Медіакомунікації

ID: 7172
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
канд. наук із соц. ком., доцент Мельник С.П.
Количество аудиторных занятий: 
24 аудиторні години – лекційні заняття; 12 аудиторних годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета вивчення дисципліни

полягає у формуванні системи знань про медіакомунікації в контексті соціальних комунікацій і сучасних інформаційних потоків як підґрунтя для успішної професійної діяльності. 

Завдання дисципліни:
  • вивчення основних понять, систем і алгоритмів медіакомунікацій;
  • набуття практичних навичок у розв’язанні конкретних завдань в медіатизованій інформаційній діяльності;
  • формування вмінь аналізу медіаконтенту, розпізнавання патогенної інформації і маніпуляцій масовою свідомістю та протистояння маніпуляціям.

 

Основні результати навчання

Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією).

Володіти науковими принципами системного дослідження інформаційного середовища та соціокомунікативних процесів.

Здатність використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантн6ості, діалогу і співробітництва.

Планувати й організовувати ефективну діяльність документно-інформаційних служб та установ.

 
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті; РР – реферативна робота; МКР – модульна контрольна робота; К – консультація викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Медіакомунікації в системі соціальних комунікацій: основні поняття та міждисциплінарні зв’язки.
    • ПЗ1. Медіакомунікація як соціальне явище.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Медіа- і масова комунікація.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Медіакомунікації в парадигмі модернізації суспільства.
    • ПЗ2. Типи, форми і моделі медіакомунікації. Медіамунікатори як суб’єкти медіакомунікації.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень 
    • Л4. Медіасвідомість у світі медіакомунікацій.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень 
    • Л5. Інформаційна діяльність у світлі сучасних медіакомунікацій.
    • ПЗ3. Властивості інформації як базового поняття медіакомунікації.
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень 
    • Л6. Нові медіа і процеси уніфікації мислення і поведінки.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень 
    • Л7. Перехід медіа з інформаційного простору у віртуальний.
    • ПЗ4. Сегментація аудиторії.  
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень 
    • Л8. Особливість комунікативного середовища в добу Інтернету та соціальних медіа.
    • СРЗ. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Конструювання світу засобами медіа.
    • ПЗ5. Суспільна думка та медіаінформаційна діяльність.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень 
    • Л10. Трансформації інформаційних потоків: від раціонального до емоційного.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень 
    • Л11. Проблеми створення і функціювання сучасного медіатексту.
    • ПЗ6. Медіакомунікаційний вплив. інформаційна безпека держави та інформаційна війна.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень 
    • Л12. Медіамаркетинг та медіаменеджмент.
    • МКР 1. СРЗ. К.

 

Індивідуальна робота

Передбачає виконання реферативної роботи. Мета РР – розвиток самостійності здобувачів вищої освіти у доборі та опрацюванні джерел інформації з визначеної теми, удосконалення вмінь обирати суттєве, основне, а також давати оцінку проаналізованому та робити висновки. Виконання РР складається з 4 етапів: 1-2 тижні (1 етап) – вибір та затвердження теми, попередній добір наукових джерел, складання плану дослідження; 3-7 тижні (2 етап) – обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, підготовка чорнового варіанту РР; 8-9 тижні (3 етап) – підготовка чистового варіанту РР, отримання відгуку наукового керівника, редагування та підготовка до захисту (презентація+доповідь); 10-11 тижні (4 етап) – публічний захист РР.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 54 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальної діяльності:

  • підготовка до лекційних занять – 12 годин;
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – 34 години;
  • виконання РР – 8 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна містить один семестровий модуль. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують одну модульну контрольну роботу. Семестровий модуль № 1. ПЗ1-6. Оцінка за виконання – 40 балів (включає виконання практичних завдань (28 балів) та активну роботу на практичному занятті (12 балів)). Термін виконання визначено розкладом навчальних занять. РР. Оцінка за виконання – 20 балів. Термін надання та захист – 10-11 тижні. МКР1. Оцінка за виконання – 40 балів (15 тиждень). Модульна контрольна робота виконується у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (3 завдання різного рівня складності). Відповідь на кожне теоретичне запитання оцінюється максимум у 5 балів. Правильне виконання 1-го і 2-го практичних завдань оцінюється в 10 балів кожне, 3-го – в 5 балів. Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється як сумарна оцінка за всі види навчальних елементів навчальної дисципліни виконані не менше, ніж на 60 %. Перескладання заліку здійснюється в термін встановлений деканатом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Перескладання заліку здійснюється в термін встановлений деканатом.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.