Медіаекономіка

ID: 7019
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
к.е.н. доц. Журан О.А.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття..

Анотація навчальної дисципліни

Мета: 

формування у здобувачів уявлень про принципи економічного функціонування медіа, сучасний стан медіаіндустрії в Україні та світі, ключові закони медіаекономіки, економічні особливості різних сегментів медіаринку (газетного, журнального, радіо, телебачення, онлайнових медіа), основні види медіапідприємств і моделі їнього розвитку.

Завдання навчальної дисципліни: 
  • сформувати у здобувачів уявлення про ЗМІ як систему, що діє в рамках господарських і економічних зв’язків при специфічній організації праці і в умовах особливого, нетрадиційного для звичайної економіки, ціноутворення та споживання;
  • ознайомити здобувачів із основними складовими економіки медіа, особливостями медіаринку як специфічної системи обміну, з ключовими моделями медіаекономіки;
  • сформувати розуміння ключових відмінностей державної економічної політики в галузі медіа різних країн світу, основних особливостей регулювання економіки медіа (регулювання концентрації, національної ідентичності в медіа тощо).

 

Основні результати навчання

Знати основні теоретичні концепції та практичні проблеми різних сфер соціальних комунікацій.

 

Кількість аудиторних занять

30 аудиторних годин – лекційні заняття; 14 аудиторних годин – практичні заняття.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять.

  • 1 тиждень
    • Л1. Основні поняття медіаекономіки. Специфіка медіаіндустрії та медіа як товару 
    • СРЗ. К. 
  • 2 тиждень
    • Л2. Основні економічні моделі функціонування медіаекономіки. Еволюція моделей
    • ПЗ1. Гібридність медіапродукту. Модель прямої плати за послугу (видавнича), модель окупності за рахунок реклами (модель потоку)
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Концепція здвоєного ринку ЗМІ
    • СРЗ. К. 
  • 4 тиждень
    • Л4. Конкуренція ЗМІ: її види. Типи ринкових структур в медіаіндустрії
    • ПЗ2. Основні стратегії в умовах кризи і мутацій ринків: рекламного ринку, ринку друкованих ЗМІ, аудиторії ефірного ТБ
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Концентрація в медіа. Провідні світові медіаконцерни
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень 
    • Л6. Інфраструктура медіа. Мережі передачі даних для медіа, способи цифрової дистрибуції медіапродуктів
    • ПЗ3. Загальні особливості великих медіаконцернів: зрощення ЗМІ, культурних індустрій, телекомунікацій та електронних видів дозвілля
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Державна політика у сфері медіа
    • СРЗ. К. МКР1.
  • 8 тиждень
    • Л8. Бізнес-моделі медіапідприємств
    • ПЗ4. Економічні аспекти медіаполітики
    • СРЗ. К. 
  • 9 тиждень
    • Л9. Економіка друкованої преси
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Економіка телебачення
    • ПЗ5. Економічні особливості друкованих ЗМІ
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Економіка радіомовлення    
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Економіка інтернет-медіа
    • ПЗ6. Економічні особливості електронних ЗМІ
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Фінансування медіапідприємства
    • СРЗ. К. 
  • 14 тиждень
    • Л14. Управління медіапідприємством
    • ПЗ7. Оцінювання ефективності діяльності ЗМК
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Державне регулювання медіаринків. Напрями розвитку національного інформаційного простору України
    • СРЗ. К. МКР 2.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 46 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять та виконання індивідуальних контрольних завдань – разом 31 година. 

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума балів за виконання практичних завдань у кожному семестровому модулі - 20 балів. Максимальна сума накопичувальних балів у 2 модульному контролі 20 балів, а саме: вирішення практичних завдань на ПЗ (10 балів), активна робота на практичному занятті (10 балів). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Залік відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Індивідуальна робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів вважається «не зарахованою» та оцінюється, відповідно, на оцінку «0».

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзамену відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ЛЗ, Е користуватися ґаджетами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.