Психологічна діагностика

ID: 6304
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
3.00.
Форма контроля: 
Зачет.
Преподаватель: 
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни

знайомство майбутніх фахівців соціальної роботи з основними тестовими методиками, що активно використовує сучасна психологія, ознайомлення їх з технікою проведення психодіагностичного обстеження та дослідження, етичними принципами діяльності практичного психолога, основними етапами конструювання тесту, які допоможуть розвинути у майбутніх фахівців навички діалогічного проблемного мислення, уміння проводити багаторівневий аналіз особистості та її проблем, давати оцінку ефективності терапії в процесі та по її завершенню.

Завдання дисципліни:
  • сформувати вміння і навички використання психодіагностики як наукової системи, побудованої на вивченні методів розпізнавання та виміру індивідуально-психологічних особливостей людини;
  • сприяти процесу орієнтації  здобувачів на встановлення індивідуального діагнозу і прогнозу розвитку визначених особистісних якостей, розкриттю природи психіки, свідомості, особистості та діяльності;
  • сформувати вміння і навички розуміння специфічності методик та використання тестів як діагностичного способу оцінки особистості. 

 

Основні результати навчання

Мати навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та хоча б однією із поширених європейських мов. Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу. Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом. Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах. Вміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури. Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у соціальній діяльності. Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку. Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності. Вміти використовувати відповідну термінологію, обговорювати факти та інтерпретації зрозумілою і чіткою мовою, застосовувати це в презентаціях, есе та дипломній роботі.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації;
  • З – залік.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Психодіагностика як наука і як практична діяльність.
    • ПЗ1. Предмет, завдання та методи психодіагностики. 
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Історія психодіагностики.
    • ПЗ2. Загальні етичні принципи психодіагностичного дослідження. 
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Психодіагностичний процес.
    • ПЗ3. Психологічний діагноз.
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4. Тест як основний інструмент психодіагностики.
    • ПЗ4. Переваги та недоліки комп’ютеризованих методик.
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Проективні техніки.
    • ПЗ5. Робота з проективними техніками.
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Психодіагностика особистості та індивідуальності (темперамент, характер).
    • ПЗ6. Діагностика індивідуальних особливостей людини.
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Психодіагностика здібностей. Вимір інтелекту.
    • ПЗ7. Тест креативності Вільямса.
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Психодіагностика мотивації.
    • ПЗ8. Методика СПА та методика Дж.Роттера «Локус контроля».
    • МКР1. СРЗ. К.
  • 9 тиждень 
    • Л9. Психодіагностика міжособистісних відносин.
    • ПЗ9. Методика міжособистісних відносин Т. Лірі.
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Психодіагностика у масовому психологічному дослідженні.
    • ПЗ10. Психологічна діагностика у родині.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Напрямки кількісного та якісного аналізу даних.
    • ПЗ11. Психологічна діагностика у навчанні.
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Математичні методи психологічного дослідження.
    • ПЗ12. Психологічна діагностика у професійному становленні.
    • СРЗ. К. 
  • 13 тиждень
    • Л13. Технології створення та адаптації методик.
    • ПЗ13. Підготовка до проведення масового психологічного дослідження.
    • СРЗ. К. 
  • 14 тиждень
    • Л14. Стандартизація тесту. 
    • ПЗ14.  Методи первинної обробки даних.
    • СРЗ. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Визначення валідності та надійності тесту.
    • ПЗ15. Методи вторинної обробки даних.
    • МКР2. СРЗ. К.

 

Індивідуальна робота:

Не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 46 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт: 

  • підготовка до лекційних занять – 23 години; 
  • підготовка до практичних занять – 23 години.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи та розрахунково-графічну роботу. Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Максимальна оцінка за її бездоганне виконання становить 20 балів. Модульна робота складається з теоретичної частини та практичної частини. Кількість тестових запитань у першому та другому модульному контролі – 25. Теоретичних питань 5, які оцінюються в 1,5 бала кожне. Тестових завдань 20 і вони оцінюються в 1 та 0,5 балів. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль № 1

  • ЛЗ2. Оцінка за виконання – 5 балів (2 тиждень).
  • ЛЗ4. Оцінка за виконання – 5 балів (4 тиждень).
  • ЛЗ5. Оцінка за виконання – 5 балів (5 тиждень).
  • ЛЗ6. Оцінка за виконання – 5 балів (6 тиждень).
  • ЛЗ7. Оцінка за виконання – 5 балів (7 тиждень).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • ЛЗ9. Оцінка за виконання – 5 балів (9 тиждень).
  • ЛЗ10. Оцінка за виконання – 5 балів (10 тиждень).
  • ЛЗ12. Оцінка за виконання – 5 балів (12 тиждень).
  • ЛЗ13. Оцінка за виконання – 5 балів (13 тиждень).
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (2 завдання). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання становить 100 балів. Бали розподіляються наступним чином: 60 балів – теоретична частина та 40 балів – практична. За бездоганну відповідь на кожне теоретичне питання здобувач отримує 20 балів. При цьому відповідь є бездоганною, якщо здобувач повністю розкрив суть питання, послідовно і логічно його доповів, обґрунтував висновки, навів визначення, приклади, проілюстрував відповідь необхідною і достатньою кількістю записів. Якщо здобувачем наведено лише коротке формулювання поняття/твердження, він отримує 10 балів. Якщо разом з формулюванням наведені приклади використання поняття/твердження для рішення відповідних завдань, здобувач отримує 15 балів. За бездоганне виконання завдання практичної частини здобувач отримує – 40 балів. При цьому виконання практичного завдання вважається бездоганним (залежно від характеру завдання), якщо отримана правильна кількісна відповідь на поставлене питання чи наведено обґрунтований доказ запропонованого твердження, висновку, властивості, тощо. Екзамен вважається не складеним, якщо здобувач  отримав незадовільну оцінку.  

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %. Залік відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Складання/перескладання заліку організується за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів.

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання  заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

Під час Л, ПЗ, МКР, Е користуватися телефоном заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.