Аудіовізуальні комунікації

ID: 7289
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
6.00.
Содержит курсовую работу
Форма контроля: 
Экзамен. Защита курсовой работы.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – лабораторні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування у здобувачів систематизованих знань про діяльність вітчизняних і зарубіжних аудіовізуальних ЗМК, визначити основні теоретичні поняття і відпрацювати навички їхнього використання при аналізі явищ і процесів на медіа-ринку, сформувати вміння і навички роботи із засобами масової комунікації.

Завдання навчальної дисципліни:
  • ознайомлення здобувачів із принципами роботи сучасних аудіовізуальних ЗМК, зі специфікою вітчизняного медіа-бізнесу;
  • розгляд прийомів підвищення рейтингів різних програм і проектів; набуття навичок організації рекламних акцій в аудіовізуальних ЗМК та розробки концепцій мовлення;
  • розгляд способів створення власної медіаструктури і стратегій завоювання своєї «ніші» на ринку.

 

Основні результати навчання

Використовувати сучасні інформаційні й комунікаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення для вирішення професійних завдань: навички збирання інформації, її запис, зберігання, пошук, перегляд, моделювання та аналіз за допомогою новітніх технологій.

Створювати грамотний  медіапродукт на задану тему, визначеного жанру, з урахуванням каналу поширення чи платформи оприлюднення: сформувати практичні навички написання статей, лідів та інформаційних матеріалів.

Забезпечувати громадськість якісною щодо змісту,  форми та впливу мас-медійною продукцією: використання засобів латентного впливу на громадськість у системі засобів масової комунікації.

Критично оцінювати, редагувати авторські матеріали з метою ефективного впливу на масову аудиторію: вміти застосовувати форми і методи відкритого формування громадської думки аудіовізуальними ЗМК.

Прогнозувати тенденції розвитку медіаринку, попереджати негативні наслідки, корегувати професійну діяльність.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ЛЗ – лабораторні заняття – практична підготовка і виконання завдань безпосередньо на занятті;
  • КР– курсова робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Вступ до дисципліни. Основні поняття і визначення
    • ЛЗ№1. Короткий аналіз ситуації на сучасному медіа-ринку України. Варіанти практичного застосування отриманих знань
    • СРС, К, КР початок етапу 1.
  • 2 тиждень
    • Л2. Аудіовізуальна інформація
    • ЛЗ№2. Природа, джерела, перетворювачі, носії аудіовізуальної інформації.  Аудіовізуальна культура: історія, концепції, структура, функціонування
    • СРС, К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Аудіовізуальні технології
    • ЛЗ№3. Фотографія і фотографування. Оптична проекція (статична і динамічна), звукозапис (аналоговий і цифровий), телебачення і відеозапис (аналогові та цифрові), мультимедійні засоби Інтернет
    • СРС, К, КР початок етапу 2.
  • 4 тиждень
    • Л4. Аудиторія та її вимоги
    • ЛЗ№4. Структурна схема «інформація-потреби». Аудиторні вимоги  
    • СРС, К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Класифікація мовних структур
    • ЛЗ№5. Види аудіовізуальних медіа-структур. Види та структури ТВ і радіо програм
    • СРС, К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Мова радіо і ТБ
    • ЛЗ№6. Принципи написання статей для преси і електронних ЗМІ. Особливості сприйняття слів
    • СРС, К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Майстерність журналіста (ведучого програм, презентера)
    • ЛЗ№7. Аналіз особливостей роботи в ефірі радіо та телебачення.  Особливості роботи в кадрі
    • СРС, К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Маркетинг ЗМІ: стратегія завоювання своєї «ніші» на ринку
    • ЛЗ№8. Стратегія маркетингу в редакції. Особливості маркетингу електронних ЗМІ
    • СРС, К, КР початок етапу 3, МКР1.
  • 9 тиждень
    • Л9.  Аналіз медіа-ринку
    • ЛЗ№9. Конкурентна ситуація на ринку ЗМІ України. Перешкоди на шляху до успіху підприємства на цільовому ринку. 
    • СРС, К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Ефірні продажі
    • ЛЗ№10. Фактори, що впливають на обсяги продажів. Реклама на радіо і ТБ
    • СРС, К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Масово-комунікаційна політика в суспільстві
    • ЛЗ№11. Правові засади використання аудіовізуальних  засобів масової комунікації в Україні
    • СРС, К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Формування громадської думки за допомогою засобів масової комунікації
    • ЛЗ№12. Явища «аудіовізуальної неписемності» серед населення та маніпуляції громадською думкою у засобах масової комунікації
    • СРС, К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Поліфункціональність електронних засобів масової комунікації
    • ЛЗ№13. Відеотекст як вид технологічного використання інформації. Громадське радіо й телебачення
    • СРС, К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Використання новітніх комп’ютерних технологій у системі засобів 
    • масової  комунікації
    • ЛЗ№14. Робота з регіональними, національними, глобальними мережами  інформації та інформаційними магістралями Інтернету. Інтерактивні комп’ютерні послуги у сфері засобів масової комунікації
    • СРС, К, КР етап 4.
  • 15 тиждень
    • Л15. Реклама як комунікація
    • ЛЗ№15. Телебачення, відео, радіо та Інтернет як засоби реклами. Прийоми психологічного впливу на споживача аудіо, відео та Інтернет-реклами
    • СРС, К, МКР 2.

