Аналітико-синтетична обробка документів 1

ID: 6898
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
5.00.
Форма контроля: 
Экзамен.
Преподаватель: 
канд. філол. наук, доцент Т. Ф. Коляда-Березовська.
Количество аудиторных занятий: 
30 аудиторних годин – лекційні заняття; 30 аудиторних годин – практичні заняття .

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

забезпечити фундаментальну підготовку фахівців системи документальних комунікацій шляхом оволодіння ними теоретичними знаннями і практичними навичками здійснення процесів семантичної обробки документів: складання бібліографічних описів, предметизації, систематизації, анотування й реферування для забезпечення різноманітних інформаційних послуг, тобто технологією підготовки інформаційних документів на основі аналітико-синтетичного опрацювання текстів різноманітних за складністю джерел. 

Завдання дисципліни:
  • вивчення методів інформаційного аналізу і синтезу, що застосовуються в науковій обробці окремих документів і передують інформаційно-аналітичній діяльності, яка виникає в процесі створення різноманітних інформаційно-бібліографічних джерел, надання знань і навичок щодо згортання інформації з метою створення вторинних документів та інформаційно-пошукових систем.

 

Основні результати навчання

Вміти використовувати комунікаційні технології для підтримки гармонійних ділових та особистісних контактів як передумову ділового успіху. Знати та розуміти закономірності, методи та підходи творчої та креативної діяльності, системного мислення у професійній сфері. Знати та розуміти закони та методи міжособистісної комунікації, норми толерантності, ефективної ділової комунікації професійної сфери, ефективної роботи в колективі, адаптивності. Уміння застосовувати знання і розуміння для розв’язання завдань, що характерні обраній спеціальності. Володіти знаннями про організацію ефективної ділової комунікації з усіма суб’єктами соціально-економічної діяльності. Визначати самостійно завдання професійного та особистісного розвитку. Визначати самостійно завдання професійного та особистісного розвитку, демонструвати здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності. Демонструвати базові навички креативного та критичного мислення у наукових дослідженнях та професійному спілкуванні. Здатність використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу та співробітництва. Володіти науковою методологією системного дослідження інформаційного середовища та соціокомунікативних процесів. Володіти знаннями про новітні інформаційно-комп’ютерні технології для вдосконалення процесу виробництва інформаційних продуктів та послуг.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття
  • К – консультації викладача;
  • МКР – модульна контрольна робота.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л 1. Вступ. Аналітико синтетична обробка документів: сутність, значення, види; 
    • ПЗ 1. Вступ. Аналітико синтетична обробка документів: сутність, значення, види; 
    • К. СРЗ. 
  • 2 тиждень
    • Л 2. Теоретичні основи бібліографічного опису; 
    • ПЗ 2. Теоретичні основи бібліографічного опису; 
    • К. СРЗ. 
  • 3 тиждень
    • Л 3. Стандартизація процесу складання бібліографічного опису, загальна методика; 
    • ПЗ 3. Загальна методика складання бібліографічного опису. Усвідомлення процесу складання бібліографічного опису; 
    • К. СРЗ. 
  • 4 тиждень
    • Л 4. Спеціальна методика складання бібліографічних описів творів друку; 
    • ПЗ 4. Спеціальна методика складання бібліографічних описів творів друку; 
    • К. СРЗ. 
  • 5 тиждень
    • Л 5. Складання бібліографічних описів окремих видів документів; 
    • ПЗ 5. Методика складання зведеного бібліографічного опису; 
    • К. СРЗ. 
  • 6 тиждень
    • Л 6. Поняття про індексування документів; 
    • ПЗ 6. Складання бібліографічних описів окремих видів документів; 
    • К; СРЗ; МКР 1.
  • 7 тиждень
    • Л 7. Теоретичні основи предметизації документів; 
    • ПЗ 7. Поняття про індексування документів; 
    • К; СРЗ.
  • 8 тиждень
    • Л 8. Основні етапи розвитку предметизації; 
    • ПЗ 8. Теоретичні основи предметизації документів; 
    • К. СРЗ. 
  • 9 тиждень
    • Л 9. Методика предметизації документів; 
    • ПЗ 9. Основні етапи розвитку предметизації; 
    • К. СРЗ. 
  • 10 тиждень
    • Л 10. Теоретичні основи систематизації; 
    • ПЗ 10. Методика предметизації документів; 
    • К. СРЗ. 
  • 11 тиждень
    • Л 11. Типи систематичних документ них класифікацій; 
    • ПЗ 11. Методика предметизації документів (продовження); 
    • К. СРЗ. 
  • 12 тиждень
    • Л 12. Бібліотечно-бібліографічна класифікація (ББК); 
    • ПЗ 12. Типи систематичних документ них класифікацій; 
    • К. СРЗ. 
  • 13 тиждень
    • Л 13. Спеціальні класифікаційні системи, які використовуються в Україні; 
    • ПЗ 13. Таблиці класифікації. Індексація; 
    • К. СРЗ. 
  • 14 тиждень
    • Л 14. Методика систематизації документів; 
    • ПЗ 14. Універсальна десяткова класифікація (УДК); 
    • К; СРЗ; МКР 2.
  • 15 тиждень
    • Л 15. Зміст і послідовність процесу систематизації; 
    • ПЗ 15. Бібліотечно-бібліографічна класифікація (ББК); 
    • К. СРЗ. 

