Інформаційне забезпечення екологічної діяльності

ID: 7322
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни: забезпечити майбутніх фахівців знанням основ інформаційного забезпечення екологічної діяльності; вивчити систему положень, на яких базується збір, опрацювання та використання екологічної інформації на рівні окремого підприємства, регіону, країни, світу; визначити роль дослідження та організації інформаційних процесів та систем у сфері екологічної діяльності; сприяти формуванню сучасних уявлень щодо інформації як чиннику ефективності екологічної діяльності. 

Завдання дисципліни: дати знання щодо завдань та призначення інформаційного забезпечення екологічної діяльності на міжнародному, державному, регіональному рівнях; вивчити існуючі види та джерела екологічної інформації, її класифікацію та опрацювання; дати знання щодо сучасного стану інформаційного забезпечення екологічної діяльності, завдань з його організаційного та технологічного вдосконалення; навчити самостійно вивчати й аналізувати особливості екологічної діяльності щодо сучасного інформаційного середовища; розвити практичні навички вивчення й аналізу різноманітних документів у контексті завдань інформаційного забезпечення екологічної діяльності.

Основні результати навчання

Опрацьовувати, користуватися та аналізувати  документацію щодо функціонування екологічної діяльності.
Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів і сервісів.

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до заняття й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації викладача.

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень
Л1. Вступ. Інформаційне забезпечення екологічної діяльності (ІЗЕД) як об’єкт вивчення. Проблема ІЗЕД та її складові: екологічна та інформаційна.
ПЗ1. Інформаційне забезпечення екологічної діяльності (ІЗЕД) як об’єкт вивчення. Проблема ІЗЕД та її складові: екологічна та інформаційна. 
К, СРЗ

2 тиждень
Л2. Екологічна діяльність. Поняття оточуючого (навколишнього) середовища. Параметри середовища як умова виживання людини. Теоретична постановка питання виживання та екологічної безпеки людства. 
К, СРЗ.

3 тиждень
Л3. Поняття простору існування системи. N-мірний простір існування системи. Область визначеності системи. Завдання поінформованості керуючого органу про стан системи, її параметрів та середовища існування.   
ПЗ2. Параметри середовища як умова виживання людини. Теоретична постановка питання виживання та екологічної безпеки людства. Поняття простору існування системи. N-мірний простір існування системи. Область визначеності системи. Завдання поінформованості керуючого органу про стан системи, її параметрів та середовища існування. 
К, СРЗ.

4 тиждень
Л4. Людство як складна система, що розвивається. Розвиток як причина розузгодження взаємодії людства з оточуючим середовищем. Проблеми регулювання стану середовища та здатності людства до реагування на його зміни. 
К, СРЗ

5 тиждень
Л5. Цивілізаційні чинники змін оточуючого середовища. Конфлікт між природними та штучними його складовими. Постановка питання екологічної діяльності.
ПЗ3. Людство як складна система, що розвивається. Розвиток як причина розузгодження взаємодії людства з оточуючим середовищем. Цивілізаційні чинники змін оточуючого середовища. Конфлікт між природними та штучними його складовими. Постановка питання екологічної діяльності. 
К, СРЗ.

6 тиждень 
Л6. Часові параметри змін Прискорення як світова тенденція. Інтенсифікація змін. Зростання конфліктності, потреби в інформації про стан середовища та ідентифікації небезпек. 
К, СРЗ.

7 тиждень
Л7. Проблема інформації у стосунках людини з оточуючим середовищем. Необхідність спеціального виду професійної діяльності в інформаційній сфері. Інформаційна діяльність. Визначення, роль, еволюція.
ПЗ4. Часові параметри змін Прискорення як світова тенденція. Зростання конфліктності, потреби в інформації про стан середовища та ідентифікації небезпек. Необхідність спеціального виду професійної діяльності в інформаційній сфері. Інформаційна діяльність. Визначення, роль, еволюція. 
К, СРЗ.

8 тиждень
Л8. Поняття інформаційного забезпечення. Структура інформаційного забезпечення екологічної діяльності. Структуризація ІЗЕД за рівнем (соціальним розташуванням) джерела та часом. 
К, МКР1 

9 тиждень
Л9. Нормативна основа екологічної діяльності. Інформаційне забезпечення ЕД нормативно-правовою інформацією. Міжнародний, державний та інші рівні нормативних документів в складі ІЗЕД. Стаття 25-1. Екологічне інформаційне забезпечення
ПЗ5. Поняття інформаційного забезпечення. Структура інформаційного забезпечення екологічної діяльності. Інформаційне забезпечення ЕД нормативно-правовою інформацією. Міжнародний, державний та інші рівні нормативних документів в складі ІЗЕД. Законодавство про екологічне інформаційне забезпечення. 
К, СРЗ. 

10 тиждень
Л10. Інформаційна діяльність громадських організацій та ЗМІ в складі ІЗЕД. Мета, роль, завдання. 
К, СРЗ.

11 тиждень
Л11. Інформаційні системи в ІЗЕД. ІС наукової, нормативної, поточної та моніторингової інформації. 
ПЗ6. Інформаційні системи в ІЗЕД. ІС наукової, нормативної, поточної та моніторингової інформації. 
К, СРЗ.

12 тиждень
Л12. Сучасний стан та напрямки розвитку ІЗЕД в Україні. Вітчизняний досвід ІЗЕД. 
К, СРЗ.

13 тиждень
Л13. Інформатизація суспільства та нові умови життєдіяльності людства. Інформаційний простір та інформаційне середовище. Проблема екології інформаційного середовища та нові завдання ІЗЕД.  
ПЗ7. Інформатизація суспільства та нові умови життєдіяльності людства. Інформаційний простір та інформаційне середовище. Проблема екології інформаційного середовища та нові завдання ІЗЕД. Сучасний стан та напрямки розвитку ІЗЕД в Україні. Вітчизняний досвід ІЗЕД. К, СРЗ.

14 тиждень
Л14. Зміна парадигм глобальної стратегії розвитку людства. Від парадигми досягнення меж зростання до парадигми досягнення меж руйнування. «Заповнений світ» та роль різних джерел у формуванні інформаційних потоків щодо стану навколишнього (інформаційного) середовища. 
К, СРЗ.

15 тиждень
Л15. Прогнозування інформаційної діяльності в екологічній сфері. Методологічний перехід від спостережень та побудови трендів до вивчення причинно-наслідкових зв’язків у взаєминах людини з навколишнім середовищем. 
К, СРЗ,  МКР 2.

Самостійна робота

Самостійна робота складає 46 годин. 
Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 30 годин;
2) підготовка до практичних занять – разом 16 годин.

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі освіти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. 

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль № 1
ПЗ 1. Оцінка за виконання – 5 балів.
ПЗ 2. Оцінка за виконання – 5 балів. 
ПЗ 3. Оцінка за виконання – 5 балів. 
ПЗ 4. Оцінка за виконання – 5 балів. 
(Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
МКР1 – 30 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2
ПЗ 5. Оцінка за виконання – 7 балів. 
ПЗ 6. Оцінка за виконання – 7 балів. 
ПЗ 7. Оцінка за виконання – 6 балів. 
(Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
МКР2 – 30 балів (14 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше, ніж на 60%.

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання / перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.