Мобільні інформаційні технології

ID: 6651
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
6.00.
Содержит курсовую работу
Форма контроля: 
Экзамен. Защита курсовой работы.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
16 годин лекційних занять, 44 години лабораторних занять..

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

формування у здобувачів вищої освіти розуміння основних принципів функціонування мобільних інформаційних технологій та здобуття практичних навичок розробки програмного забезпечення для мобільних пристроїв.

Завдання дисципліни:
  • надати розуміння принципів роботи мобільних операційних систем;
  • описати принципи роботи з інструментарієм розробника;
  • надати знання про основні архітектури мобільних пристроїв;
  • розвинути навички побудови користувацького інтерфейсу для мобільних пристроїв.

 

Програмні компетентності

  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  • Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 
  • Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
  • Здатність аналізувати об’єкт проектування або функціонування та його предметну область.
  • Здатність проектувати, розробляти та використовувати засоби реалізації ІСТ та інфокомунікацій (методичні, інформаційні, алгоритмічні, технічні, програмні та інші).
  • Здатність     оцінювати та    враховувати економічні, соціальні, технологічні та екологічні фактори на всіх етапах життєвого циклу інфокомунікаційних систем.
  • Здатність вибору, проектування, розгортання інтегрування, управління, адміністрування та супроводжування ІСТ та інфокомунікацій, сервісів та інфраструктури організації.
  • Здатність оволодіти сучасними технологіями програмування та тестування програмного забезпечення.

 

Програмні результати навчання

Використовувати базові знання інформатики й сучасних ІСТ, навички програмування, технології безпечної роботи в комп'ютерних мережах, методи створення баз даних та інтернет-ресурсів, технології розроблення алгоритмів і комп’ютерних програм мовами високого рівня із застосуванням об’єктно-орієнтованого програмування для розв’язання задач проектування і використання ІСТ.

Аргументувати вибір програмних та технічних засобів для створення ІСТ на основі аналізу їх властивостей, призначення і технічних характеристик з урахуванням вимог до системи і експлуатаційних умов; мати навички налагодження та тестування програмних і технічних засобів ІСТ.

Демонструвати знання сучасного рівня технологій інформаційних систем, практичні навички програмування та використання прикладних і спеціалізованих комп’ютерних систем та середовищ з метою їх запровадження у професійній діяльності.

Використовувати знання з мов програмування для мобільних пристроїв; архітектури мобільних пристроїв; правил побудови користувацького інтерфейсу для мобільних пристроїв при розв’язанні типових задач, проектуванні та використанні мобільних пристроїв.

 

Кількість аудиторних занять

16 годин лекційних занять, 44 години лабораторних занять.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • КР – курсова робота;
  • ПКО – поточні контрольні опитування;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Введення в розробку мобільних застосувань [1, c.4-21].
    • ЛЗ1. Знайомство з android studio
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • ЛЗ2. Створення activity і передача параметрів між  ними
    • ЛЗ3. Основи верстки інтерфейсу мобільних  застосувань
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л2. Види застосувань і їх структура [1, c.22-35].
    • ЛЗ4. Основи роботи мобільних застосувань з базою даних
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • ЛЗ5. Основи взаємодії мобільних застосувань з сервером. Частина 1
    • ЛЗ6. Основи взаємодії мобільних застосувань з сервером. Частина 2
    • ПКО1
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л3. Основи розробки інтерфейсів мобільних застосувань [1, c.36-52].
    • ЛЗ7. Збереження даних, налаштування і зовнішні  файли. Частина 1
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • ЛЗ8. Збереження даних, налаштування і зовнішні  файли. Частина 2
    • ЛЗ9. Принципи робота і використання повідомлень. Частина 1.
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л4. Основи розробки багатовіконних застосувань [1, c.53-59].
    • ЛЗ10. Принципи робота і використання повідомлень. Частина 2.
    • ПКО2
    • СРС. К.
  • 8 тиждень
    • ЛЗ11. Розробка дизайну активностей мобільного застосування за допомогою мови розмітки xml. Частина 1
    • ЛЗ12. Розробка дизайну активностей мобільного застосування за допомогою мови розмітки xml. Частина 2
    • МКР1. СРС. К.
  • 9 тиждень
    • Л5. Використання можливостей смартфона в застосуваннях [1, c.60-71].
    • ЛЗ13. Робота з контейнерами linearlayout і grid. Частина 1
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • ЛЗ14. Робота з контейнерами linearlayout і gridВикористання механізму подій у операційній системі android. Частина 2
    • ЛЗ15. Використання механізму подій у операційній системі android. Частина 1
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л6. Використання бібліотек у мобільних застосуваннях [1, c.72-80].
    • ЛЗ16. Використання механізму подій у операційній системі android. Частина 2
    • ПКО3
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • ЛЗ17. Бібліотека android support design. Частина 1
    • ЛЗ18. Бібліотека android support design. Частина 2
    • СРС. К.
  • 13 тиждень
    • Л7. Робота з базами даних, графікою і анімацією [1, c.81-87].
    • ЛЗ19. Використання датчиків пристрою при розробці мобільних застосувань. Частина 1
    • СРС. К.
  • 14 тиждень
    • ЛЗ20. Використання датчиків пристрою при розробці мобільних застосувань. Частина 2
    • ЛЗ21. Застосування flutter для розробки мобільних застосувань. Частина 1
    • ПКО4
    • СРС. К.
  • 15 тиждень
    • Л8. Нове покоління інструментальних засобів розробки мобільних застосувань [1, c.88-92].
    • ЛЗ22. Застосування flutter для розробки мобільних застосувань. Частина 2
    • МКР2. СРС. К.

