вплив людини на середовище.
    • МК№1, СРС, К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Екологічна свідомість: її сутність, властивості та форми прояву.
    • СРС. ПЗ№4. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Вплив криз і катастроф на екологічну свідомість.
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Проблеми екологічної освіти.
    • СРС. ПЗ№5. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Екологічне виховання та його вікові аспекти.
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Проблеми екологічної психології екстремальних ситуацій і катастроф.
    • СРС. ПЗ№6. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Застосування активних соціально-психологічних методів в екологічному вихованні та екологічній освіті.
    • СРС, К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Психологічні механізми адаптації до екстремально змінених умов існування.
    • МК№2. ПЗ№7. СРС. К.
  • 15 тиждень
    • Л8. Соціально-психологічні проблеми та характеристика постчорнобильської  ситуації.
    • СРС. З. К.

 

Індивідуальна робота 

Не передбачена

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 46 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 30 годин;
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 16 години.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі освіти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі.

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 10 балів (2 тиждень).
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 10 балів (4 тиждень).
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 10 балів (6 тиждень).
  • МК1. Модульна контрольна робота – 20 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 5 балів (8 тиждень).
  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 5 балів (10 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 10 балів (12 тиждень).
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 10 балів (14 тиждень).
  • МК2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше, ніж на 60%.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання / перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.