Інтеллектуальні системи підтримки прийняття рішень

ID: 7144
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
ст. викл. Павлов О. О.
Количество аудиторных занятий: 
14 годин лекційних занять, 22 години лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування комплексу знань, вмінь в галузі методів та систем підтримки прийняття рішень, етапів прийняття рішень; альтернатив, критеріїв, шкал порівнянь.

Завдання дисципліни:
  • отримати знання з основних понять систем підтримки прийняття рішень;
  • здобути вміння порівнянні альтернатив;
  • аналізувати сильні та слабкі кваліметричні шкали порівнянь;
  • розвити навички застосування методів прийняття рішень;
  • навчитись методам обробки інформації;
  • сформувати навички пошуку оптимальних методів для вирішення різних класів задач в області прийняття рішень.

 

Програмні компетентності

Здатність проводити обчислювальні експерименти, порівнювати результати експериментальних даних і отриманих рішень.

Здатність розробляти та управляти проектами, розуміти сучасний стан інформаційних технологій,  склад та різновид інформаційних систем та класів програмного забезпечення, використовувати сучасні методи обробки та зберігання даних, прикладне, системне та інструментальне забезпечення в складі інформаційної систем.

 

Програмні результати навчання

Здійснювати системний аналіз архітектури підприємства та його ІТ-інфраструктури, проводити розроблення та вдосконалення її елементної бази і структури.

Обґрунтовувати вибір технічної структури та розробляти відповідне програмне забезпечення, що входить до складу ІСТ.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • РГР – розрахунково-графічна робота;
  • ПКО – поточні контрольні опитування;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • ЛЗ1. Вивчення етапів процесу прийняття рішень
    • ЛЗ2. Використання нормативних моделей прийняття рішень в умовах невизначеності
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л1. Основи теорії прийняття рішень [2.    с.7-15].
    • ЛЗ3. Система підтримки прийняття рішень PRIME Decisions.
    • ЛЗ4. Розвиток методів і систем підтримки прийняття рішень.
    • СРС. К.
  • 3 тиждень 
    • Л2. Методи обробки інформації, яка отримана від експертів [2. с.15-23].
    • ЛЗ5. Знайомство з аналітичною платформою DEDUCTOR.
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л3. Класифікація інформаційних систем. Місце та функції СППР у наведеній класифікації [2. с.24-31].
    • ЛЗ6. Отримання багатовимірних і аналітичних звітів у пакеті Deductor Studio.
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л4. Особливості побудови та використання СППР за даними моніторингу [2. с.32-40].
    • ЛЗ7. Створення сценаріїв обробки інформації в пакеті Deductor Studio.
    • МКР1.СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л5. Розбіжність між OLTP та OLAP технологіями обробки даних [2.    с.40-52].
    • ЛЗ8. Побудова та навчання штучної нейромережі. Частина 1.СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л6. Багатовимірна модель даних та багатовимірні СУБД [2. с.53-61].
    • ЛЗ9. Побудова та навчання штучної нейромережі. Частина 2.
    • ПКО2
    • СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л7.  Інструменти організації сховища даних [2. с.62-75].
    • ЛЗ10. Нейромережне прогнозування економічних показників. Частина 1.
    • СРС. К.
  • 9 тиждень
    • ЛЗ11. Нейромережне прогнозування економічних показників. Частина 2.
    • МКР2. СРС. К.

 

Індивідуальна робота

Виконується РГР. 

Мета РГР: набуття загальних та спеціальних компетентностей майбутніх бакалаврів, поглиблення теоретичних знань з теми "Методи та системи підтримки прийняття рішень". Основна ціль РГР: вирішення поставленої практичної навчальної задачі, а саме комп’ютерне моделювання біологічних систем, прийняття рішень з використанням вивченого на лекційних та практичних заняттях, а також самостійно вивченого теоретичного матеріалу з обов’язковим застосуванням
сучасних систем для прийняття рішень.

  • 1–7 тижні Отримання завдання. Вирішення поставленої практичної навчальної задачі.
  • 8–14 тижні Провести комп’ютерне моделювання Оформити поученні результати.
  • 15 тиждень Захист роботи.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 46 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 16 годин;
  • виконання РГР – 15 годин;

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.

Модульні контрольні роботи № 1 виконується у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 20 балами. Правильне розв’язання задачі оцінюється в 20 балів.

Модуль оцінюється у максимально можливі 100 балів.

Максимальна оцінка, яку може отримати здобувач за всі виконані види робіт – 100 балів. Залік оцінюється за системою: «зараховано», «не зараховано». Оцінка «зараховано» виставляється за умови отримання не менш, ніж 60 балів за всі види робіт. Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

Семестровий модуль № 1

  • ТКО1 і ТКО2 - на базі отриманих результатів по відповідних лабораторних роботах, оцінка за кожне 10 балів. Термін проведення 3 і 7 тижні.
  • РГР. Оцінка за виконання - 20 балів. Термін надання - 9 тиждень.
  • МК1. Модульна контрольна робота - 60 балів (9 тиждень).

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Підсумковим контролем з дисципліни є залік, засвоєння студентом навчального матеріалу з дисципліни оцінюється на підставі результатів поточного та рубіжного модульного контролю. 

Залік отримують здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

 

Рекомендована література

  1. Авінаш Д. Мистецтво стратегії. Путівник до успіху в житті та бізнесі від експертів теорії гри / Д. Авінаш, Б. Нейлбафф. -Л.: Видавництво Старого Лева, 2012. – 608 с.
  2. Файнзільберг Л.С. Теорія прийняття рішень / Л.С. Файнзільберг, Ο.Α. Жукοвська, Β.С. Якимчук.  – Київ: Οсвіта України, 2018. – 246 с.
  3. Aalast W. M. Process mining. Discovery, performance and enhancement of business process / W.M. Aalast. Springer, 2011. − 370 р.
  4. Description theory and choices: a complexity approach / M. Faggini,C. P. Vinci (eds.). Springer, 2010. − 267 р.
  5. Авінаш Д. Стратегічні ігри / Д. Авінаш, С. Скит. - W. W. Norton & Company, Inc., 2015.-70 с.