 

Індивідуальна робота

Виконується курсова робота. 

Мета курсової роботи:

набуття загальних та спеціальних компетентностей майбутніх бакалаврів, поглиблення теоретичних знань та практичних навичок розробки мобільних програмних застосувань для операційних систем Android. 

  • 1–7 тижні Отримання завдання. Аналіз літературних джерел зі складу та структури операційних систем для мобільних пристроїв. Аналіз архітектури мобільних застосувань. Аналіз шаблонів проектування мобільних застосувань. Аналіз програмних аналогів та обґрунтування вибору бібліотек створеннях функціоналу та інтерфейсу мобільного застосування. Проектування структури програмного застосування. Розробка загального алгоритму роботи мобільного застосування, створення схеми переходів між екранами.
  • 8–14 тижні Розробка структур даних, основних сутностей та визначення зв’язків між ними. Розробка структури головних класів проекту. Створення інтерфейсу програмного застосування. Написання програмного коду реалізації основної логіки програми, написання модульних тестів, тестування створеного функціоналу,. Розгортання та перевірка роботи програмного застосування на віртуальному пристрої та на фізичному смартфоні. Оформлення пояснювальної записки до курсової роботи.
  • 15 тиждень Захист курсової роботи.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 120 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 45 годин;
  • виконання курсової роботи – 30 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна робота складається з теоретичної частини (2 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 10 балами. Правильне розв’язання задачі оцінюється в 10 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.
Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

Семестровий модуль № 1

  • ПКО1 та ПКО2 – на базі отриманих результатів по відповідних лабораторних роботах, оцінка за кожне 10 балів. Термін проведення 3 та 7 тижні.
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ПКО3 та ПКО4 – на базі отриманих результатів по відповідних лабораторних роботах, оцінка за кожне 10 балів. Термін проведення 11 та 14 тижні.
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (1 задача). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

Курсова робота оцінюється у 2 етапи: 30 балів (термін надання результатів – 8 тиждень) та 70 балів (термін надання та захист – 14–15 тижні).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконання курсової роботи – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.

 

Літературні джерела:

  1. Рудніченко М.Д. Навчальний посібник з дисципліни " Мобільні інформаційні технології " для студентів спеціальності - 126 Інформаційні системи і технології / Упоряд.: Н.Д. Рудніченко, Н.О. Шибаєва. - Одеса: ОНПУ, 2020. - 93 с (Електронна версія), Реєстраційний номер № 7554-PC-2020 (НП11524) 
  2. Рудніченко М.Д. Методичні вказівки до лабораторних робіт з дисципліни " Мобільні інформаційні технології" для студентів спеціальності - 126 Інформаційні системи та технології / Укл .: М.Д. Рудніченко, В.В. Вічужанін. - Одеса: ОНПУ, 2020. - 78 с (Електронна версія), Реєстраційний номер № 7544-PC-2020 (МВ11496)
  3. Рудніченко М.Д. Методичні вказівки до курсової роботи з дисципліни ” Мобільні інформаційні технології” для студентів  спеціальності - 126 Інформаційні системи та технології / Укл.: М.Д. Рудніченко, С.І. Гришин. – Одеса: ОНПУ, 2020. – 10 с. (Електронна версія), Реєстраційний номер № 7543-PC-2020 (МВ11513)
  4. Соколова В.В. Розробка мобільних додатків. - Вид-во Томського політехнічного університету, 2011. - 174 с.
  5. Пацей Н.В. Розробка мобільних додатків. - Мінськ: Білоруський державний технологічний університет (БГТУ), 2020. - 265 с.Tabor Marco, Vrdoljak Mladenka (ed.) Do not Panic: Mobile Developer's Guide to The Galaxy. - Open-Xchange, mobiledevelopersguide.com, 2017. - 325 p.
  6. Кислицин Є.В., Шишков Є.І. Розробка додатків на мові Java. - Єкатеринбург: Изд-во Урал. держ. екон. ун-ту, 2017. - 86 с.
  7. Харді Б. Програмування під Android. Для професіоналів. - СПб .: Пітер, 2013. - 592 с.