Системи керування базами даних

ID: 6929
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.50.
Форма контроля: 
Зачет.
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 30 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формувати навички використання інформаційних і комунікативних технологій; cформувати здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел; cформувати здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження інформації для різних типів контенту та носіїв; cформувати здатність використовувати сучасні прикладні комп’ютерні технології, програмне забезпечення, мережеві та мобільні технології для вирішення професійних завдань.

Завдання дисципліни:
  • набуття знань про класифікацію, призначення та функції систем керування базами даних;
  • набуття уявлень про моделі та типи даних;
  • вивчення прийомів створення елементів баз даних, способів представлення даних, інструментів вибірки та фільтрування даних;
  • набуття умінь створювати додатки баз даних зі зручною системою навігації;
  • набуття знань щодо особливостей використання сучасних СКБД. 

 

Основні результати навчання

Впроваджувати та використовувати комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології веб-дизайну та веб-маркетингу.
Використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності.

Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг.
Кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання.

Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.

 

Кількість аудиторних занять

30 годин лекційних занять, 30 годин лабораторних занять (денна форма навчання); 
4 години лекційних занять, 4 годинилабораторних занять (заочна форма навчання)

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1.Вступ до баз даних.
    • ЛЗ1. Концептуальне проектування баз даних.
    • К. СРЗ.
  • 2 тиждень
    • Л2. Функції та класифікація систем керування базами даних.
    • ЛЗ2.Засоби створення таблиць баз даних.
    • К. СРЗ.
  • 3 тиждень
    • Л3. Створення бази даних за допомогою Microsoft Access. 
    • ЛЗ3.Створення форм. Конструктор та майстер форм.
    • К. СРЗ.
  • 4 тиждень
    • Л4. Модель даних «сутність-зв’язок».
    • ЛЗ4. Проектування багатотабличних баз даних. 
    • К. СРЗ.
  • 5 тиждень
    • Л5.Компоненти додатків баз даних.
    • ЛЗ5.Підлеглі форми та форматування форм.
    • К. СРЗ.
  • 6 тиждень
    • Л6. Реляційна модель даних.
    • ЛЗ6.Звя’зки між таблицями.
    • К. СРЗ.
  • 7 тиждень
    • Л7. Реляційна алгебра.
    • ЛЗ7.Операції реляційної алгебри.
    • К. СРЗ. МКР1.
  • 8 тиждень
    • Л8.Основи SQL.
    • ЛЗ8.Конструктор та майстер запитів. 
    • К. СРЗ.
  • 9 тиждень
    • Л9. Модель ACID.
    • ЛЗ9. Вибірка даних з таблиць за допомогою запитів.
    • К. СРЗ.
  • 10 тиждень
    • Л10. Принципи збереження інформації.
    • ЛЗ10. Конструктор та майстер звітів. 
    • К. СРЗ.
  • 11 тиждень
    • Л11. Характеристики СКБД Microsoft SQL Server.
    • ЛЗ11. Створення системи навігації в додатку баз даних.
    • К. СРЗ.
  • 12 тиждень
    • Л12. Робота з базами даних в СКБД Oracle. 
    • ЛЗ12. Налаштування груп та дозволів у базах даних. 
    • К. СРЗ.
  • 13 тиждень
    • Л13.СКБД MySQL.
    • ЛЗ13. Використання інструментів бази даних.
    • К. СРЗ.
  • 14 тиждень
    • Л14. СКБД PostgreSQL.
    • ЛЗ14. Створення бази даних у середовищі MySQL Workbench.
    • К. СРЗ.
  • 15 тиждень
    • Л15. Перспективні напрямки розвитку СКБД.
    • ЛЗ15.Створення бази даних у СКБД PostgreSQL.
    • К. СРЗ. МКР2.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 75 годин.

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 30 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – разом 45 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують дві модульні контрольні роботи.

Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

  • Семестровий модуль 1
  • ЛЗ1. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ЛЗ2. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ЛЗ3. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ЛЗ4. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ЛЗ5. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ЛЗ6. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • ЛЗ7. Оцінка за виконання – 4 бали. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 7 тижня)
  • МК1. – 25 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • ЛЗ8. Оцінка за виконання – 4 бали.
  • ЛЗ9. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ЛЗ10. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ЛЗ11. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ЛЗ12. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ЛЗ13. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ЛЗ14. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ЛЗ15. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня).
  • МК2. – 25 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувачі зобов’язані своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної роботи питань відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Виконаний не свій варіант завдання МКР здобувача не оцінюється.

Індивідуальна робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів, вважається «не зарахованою» та оцінюється, відповідно, на оцінку «0».

Відсутність здобувача на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час лекцій, лабораторних занятьта МКР здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Підчас модульних тестувань забороняється використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки.