Документознавство 2

ID: 6901
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
5.00.
Содержит курсовую работу
Форма контроля: 
Экзамен. Защита курсовой работы.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття.

Анотація навчальної дисципліни

Метою вивчення дисципліни

надбання здобувачами системного уявлення про суть, структуру, функції, властивості і різноманіття документів як складної інформаційної системи; отримання знань про способи документування, системи документації, документальні ресурси, фонди та комплекси, документальні комунікації та документальну діяльність в їхньому історичному розвитку. Засвоєння методологічних основ дослідження документа та керування документацією. 

Завдання дисципліни:
  • аналіз теоретичних основ документаційних процесів у суспільстві;
  • вивчення основних способів створення документів;
  • розгляд проблем уніфікації і стандартизації документів та систем документації;
  • оволодіння сучасними вимогами по складанню та експертизи документів;
  • засвоєння базових теоретичних принципів, необхідних для практичної роботи з документами, а саме знань про: об'єкт, предмет, структуру, методи, міждисциплінарні зв'язки документознавства як наукової дисципліни;
  • зміст, функції, соціальні ролі, властивості й умови застосування документів, створених для використання у просторі та часі; класифікацію документів за загальними і спеціальними ознаками;
  • спеціальну документознавчу термінологію. формування інформаційної культури спеціалістів-документознавців. Підготовка здобувачів до здійснення процесів: створення, обробки та зберігання документної інформації; формування фондів інформаційних установ, архівів, інформаційних служб підприємств;
  • ефективного використання документа як джерела інформації, каналу комунікації і основного елементу документального фонду;
  • підготовка здобувача до вирішення професійних проблем відповідно до профільної спрямованості програми і видів професійної діяльності.

 

Основні результати навчання

Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією). Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди, тощо. Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності. Володіння знаннями з теорії та практики документознавства, управління документацій ними процесами в аспектах документаційного забезпечення діяльності установ, електронного документообігу, організації офісної діяльності. Оволодіння методами та технологіями формування й організації використання інформаційних, бібліотечних та архівних ресурсів. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності. Уміння застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів і сервісів.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л 1. Документ як система. Класифікація документів; 
    • ПЗ 1. Класифікація документів; 
    • К. СРЗ. КР (1 етап).
  • 2 тиждень 
    • Л 2. Системи документації; 
    • ПЗ 2. Системи документації; 
    • К. СРЗ. КР (1 етап).
  • 3 тиждень 
    • Л 3. Уніфіковані системи документації; 
    • ПЗ 3. Уніфіковані системи документації; 
    • К. СРЗ. КР (2 етап).
  • 4 тиждень 
    • Л 4. Видання: визначення, особливості, види; 
    • ПЗ 4. Видання. Видання за галузями використання; 
    • К. СРЗ. КР (2 етап).
  • 5 тиждень 
    • Л 5. Рукописна книга; 
    • ПЗ 5. Рукописна книга; 
    • К. СРЗ. КР (2 етап).
  • 6 тиждень 
    • Л 6. Документ як артефакт; 
    • ПЗ 6. Документ як артефакт; 
    • К. СРЗ. КР (2 етап); МКР 3.
  • 7 тиждень 
    • Л 7. Документальна діяльність; 
    • ПЗ 7. Документальна діяльність та документальні комунікації; 
    • К. СРЗ. КР (2 етап).
  • 8 тиждень 
    • Л 8. Експертиза цінності документів; 
    • ПЗ 8. Експертиза цінності документів; 
    • К. СРЗ. КР (2 етап).
  • 9 тиждень 
    • Л 9. Керування документацією; 
    • ПЗ 9. Керування документацією в Україні та за кордоном; 
    • К. СРЗ. КР (2 етап).
  • 10 тиждень 
    • Л 10. Документні потоки, канали та масиви; 
    • ПЗ 10. Документальні потоки, канали та масиви; 
    • К. СРЗ. КР (3 етап).
  • 11 тиждень 
    • Л 11. Документні ресурси, фонди та комплекси; 
    • ПЗ 11. Документальні ресурси, фонди та комплекси; 
    • К. СРЗ. КР (3 етап).
  • 12 тиждень 
    • Л 12. Документні системи та їхні документні ресурси; 
    • ПЗ 12. Документні системи та їхні документні ресурси. Захист документних ресурсів; 
    • К. СРЗ. КР (3 етап).
  • 13 тиждень 
    • Л 13. Захист документних ресурсів; 
    • ПЗ 13. Захист документних ресурсів; 
    • К. СРЗ. КР (3 етап).
  • 14 тиждень 
    • Л 14. Електронний документ: поняття, суть, особливості; 
    • ПЗ 14. Електронний документ: поняття, суть, особливості; 
    • К. СРЗ. КР (4 етап); МКР 4.
  • 15 тиждень 
    • Л 15. Електронні документи у складі документальної спадщини сучасного суспільства; 
    • ПЗ 15. Електронні документи у складі документальної спадщини сучасного суспільства; 
    • К. СРЗ. КР (4 етап).

 

Індивідуальна робота

Індивідуальна робота з дисципліни «Документознавство» передбачає виконання курсової роботи. Тематика курсових робіт охоплює коло проблем і питань. Вони можуть носити як теоретичний (історія вивчення будь-якого явища або аналіз наукового дослідження певного вченого та ін.), так і теоретико-прикладний характер (включає науково-теоретичний аналіз проблеми та її практичне вирішення), а за винятком – й суто прикладний характер (констатуючий експеримент, дослідно-експериментальну роботу, які включають дослідження соціокультурного явища, вивчення технології організації документознавчого або інформаційного процесу (або їхніх складових) в умовах функціонування конкретної установи, підприємства тощо. 

