Професійно-ділові комунікації

ID: 7171
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
анд. пед. наук, доцент Василенко О.П.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторні години – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Метою вивчення дисципліни 

формування у майбутніх фахівців інтегративних знань, вмінь та навичок у сфері професійно-ділової та соціальної взаємодії, які зумовлюють їх успішну трудову діяльність, що є відповіддю на соціальне замовлення на інтелектуально розвинених, конкурентоспроможних спеціалістів нової формації, які здатні до ефективної професійно-ділової та соціальної взаємодії. 

Завдання дисципліни:
  • оволодіння нормами та правилами офіційно-ділового етикету та протоколу, засвоєння технологій ефективного управління діловими контактами в типових комунікативних ситуаціях та прийомів психологічного впливу на співрозмовника, формування навичок створення позитивного особистого та корпоративного іміджу, оволодіння навичками ефективного ведення ділової бесіди, комерційних переговорів, телефонної розмови тощо.

 

Основні результати навчання

Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом.

Володіння знаннями з теорії та практики менеджменту бібліотечних і архівних установ, технологій створення та підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, вивчення та задоволення інформаційних потреб користувачів. 

Здатність використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантн6ості, діалогу і співробітництва.

Здатність оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних технологій для виробництва інформаційних продуктів та надання послуг.

Планувати й організовувати ефективну діяльність документно-інформаційних служб та установ.

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • РР – реферативна робота;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультація викладача.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Ефективна професійно-ділова комунікація як необхідний компонент самореалізації сучасного фахівця з документознавства та інформаційної діяльності.
    • ПЗ1. Роль комунікації в професійній та діловій сферах.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Морально-етичні аспекти професійно-ділової комунікації.
    • ПЗ2. Культура міжособистісних стосунків у професійно-діловій сфері.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Міжнародний діловий етикет і протокол. Національна специфіка професійно-ділового спілкування.
    • ПЗ3. Національна специфіка професійно-ділового спілкування. Роль критики і компліментів у вирішенні професійних проблем. 
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень 
    • Л4. Бар’єри професійно-ділової комунікації. Спотворення інформації.
    • ПЗ4. Бар’єри комунікації у професійній та діловій сфері.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень 
    • Л5. Позитивний імідж фахівця як необхідна умова ефективної професійно-ділової комунікації.
    • ПЗ5. Технології формування іміджу. Специфіка формування іміджу фахівця з документознавства та інформаційної діяльності.
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень 
    • Л6. Вербальні та невербальні засоби професійно-ділової комунікації.
    • ПЗ6. Специфіка використання вербальних та невербальних засобів комунікації у професійно-діловій сфері. Бар’єри комунікації.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень 
    • Л7. Типові комунікативні ситуації (ТКС) професійно-ділової взаємодії: встановлення та підтримування ділових контактів.
    • ПЗ7. Організація взаємодії ділових партнерів. 
    • МКР1. СРЗ. К.
  • 8 тиждень 
    • Л8. ТКС професійно-ділової взаємодії: ділова бесіда та співбесіда.
    • ПЗ8. Особливості проведення ділової бесіди і співбесіди. Конфлікти та шляхи їх вирішення в професійному середовищі.
    • СРЗ. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. ТКС професійно-ділової взаємодії: ділова нарада.
    • ПЗ9. Специфіка проведення ділової наради.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень 
    • Л10. ТКС професійно-ділової взаємодії: презентація.
    • ПЗ10. Специфіка проведення презентації.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень 
    • Л11. ТКС професійно-ділової взаємодії: технічно опосередковані ситуації.
    • ПЗ11. Технічно опосередковані ТКС професійно-ділової взаємодії.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень 
    • Л12. ТКС професійно-ділової взаємодії: письмовомовленнєві ситуації.
    • ПЗ12. Документаційний супровід професійно-ділової взаємодії. Ділове (зокрема й електронне) листування.
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень 
    • Л13. Публічне мовлення в професійній діяльності фахівця з документознавства та інформаційної діяльності.
    • ПЗ13. Майстерність публічного мовлення.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень 
    • Л14. Технології побудови ефективної комунікації: вміння слухати та керувати бесідою шляхом постановки питань.
    • ПЗ14. Технології побудови ефективної комунікації.
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень 
    • Л15. Методи стимулювання критичного і творчого мислення фахівців.
    • ПЗ15. Тренінг «Методи стимулювання критичного і творчого мислення фахівців з інформаційної діяльності».
    • МКР2. СРЗ. К.

 

Індивідуальна робота

Передбачає виконання РР. Мета РР – розвиток самостійності здобувачів вищої освіти у доборі та опрацюванні джерел інформації з визначеної теми, удосконалення вмінь обирати суттєве, основне, а також давати оцінку проаналізованому та робити висновки. Виконання РР складається з 4 етапів: 1-2 тижні (1 етап) – вибір та затвердження теми, попередній добір наукових джерел, складання плану дослідження; 3-7 тижні (2 етап) – обговорення теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, підготовка чорнового варіанту РР; 8-12 тижні (3 етап) – підготовка чистового варіанту РР, отримання відгуку наукового керівника, редагування та підготовка до захисту (презентація+доповідь); 13-14 тижні (4 етап) – публічний захист РР.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 60 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальної діяльності:

  • підготовка до лекційних занять – 24 години;
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – 28 годин;
  • виконання РР – 8 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Семестровий модуль № 1. ПЗ1-7. Оцінка за виконання – 20 балів (включає виконання практичних завдань (13 балів) та активну роботу на практичних заняттях (7 балів)). Термін виконання визначено розкладом навчальних занять. РР. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 7 тиждень. МКР1. Оцінка за виконання – 25 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій. Семестровий модуль № 2. ПЗ8-15. Оцінка за виконання – 20 балів (включає виконання практичних завдань (12 балів) та активну роботу на практичних заняттях (8 балів)). Термін виконання визначено розкладом навчальних занять. РР. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання і захисту – 13-14 тижні. МКР2. Оцінка за виконання  – 25 балів (15 тиждень). МКР1 та МКР2 виконуються у письмовій формі. Кожна модульна робота складається з теоретичної (2 запитання) та практичної (2 завдання різного рівня складності) частини. Відповідь на кожне теоретичне запитання оцінюється максимум у 5 балів. Правильне виконання 1-го практичного завдання оцінюється в 10 балів, а 2-го – в 5 балів. Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється як сумарна оцінка за всі види навчальних елементів навчальної дисципліни виконані не менше, ніж на 60 %. Перескладання заліку здійснюється в термін встановлений деканатом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Перескладання заліку здійснюється в термін встановлений деканатом.

Під час лекції здійснювати і приймати телефонні дзвінки заборонено.

Під час проходження модульного контролю заборонено використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки, мобільні телефони.