Документознавство 1

ID: 6924
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.50.
Форма контроля: 
Экзамен.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять; 14 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

надбання здобувачами вищої освіти системного уявлення про суть, структуру, функції, властивості і різноманіття документів як складної інформаційної системи; отримання знань про способи документування, системи документації, документальні ресурси, фонди та комплекси, документальні комунікації та документальну діяльність в їхньому історичному розвитку, засвоєння методологічних основ дослідження документа та керування документацією. 

Завдання дисципліни:
  • підготовка здобувачів вищої освіти до подальшого навчання з високим рівнем автономності, постійного підвищення рівня інформаційної культури;
  • аналізувати закономірності розвитку, документно-інформаційних потоків та масивів, як штучно створеної підсистеми соціальних комунікацій;
  • опановувати та застосовувати технології системного аналізу інформаційної діяльності;
  • здійснювати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах; знати та розуміти предметну область та професійну діяльність.

 

Основні результати навчання

Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.

Демонструвати знання та розуміння математичних основ інформаційної діяльності при вирішенні практичних завдань професійної сфери. 

Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності

Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем. 

Оцінювати результати діяльності та відстоювати прийняті рішення.

Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи.

Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань.

Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів.

Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи.

Володіти технологіями створення документації та документування основних видів професійної діяльності.

Впроваджувати та використовувати комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології веб-дизайну та вебмаркетингу.

Керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність.

Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням.

 

Кількість аудиторних занять

30 годин лекційних занять; 14 годин практичних занять (денна форма).

4 аудиторні години – лекційні заняття; 2 аудиторні години – практичні заняття (заочна форма).

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • К – консультації;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л 1. Становлення документознавства як науки і наукової дисципліни. 
    • К. СРЗ. 
  • 2 тиждень 
    • Л 2. Документознавство у системі наук; 
    • ПЗ 1. Становлення документознавства як науки і наукової дисципліни. Документознавство у системі наук. 
    • К. СРЗ.  
  • 3 тиждень 
    • Л 3. Концепції структури документознавства. 
    • К. СРЗ. 
  • 4 тиждень 
    • Л 4. Документ як базове поняття документознавства.
    • ПЗ 2. Концепції структури документознавства. Документ як базове поняття документознавства. 
    • К. СРЗ.  
  • 5 тиждень 
    • Л 5. Істотні характеристики документа. 
    • К. СРЗ.  
  • 6 тиждень 
    • Л 6. Особливості і властивості документної інформації. 
    • ПЗ 3. Істотні характеристики документа. Особливості і властивості документної інформації;  
    • К. СРЗ.  
  • 7 тиждень 
    • Л 7. Матеріальні носії документованої інформації.  
    • К. СРЗ. МКР1.  
  • 8 тиждень 
    • Л 8. Документування: суть та види. Традиційні та новітні засоби фіксації інформації. 
    • ПЗ 4. Матеріальні носії документованої інформації. Документування: суть та види. Традиційні та новітні засоби фіксації інформації.  
    • К. СРЗ.  
  • 9 тиждень 
    • Л 9. Знаки та знакові системи у документуванні. 
    • К. СРЗ.  
  • 10 тиждень 
    • Л 10. Різновиди способів документування: текстове та нарисне. 
    • ПЗ 5. Знаки та знакові системи у документуванні. Різновиди способів документування: текстове та нарисне. 
    • К. СРЗ.  
  • 11 тиждень 
    • Л 11. Копіювання та розмноження документів. 
    • К. СРЗ.  
  • 12 тиждень 
    • Л 12. Реквізити та формуляр документа. 
    • ПЗ 6. Копіювання та розмноження документів. Реквізити та формуляр документа. 
    • К. СРЗ.  
  • 13 тиждень 
    • Л 13. Текст та гіпертекст документа
    •  К. СРЗ.  
  • 14 тиждень 
    • Л 14. Оригінали та фальсифіковані документи. Способи підробки документів. 
    • ПЗ 7. Текст та гіпертекст документа. Оригінали та фальсифіковані документи. Способи підробки документів. Захист документів. Робота та охорона документів, що містять державну таємницю та конфіденційну інформацію. 
    • К. СРЗ. МКР2. 
  • 15 тиждень 
    • Л 15. Захист документів. Робота та охорона документів, що містять державну таємницю та конфіденційну інформацію. 
    • К. СРЗ. 

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 91 годин. 
Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 30 годин;
  • підготовка до практичних занять –31 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Накопичувальна частина дисципліни складається з роботи на практичних заняттях. Активна та продуктивна робота здобувача вищої освіти на кожному практичному занятті оцінюється у 5 чи 6 чи 7 балів (0,17 кредитів у СМ 1 та 0,13 кредитів у СМ2 ). Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Максимальна оцінка за їх виконання становить 30 балів (0,5 кредити) у СМ 1,2. Модульна робота складається з теоретичної частини (у формі запитань) 20 б. та практичної частини (2 завдання) 10 б. Завдання вважається виконаним, якщо отримана правильна відповідь, послідовно наведено аналіз, обґрунтовано висновки, виконано всі необхідні малюнки та схеми. 

Семестровий модуль 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання –6 балів. 
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 7 балів. 
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 7 балів. 
  •  (Термін надання виконаних робіт – до 7 тижня)
  • МКР1. Оцінка за виконання – 30 балів (8 тиждень, перескладання можливе протягом 9–11 тижнів).

 
Семестровий модуль 2

  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 5 балів.
  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 5 балів. 
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання –  5 балів.
  • (Термін надання виконаних робіт – до 14 тижня)
  • МКР2. Оцінка за виконання – 30 балів (14 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, у яких зараховано перший семестровий модуль і накопичувальну частину другого семестрового модулю (при її виконанні не менш ніж на 60%). Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання екзаменів здійснюється в термін встановлений деканатом. Загальна оцінка за екзамен - 100 балів. Екзаменаційний білет з дисципліни складається з двох частин: теоретичної та практичної. Мінімальна кількість балів, що зараховується як позитивний результат, дорівнює 60 (за 100-бальною шкалою). 

Бали розподіляються наступним чином: 50 балів – теоретична частина та 50 балів – практична.Теоретична частина містить 2 питання рівної складності, практична – 2 питання.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається. 

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом. 

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється. 

Під час модульних тестувань забороняється використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки.