Інформаційний менеджмент

ID: 6903
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
5.00.
Содержит курсовую работу
Форма контроля: 
Экзамен. Защита курсовой работы.
Количество аудиторных занятий: 
15 лекційних, 15 практичних.

Анотація навчальної дисципліни

Мета

надання знань з теорії інформаційного менеджменту та формування системного уявлення про інформаційний менеджмент як найважливішу складову системи управління, що застосовує інструменти ефективного перетворення діяльності підприємства, установи, організації, відповідно до вимог сучасного суспільства.

Завдання навчальної дисципліни:
  • сформувати знання про стратегічне й оперативне управління інформаційними ресурсами підприємства;
  • забезпечити вироблення вміння орієнтуватися у сучасному інноваційному середовищі;
  • виробити навики раціональної організації розробки та реалізації інформаційних проектів;
  • розвинути навички вирішування завдань, пов'язаних з кадровим забезпеченням інформаційної діяльності на підприємстві; оволодіння знаннями про здійснення організаційних, планово-економічних, аналітико-діагностичних, проектно-дослідницьких й консультаційних видів діяльності в інформаційній сфері.

 

Основні результати навчання

Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в інформаційній, бібліотечній та архівній діяльності; використовувати теорію інформаційного менеджменту як основу інноваційних змін інформаційного управління; керувати документаційними процесами діяльності установ,  користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність; організовувати інформаційні підрозділи на підприємствах та в організаціях; оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення  практик виробництва інформаційних продуктів і послуг, проводити моніторінг та діагностіку інноваційних технологій та інформаційних продуктів; оцінювати результати діяльності та відстоювати прийняті рішення; приймати обґрунтовані управлінські та технологічні рішення; застосовувати у практичній діяльності методики класичного менеджменту та інноваційні засоби управління.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань;
  • К – консультації викладача;
  • КР – курсова робота. 

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень. 
    • Л 1. Основні поняття інформаційного менеджменту.
    • ПЗ1. Інформаційний менеджмент -  діяльність, спрямована на підвищення якості управління підприємством.
    • СРС, К, КР – вибір та затвердження теми.
  • 2 тиждень. 
    • Л 2. Інформація як продукт і ресурс розвитку суспільства.
    • ПЗ2. Світове виробництво і споживання інформаційних продуктів і послуг.
    • СРС, К, КР – попередній відбір наукових джерел, складання плану.
  • 3 тиждень. 
    • Л 3. Діяльність спеціалізованих служб на інформаційному ринку. Інформаційні установи: стратегічне управління.
    • ПЗ3. Міжнародна співпраця і державна політика у сфері інформації як основа розвитку інформаційної діяльності.
    • СРС, К, КР – обгрунтування теми.
  • 4 тиждень. 
    • Л 4. Упорядкування інформаційних процесів на міжнародному рівні. Вплив політики держави на розвиток інформаційної діяльності.  
    • ПЗ4. Інформаційна служба і інформаційна установа як активне середовище діяльності інформаційного менеджера.
    • СРС, К, КР – остаточний відбір наукових джерел.
  • 5 тиждень. 
    • Л  5. Інформаційна служба апарату державного управління. 
    • ПЗ5 Соціально-психологічні та педагогічні аспекти як фактори впливу на організацію інформаційної системи підприємства.
    • СРС, К, КР – продовження роботи з науковими джерелами. 
  • 6 тиждень. 
    • Л 6. Закономірності створення ефективного інформаційного середовища сучасного підприємства. 
    • ПЗ6. Організація і управління інформаційними потоками підприємства.  
    • СРС, К, КР – визначення методики дослідження.
  • 7 тиждень. 
    • Л 7. Взаємодія зовнішнього інформаційного простору з  інформаційним середовищем підприємства.
    • ПЗ7. Спеціалізовані відділи інформації: організація роботи, складання документації що регламентує роботу відділу. Інформаційна безпека.
    • СРС, К, КР – розробка інструментарію дослідження.
  • 8 тиждень. 
    • Л 8. Структура та рух інформаційних потоків на підприємстві. Організація роботи спеціалізованих відділів інформації на підприємстві
    • ПЗ  8. Інновації в інформаційному менеджменті: досягнення і проблеми.
    • СРС, К, КР  – продовження розробки інструментарію дослідження,
    • МКР1.
  • 9 тиждень. 
    • Л 9. Помилки у комунікаціях, втрата інформації та інформаційна безпека підприємства. Стандарти ISO. 
    • ПЗ9. Використання брокерських і консалтингових послуг з метою отримання інформації, розробки проекту, корекції існуючої інформаційної системи підприємства.
    • СРС, К, КР – підготовка чорнового варіанту курсової роботи.
  • 10 тиждень. 
    • Л  10. Нові технології в інформаційному менеджменті. 
    • ПЗ10. Розвиток творчих кадрових ресурсів.
    • СРС, К, КР – перевірка чорнового варіанту роботи науковим керівником. 
  • 11 тиждень. 
    • Л  11. Інформаційні проблеми сучасних підприємств.
    • ПЗ  11. Управління базовою документацією з PR на підприємстві.
    • СРС, К, КР – отримання відзиву від наукового керівника.
  • 12 тиждень. 
    • Л 12. Система інформаційного моніторингу інноваційної діяльності підприємства. 
    • ПЗ  12. Інформаційне наповнення web-сайту організації.
    • СРС, К, КР – редагування.
  • 13 тиждень. 
    • Л 13. Інноваційний розвиток інформаційної системи підприємства. 
    • ПЗ13. Система інформаційного моніторингу інноваційної діяльності підприємства.
    • СРС, К, КР – підготовка до захисту.
  • 14 тиждень.
    • Л 14. Інформаційний консалтинг і брокерські послуги. 
    • ПЗ 14. Інноваційний розвиток інформаційної системи підприємства.
    • СРС, К, КР – захист.
  • 15 тиждень. 
    • Л 15. Розвиток творчих кадрових ресурсів як неодмінна складова інформаційного менеджменту. Побудова мотивації до інновацій у працівників інформаційних служб.
    • ПЗ  15. Побудова мотивації до інновацій у працівників інформаційних служб.
    •  К, СРС, МКР 2.

