Видавнича справа та редагування 1

ID: 7294
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 16 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

надання знань з теорії видавничої справи та навичок створення грамотного  медіапродукту на задану тему, визначеного жанру, кваліфікованого редагування з урахуванням каналу поширення або платформи оприлюднення

Завдання дисципліни:
  • сприяти набуттю знань в галузі видавничої справи та розуміння професійної редакторської діяльності;
  • сформувати здатність створювати інформаційний контент;
  • виробити здатність створювати  грамотний видавничій продукт;
  • сформувати здатність застосовувати знання зі сфери предметної спеціалізації для створення видавничого продукту.

 

Основні результати навчання

Застосовувати знання зі сфери предметної спеціалізації для створення інформаційного продукту чи для проведення інформаційної акції.

Використовувати сучасні інформаційні й комунікаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних завдань.

Координувати виконання особистого завдання із завданнями колег.

Генерувати інформаційний контент за заданою темою з використанням доступних, а також обов’язкових джерел інформації.

Створювати грамотний  медіапродукт на задану тему, визначеного жанру, з урахуванням каналу поширення чи платформи оприлюднення.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • К – консультації викладача. 

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л 1. Історія виникнення та розвитку редагування у світі. 
    • ПЗ№1. Періодизація розвитку редакторського фаху.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень 
    • Л 2. Видавничі осередки в України ХVІ–ХVІІІ ст.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень 
    • Л 3. Тенденції розвитку видавничої справи на сучасному етапі. 
    • ПЗ№2. Особливості виробничого процесу, кваліфікація працівників. 
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень 
    • Л 4. Українські стародруки. 
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень 
    • Л 5. Перші українські редактори та їх внесок у розвиток фаху.
    • ПЗ№3. Структура стародруків, тематичне наповнення, художньо-технічне оформлення, формат.
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень 
    • Л 6. Книга як основний предмет сучасної видавничої діяльності.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л 7. Характеристика сучасної видавничої продукції.
    • ПЗ № 4. Видавнича продукція та критерії її поділу на види.
    • СРЗ. К. МКР1.
  • 8 тиждень 
    • Л 8. Літературно-художні і перекладні видання
    • СРЗ. К.
  • 9 тиждень 
    • Л 9. Наукові видання. 
    • ПЗ№5. Особливості редакційної підготовки літературно-художніх, наукових та перекладних видань. 
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л 10. Навчальні видання.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л 11. Видання для дітей.
    • ПЗ№6 : Особливості редакційної підготовки навчальних видань та видань для дітей.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень 
    • Л 12. Редакційна підготовка газетних і журнальних видань.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень 
    • Л 13. Особливості видання наукової періодики.
    • ПЗ№7. Структура, типологічні характеристики наукових журналів та збірок матеріалів.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень 
    • Л 14. Світові наукометричні бази даних. 
    • К. СРЗ. МКР 2.
  • 15 тиждень 
    • Л 15. Нормативна і законодавча бази видавничої діяльності.
    • ПЗ№8. Міжнародні та вітчизняні видавничі стандарти.
    • СРЗ. К.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 44 години. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 20 годин;
  • підготовка до практичних занять – 24 години.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Максимальна сума накопичувальних балів у кожному модульному контролі 20 балів, вона складається із оцінювання активної роботи на практичних заняттях. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів. Кожен модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль  1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
  • МКР1. Оцінка за виконання – 30 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11 тижнів).

Семестровий модуль  2

  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 8. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
  • МКР2. Оцінка за виконання – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування

всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.