Культура мови та риторика

ID: 6915
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.50.
Форма контроля: 
Зачет.
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять; 30 годин практичних занять..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування та розвиток у майбутнього фахівця комплексної (мовленнєвої, лінгвістичної, соціокультурної) комунікативної компетенції, що становить сукупність знань, умінь, ініціатив особистості, необхідних для встановлення міжособистісного контакту в соціально-культурній, професійній (навчальній, науковій, виробничій та ін.) сферах і ситуаціях людської діяльності.

Завдання дисципліни:
  • забезпечити досконале володіння нормами сучасної української літературної мови та навичками мовного впливу на слухачів у процесі комунікації, підвищення рівня загальномовної підготовки, мовної грамотності

 

Основні результати навчання

Використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.

Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов.

Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.

 

Кількість аудиторних занять

30 годин лекційних занять; 30 годин практичних занять.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 
Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Основні поняття курсу «Культура мови та риторика».
    • ПЗ1.Предмет, об'єкт та завдання курсу «Культура мови та риторика».
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Комунікативні ознаки культури мовлення.Правильність мовлення.
    • ПЗ2. Мовні норми і чистота мовлення.
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Комунікативні ознаки культури мовлення.Точність і логічність мовлення
    • ПЗ3.Точність і логічність мовлення.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Комунікативні ознаки культури мовлення.Доречність і виразність мовлення
    • ПЗ4. Доречність і виразність мовлення. Контакт з аудиторією.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Функціональні стилі української мови. 
    • ПЗ5.Функціональні стилі української мови.
    • СРЗ, К
  • 6 тиждень
    • Л6. Лексика української мови.Лексикографія. 
    • ПЗ6. Термінологічна лексика. Пароніми. Синоніми. Іншомовні слова. Неологізми. Фразеологізми
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Культура ділового спілкування.
    • ПЗ7.Бесіда. Наради. Культура телефонної розмови.Публічний виступ.
    • СРЗ. К. МКР1
  • 8 тиждень
    • Л8. Історія риторики.Риторика в Давній Греції. Риторика у Давньому Римі
    • ПЗ8. Видатні давньогрецькі та давньоримські оратори.Становлення християнської гомілетики
    • СРЗ. К.
  • 9 тиждень
    • Л9. Риторика в системі середньовічної освіти.Риторика в епоху Відродження та Нового часу
    • ПЗ9.Риторика в системі середньовічної освіти. Риторика в епоху Відродження та Нового часу.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Головні напрями неориторики. 
    • ПЗ10. Загальна характеристика лінгвістичної та аргументативної риторики.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Предмет риторики. Інвенція. Джерела знаходження матеріалу.
    • ПЗ11.Модуси публічного виступу.Поняття про стратегію оратора. 
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Диспозиція.Способи подання матеріалу в промові.
    • ПЗ12. Типові помилки в аргументації та критиці
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Форми мовленнєвого впливу.Елокуція.
    • ПЗ13.Риторичні фігури. Тропи
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Меморія. Способи запам'ятовування промови
    • ПЗ14. Способи запам'ятовування промови. 
    • СРЗ. К. МКР2
  • 15 тиждень
    • Л15.Акція. Виголошення промови
    • ПЗ15.Інтонування. Техніка дихання і техніка мовлення.Подолання опору аудиторії
    • СРЗ. К.

  
Самостійна робота

Самостійна робота складає 75 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 

  • підготовка до лекційних занять – 20 годин;
  • підготовка до практичних занять – разом 55 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестрів готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 завдання). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне виконання практичного завдання оцінюється в 10 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль 1

  • ПЗ 1. Оцінка за виконання – 3 бали.
  • ПЗ 2. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 3. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 4. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 5. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 6. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 7. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  •  (Термін надання виконаних робіт – до 8 тижня)
  • МКР1 – 30 балів (7 тиждень, перескладання можливе протягом 8–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • ПЗ 8. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 9. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 10. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 11. Оцінка за виконання – 2 бали. 
  • ПЗ 12. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 13. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 14. Оцінка за виконання – 3 бали. 
  • ПЗ 15. Оцінка за виконання – 3 бал. 
  • (Термін надання виконаних робіт – до 15 тижня)
  • МКР2 – 30 балів (14 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

Залік виставляється здобувачу вищої освіти як сумарна оцінка за виконання всіх елементів навчальної дисципліни не менше ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання МКР здобувача не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

Під час модульних тестувань забороняється використовувати будь-які підручники, посібники, конспекти лекцій, шпаргалки.