 

Індивідуальна робота КР

Мета КР  Практичне використання студентами теоретичних знань з дисципліни «Інформаційний менеджмент». 
Завдання КР  Закріплення, поглиблення, узагальнення знань, одержаних студентами за час вивчення дисципліни; підтвердження оволодіння студентом методиками пошуку, відбору, аналізу документних джерел, понятійним апаратом; розвиток навичок аналізу і систематизації інформації, вміння формулювати власні висновки та пропозиції щодо застосування інформаційного управління та управління інформацією в організаціях та на підприємствах.

  • 1-2 тиждень Вибір та затвердження теми, попередній відбір наукових джерел, складання плану дослідження.
  • 3-9 тиждень Обґрунтування теми, остаточний відбір наукових джерел, визначення методики та розробка інструментарію дослідження, підготовка чорнового варіанту курсової роботи.
  • 10-13 тиждень Отримання відзиву від наукового керівника, редагування та підготовка до захисту.
  • 14 тиждень Захист курсової роботи.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 150 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 45 години;
  • підготовка до практичних занять – 45 годин;
  • курсова робота – 30 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи протягом 7 семестру. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на чотири семестрові модулі. Кожен модуль оцінюється у 50 балів. 

Максимальна сума накопичувальних балів у кожному модульному контролі 20 балів, вона складається із оцінювання активної роботи на практичних заняттях. Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів. Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни за кожним семестром – 100 балів.

Оцінювання курсової роботи здійснюється за 100-бальною системою. Максимальна оцінка за 1 семестровий модуль 30 балів, за другий семестровий модуль 70 балів. Максимальна оцінка із захистом – 100 балів.

Оцінювання відповідей на питання екзаменаційного білету залежить від бездоганної відповіді на два теоретичних питання (30 балів за кожне) та виконання практичного завдання (40 балів). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на модульній контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється. Під час лекцій, практичних занять, екзаменів користуватися ґаджетами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.