Мета курсової роботи – практичне використання здобувачами теоретичних знань з дисципліни «Документознавство». 

Завдання курсової роботи: закріплення, поглиблення, узагальнення знань, одержаних здобувачами за час вивчення дисципліни; підтвердження оволодіння здобувачом методиками пошуку, відбору, аналізу документальних джерел, понятійним апаратом; розвинути навички аналізу і систематизації інформації, вміння формулювати власні висновки та пропозиції на основі знань, отриманих під час вивчення дисципліни «Документознавство». 

Етапи виконання КР:

  • Вибір теми, попередній вибір наукових джерел, складання плану дослідження – 1-2 тиждень.
  • Визначення методики та розробка інструментарію дослідження, підготовка чорнового варіанту курсової роботи – 3-9 тиждень.
  • Редагування та підготовка до захисту (презентація+доповідь) – 10-13 тиждень.
  • Захист курсової роботи – 14-15 тиждень.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 75 годин: 

  • підготовка до лекційних занять – 5 годин; 
  • підготовка до практичних занять 10 години; 
  • підготовка до іспиту – 30 годин.
  • виконання та захист КР – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять або / та лабораторних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Накопичувальна частина дисципліни складається з поточного контрольного опитування (5 контрольних опитувань), роботи на практичних заняттях та виконання домашніх завдань. На поточні контрольні роботи відводиться 0,6 кредити у СМ 1,2 та 0,6 кредити у СМ 3,4. Оцінюються по 10 балів у кожному семестровому модулі. Якщо в роботі не викладено до кінця матеріал — знімається 2 бали, якщо у роботі допущені помилки — знімається 2 бали, якщо здобувач відмовляється від роботи — бали не нараховуються. Контрольне опитування проводиться у формі письмової контрольної роботи. Контрольна робота полягає в розв’язанні задачі за тематикою змістового модулю. Контрольне опитування проводиться після опанування лекційним матеріалом. Максимальне оцінювання кожної контрольної роботи дорівнює 2-ма балам: 0,06 кредити у СМ 1,2 та 0,06 кредити у СМ 3,4. Таким чином у кожному семестровому модулі передбачено 5 поточних контрольних робіт. Робота на практичних заняттях полягає в усній участі здобувачів у диспутах за тематикою змістовного модулю. Активна та продуктивна робота здобувача на кожному практичному занятті оцінюється у 1,33 бали (0,04 кредитів у СМ 1,2 та у СМ3,4 0,04 кредита). Модульні контрольні роботи виконуються у письмовій формі. Максимальна оцінка за їх бездоганне виконання становить 30 балів (0,9 кредити): 1,2 кредити у СМ 1,2 та 0,9 кредити у СМ 3, 4. Модульна робота складається з теоретичної частини (у формі тестових запитань) 10 б. та практичної частини (4 завдання) 20 б. Кількість тестових запитань – 5. Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали. Правильне розв’язання кожного завдання практичної частини оцінюється в 5 балів. Завдання вважається виконаним, якщо отримана правильна відповідь, послідовно наведено аналіз, обґрунтовано висновки, виконано всі необхідні малюнки та схеми. 

Максимальна оцінка, яку може одержати здобувач за правильні відповіді на екзамені – 100 балів. При отриманні здобувачем вищої освіти оцінки нижче 60 балів (незадовільно), він вважається таким, що не склав екзамен. 

Курсові роботи оцінюються за інтервальною шкалою оцінювання, що встановлює взаємозв'язки між рейтинговим показником із захисту, національною шкалою оцінювання і шкалою оцінок ECTS. У цілому якісно виконана і захищена курсова робота оцінюється максимально 100 балами. Бали знімаються за порушення наступних вимог. Несвоєчасне надання курсової роботи до захисту – 5 балів. Невідповідне оформлення: зменшення або перевищення обсягу текстової частини роботи – більш як на 5 сторінок – 5 балів; шрифт та інтервали не відповідають встановленим нормам – 5 балів; відсутня або неправильна нумерація сторінок – 5 балів; неправильне оформлення графічного матеріалу, таблиць – 5 балів. Вступ не відповідає вимогам – 5 балів. Відсутня логічна послідовність і науковий стиль викладення,не дотримані вимоги щодо орфографічних, пунктуаційних і стилістичних норм літературної мови – 10 балів. В роботі не достатньо розкриті питання зазначені в змісті, відсутня глибина всебічність, повнота викладення, відсутність визначених під час виконання курсової роботи, проблем, шляхів їх вирішення,відсутність самостійних підходів, ідей, міркувань, висновків, власної точки зору та аргументації – 5-10 балів. Відсутність посилань на джерела інформації – 5 балів. Не дотримані вимоги щодо розмірів структурних елементів курсової роботи їх пропорційність – 5 балів. Відсутність табличного та ілюстративного матеріалу, його аналізу та прив'язки до змісту тексту – 10 балів. Невідповідність висновків та рекомендацій вимогам (відсутність зв’язку з результатами дослідження, підсумків з розглядуваних питань) – 5 балів. Відмова від прилюдного захисту курсової роботи – 20 балів. Неправильно оформлений список використаних джерел, додатки – 5 балів. Попередня кількість балів за виконання курсової роботи визначається науковим керівником у процесі перевірки. Під час захисту здобувачом курсової роботи кількість балів може бути змінено в залежності від якості захисту

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, у яких зараховано перший семестровий модуль і накопичувальну частину другого семестрового модулю (при її виконанні не менш ніж на 60 %). 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. 

Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається. 

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом. 

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється. 

Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання екзамену з дисципліни.