Правове регулювання інформаційної діяльності

ID: 6263
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна загальної підготовки
Год внедрения: 
2017.
Количество кредитов ЭКТС: 
1.50.
Форма контроля: 
Зачет.
Количество аудиторных занятий: 
16 аудиторних годин – лекційні заняття, 14 аудиторних годин – практичні заняття (денна форма навчання); 4 аудиторних години – лекційні заняття; 2 аудиторні години – практичні заняття (заочна форма навчання).

Анотація навчальної дисципліни

Мета навчальної дисципліни:

вивчення майбутніми спеціалістами аспектів правового регулювання інформаційної діяльності нормами конституційного, цивільного, трудового, адміністративного та кримінального законодавства; здобуття практичних навичок роботи з актами законодавства України.

Завдання навчальної дисципліни:
  • знання і розуміння основних теоретичних засад та практичних аспектів правового регулювання інформаційної діяльності, формування у здобувачів вищої освіти чіткого уявлення про структуру національної системи права стосовно захисту інформаційної діяльності, засвоєння основних понять у сфері захисту інформації;
  • з’ясування особливостей предмета і метода правового регулювання у сфері інформаційної діяльності;
  • праця з найважливішими правовими джерелами України та засвоєння їх фундаментальних положень;
  • оволодіння понятійно-категоріальним апаратом сучасної юриспруденції і правової практики;
  • формування вмінь і навичок самостійного пошуку необхідних нормативно-правових актів та правильного їх використання.

 

Основні результати навчання

Уміти враховувати особливості сучасного правового стану у сфері інформаційних відносин для розв'язання задач практичного характеру.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань безпосередньо на занятті;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації викладача.

 

Тематика та види навчальних занять:

  • 1 тиждень
    • Л1. Інформаційні правовідносини. Суб’єкти правовідносин, що виникають з приводу реалізації права на інформацію.  
    • СРС, К 
  • 2 тиждень
    • ПЗ №1. Інформаційні правовідносини. Суб’єкти правовідносин, що виникають з приводу реалізації права на інформацію.  
    • СРС, К
  • 3 тиждень
    • Л2. Основні засади розвитку інформаційного суспільства.
    • СРС, К 
  • 4 тиждень
    • ПЗ №2. Основні засади розвитку інформаційного суспільства.
    • СРС, К
  • 5 тиждень
    • Л3. Правове регулювання телекомунікацій. Інтернет.
    • СРС,  К
  • 6 тиждень
    • ПЗ № 3. Електронний документообіг в Україні.
    • СРС, К
  • 7 тиждень
    • Л4. Електронний документообіг в Україні. 
    • СРС, К
  • 8 тиждень
    • ПЗ № 4. Правове регулювання діяльності засобів масової інформації.
    • СРС, К, МКР1
  • 9 тиждень
    • Л5. Правове регулювання діяльності засобів масової інформації.
    • СРС,  К
  • 10 тиждень
    • ПЗ № 5. Правове регулювання діяльності бібліотек та архівів в Україні.
    • СРС, К
  • 11 тиждень
    • Л6. Законодавство у сфері видавничої діяльності. 
    • СРС, К
  • 12 тиждень
    • ПЗ № 6. Рекламна діяльність в Україні.
    • СРС, К
  • 13 тиждень
    • Л7. Рекламна діяльність в Україні.
    • СРС, К
  • 14 тиждень
    • ПЗ № 7. Юридична відповідальність у галузі інформаційної діяльності.
    • СРС, К, МКР2
  • 15 тиждень
    • Л8. Юридична відповідальність у галузі інформаційної діяльності. 
    • СРС, К

 

Індивідуальна робота: 

Не передбачена

 

Самостійна робота

Самостійна робота є основним засобом засвоєння здобувачем вищої освіти навчального матеріалу та набуття необхідних професійних навичок в час, вільний від обов'язкових навчальних занять. 

Основними складовими самостійної роботи є: самостійне опрацювання теоретичного матеріалу та підготовка до практичних занять.

Самостійна робота складає 15 годин.  Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • опрацювання теоретичного матеріалу – 7 годин;
  • підготовка до практичних занять – 8 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. 

Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. 

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 30 балів. Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модульному контролі – по 20 балів, а саме: 

Семестровий модуль № 1

  • ПЗ № 1-3. Оцінка за вирішення практичних завдань на ПЗ – 20 балів.
  • МКР № 1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). 

Семестровий модуль № 2

  • ПЗ № 5-7. Оцінка за вирішення практичних завдань на ПЗ – 20 балів.
  • МКР № 2. Модульна контрольна робота – 30 балів (14 тиждень). 

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни –   100 балів. Підсумкова форма контролю з дисципліни – залік. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. Залік є результатом роботи за двома модулями (сума балів). Залік відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. Здобувач вищої освіти вважається успішним, якщо йому зараховано обидва семестрових модулі, а підсумкова оцінка складає 60 (та більше) балів. За бажанням здобувач може підвищити заліковий бал. Складання / перескладання заліку відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Виконаний не свій варіант завдання здобувача не оцінюється.

Робота, яку виконано після встановлених викладачем термінів, вважається «не зарахованою» та отримує, відповідно, оцінку «0».

Відсутність здобувача під час складання заліку або на МКР відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання  заліку,  МКР  відбувається  за  встановленим  деканатом розкладом.  
Під час Л, ПЗ, написання МКР та   складання заліку  користуватися телефонами заборонено. 

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та заліку з дисципліни.