 

Самостійна робота

Самостійна робота є основним засобом засвоєння навчального матеріалу в час, вільний від обов'язкових навчальних занять. Співвідношення обсягів аудиторних занять і самостійної роботи здобувачів визначається навчальним планом підготовки бакалаврів спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» з урахуванням специфіки та змісту дисципліни, її місця, значення і дидактичної мети в реалізації освітньо-професійної програми, а також питомої ваги в навчальному процесі практичних занять.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять або / та лабораторних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Модульна контрольна робота виконується у письмовій формі. Максимальна оцінка за її бездоганне виконання становить 20 балів (0,6 кредита). Модульна контрольна робота складається з теоретичної частини у формі запитань (закритого та відкритого типів) та практичної частини (завдання рівної складності). Кількість теоретичних запитань у модульній роботі – від 3. Кожна правильна відповідь оцінюється від 2 до 6 балівтеоретичні питання – перше та друге – 2 б., третє – 6. Накопичувальна частина дисципліни складається з поточного контролю виконання передбачених програмою практичних занять. Робота здобувача на кожному занятті у вигляді відповіді на питання, виконання поставлених завдань. Кількість опитувань у кожному семестрі – 6. Накопичувальна частина дисципліни складається з поточного контрольного опитування – за семестр – 6, кожне опитування оцінюється у 5 б., виконання практичних завдань оцінюється в 30 б. за семестр, кожне із завдань оцінюється в 2 б. Контрольне опитування проводиться у формі письмової контрольної роботи. Контрольна робота полягає у виконанні практичних завдань за тематикою змістовного модулю. Бездоганне виконання поточної контрольної роботи оцінюється в 5 балів. Якщо в роботі відсутнє пояснення до виконаного завдання – знімається 2 б.; при неправильному виконанні – знімається 1 б.; при неправильній відповіді – знімається 2 б. При відмові від виконання завдання оцінка не виставляється. 

Максимальна оцінка, яку може одержати здобувач за правильні відповіді на екзамені – 100 балів. При отриманні здобувачем вищої освіти оцінки нижче 60 балів (незадовільно), він вважається таким, що не склав екзамен. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, у яких зараховано перший семестровий модуль і накопичувальну частину другого семестрового модулю (при її виконанні не менш ніж на 60 %). 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається. 

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом. 

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється. 

Заборонено використання будь-яких підручників, посібників, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання екзамену з дисципліни.