 

Індивідуальна робота

Мета КР – систематизація,  поглиблення  й  активне  застосування  знань  стосовно можливостей аудіовізуальних технологій щодо формування громадської думки та підвищення рівня аудіовізуальної культури населення певного регіону, закріплення  знань,  отриманих  у лекційному курсі та під час виконання лабораторних робіт, а також набуття практичних навичок організації рекламних акцій в аудіовізуальних ЗМК та розробки концепцій мовлення, створення власної медіаструктури і стратегій завоювання своєї «ніші» на ринку.

Виконання курсової роботи складається з 4 етапів: 

  • 1-2 тиждень – етап 1 – вибір та затвердження теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження. 
  • 3-7 тиждень – етап 2 – обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, написання І розділу курсової роботи. 
  • 8-13 тиждень – етап 3 – виконання ІІ розділу курсової роботи, оформлення чорнового варіанта роботи, підготовка до захисту (презентація + доповідь).
  • 14-15 тиждень – етап 4 –  оформлення остаточного варіанта роботи, публічний захист.

Тематика курсових робіт пов’язана з пошуком і аналізом інформації стосовно історичного розвитку та сучасного стану медіа-ринку в Україні та світі, а також дослідженням наявного рівня аудіовізуальної культури населення певного регіону і  розробкою методів підвищення рейтингів конкретних програм і проектів або організацією рекламних акцій в аудіовізуальних ЗМК, або розробкою концепцій мовлення, або створенням власної медіаструктури та формуванням стратегій завоювання своєї «ніші» на ринку.  

 

Самостійна робота

Самостійна робота складається з творчого сприйняття й осмислення навчального матеріалу протягом лекцій, підготовки до лабораторних занять, виконання курсової роботи, підготовки до екзамену.

Самостійна робота сприяє вихованню мислення майбутнього професіонала, створює умови для зародження самостійної думки, пізнавальної активності, формує відповідальність, креативність, інформаційну культуру та здатність до самоосвіти.

Самостійна робота складає 120 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – разом 45 годин;
  • виконання КР – 30 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума балів за виконання практичних завдань у кожному модульному контролі 20 балів. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 25 балів.

Індивідуальне завдання. Бездоганне та своєчасне виконання та захист РР оцінюється у 10 балів (5 балів в семестровому 1-му модулі та 5 балів в 2-му семестровому модулі), які складаються зі змістовного розкриття теми, наочного аналізу наукової думки з тематики РР та захисту роботи. Робота має бути оформлена згідно зі стандартами та методичним забезпеченням дисципліни. Етапи 1-2 РР оцінюється максимум у 5 балів, етап 3 та 4 – 5 балів за представлення результатів роботи через доповідь та відповідь на додаткові запитання під час захисту.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання – 20 балів кожне) та практичної частини (1 завдання – 40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. 

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватися принципів академічної культури та академічної доброчесності.

Виконаний здобувачем не свій варіант завдання МКР, екзаменаційного білета не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзамену здійснюється у встановлений деканатом термін.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю і складання екзамену заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.