Філософія релігії Близького та Середнього Сходу

ID: 6177
Выборочная дисциплина
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Год внедрения: 
2020.
Количество кредитов ЭКТС: 
4.50.
Форма контроля: 
Экзамен.
Преподаватель: 
кандидат філософських наук, доцент, Никитченко О.Е.; кандидат філософських наук,доцент, Мартинюк Е.І.
Количество аудиторных занятий: 
30 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять..

Анотація навчальної дисципліни

Метою дисципліни 

підготовка фахівців з філософії культури, які здатні поєднувати фундаментальну професійну підготовку із плюралістичним мисленням та високою методологічною культурою творчого пізнання й практичною діяльністю; оволодіння здобувачами питаннями, які складають головний зміст філософії релігії Близького та Середнього Сходу, допомогти їм усвідомити місце та роль осмислення філософських та релігієзнавчих проблем у світоглядній культурі регіону.

Завдання дисципліни:
  • дати характеристику предмету, структури та методології філософії релігії, розкрити її міждисциплінарні зв’язки з іншими галузями гуманітарного знання (філософія, історія, історія філософії, релігієзнавство, етика, культурологія, антропологія тощо);
  • розкрити місце філософської рефлексії щодо релігійних феноменів у культурі регіону;
  • розглянути основні конфесійні різновиди та напрями релігійної філософії Близького та Середнього Сходу.

 

Основні результати навчання

Знати сучасні філософські засади релігійних практик, вміти визначать актуальні проблеми філософії релігії.

 

Кількість аудиторних занять

30 годин лекційних занять, 14 годин практичних занять.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К. – консультації,
  • З.- Залік

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень 
    • Л1. Предмет та методологія дослідження філософії релігії Близького та Середнього Сходу.
    • СРЗ. К.
  • 2 тиждень
    • Л2. Культура мислення та формування напрямків рефлексії у теології ісламу.
    • ПЗ1. Культура мислення та формування напрямків рефлексії тюркських народів та у арабо-семітському світі 
    • СРЗ. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Онтологія релігії 
    • СРЗ. К.
  • 4 тиждень
    • Л4.Гноселогія релігії.
    • ПЗ 2. Теологія, філософія релігії та релігійна філософія ісламу 
    • СРЗ. К.
  • 5 тиждень
    • Л5. Дофальсафний період розвитку світогляду ісламського світу
    • СРЗ. К.
  • 6 тиждень
    • Л6. Суфізм та ішракізм. 
    • ПЗ3. Суфізм і традиціоналізм у мусульманській світоглядній культурі. 
    • СРЗ. К.
  • 7 тиждень
    • Л7. Калам. 
    • СРЗ. К.
  • 8 тиждень
    • Л8. Традиціоналізм.
    • ПЗ4. Фальсафа, батинізм та мутазілізм як філософські течії.
    • МКP1. СРЗ. К.
  • 9 тиждень
    • Л9.Фальсафа
    • СРЗ. К.
  • 10 тиждень
    • Л10. Мутазілізм та батинізм.
    • ПЗ5. Бахаїзм та ваххабізм як протилежності світоглядної культури ісламу.
    • СРЗ. К.
  • 11 тиждень
    • Л11. Бахаїзм. 
    • СРЗ. К.
  • 12 тиждень
    • Л12. Ваххабізм. 
    • ПЗ6. Антропологія та праксеологія релігії:
    • СРЗ. К.
  • 13 тиждень
    • Л13. Антропологія релігії.
    • СРЗ. К.
  • 14 тиждень
    • Л14. Праксеологія релігії: релігійні практики Східних держав.
    • ПЗ7. Залученність світоглядної культури України до традиції тлумачення релігійних феноменів у тюркських народів та ісламської теології. 
    • СРЗ. К. МКP2
  • 15 тиждень
    • Л15. Залученність світоглядної культури України до традиції тлумачення релігійних феноменів у тюркських народів та ісламської теології.
    • СРЗ. К. З

 

Самостійна робота 

Самостійна робота складає 46 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до практичних занять – 31 годин;

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Модульна робота складається з теоретичної частини та практичної частини. Кожна з частин оцінюється максимум у 10 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:

Семестровий модуль 1

  • ПЗ1. Оцінка за виконання – 10 балів (2 тиждень).
  • ПЗ2. Оцінка за виконання – 10 балів (4 тиждень).
  • ПЗ3. Оцінка за виконання – 10 балів (6 тиждень).
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 20 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 8–10 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль 2

  • ПЗ4. Оцінка за виконання – 8 балів (8 тиждень).
  • ПЗ5. Оцінка за виконання – 8 балів (10 тиждень).
  • ПЗ6. Оцінка за виконання – 7 балів (12 тиждень).
  • ПЗ7. Оцінка за виконання – 7 балів (14 тиждень).
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 20 балів (14 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів. Підсумковим контролем з дисципліни є залік.

 

Умови допуску до підсумкового контролю 

Передбачено залік, який виставляється за виконані всі види навчальних елементів навчальної дисципліни не менш, ніж на 60 %. 

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. Викладач здійснює консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри графіка консультацій.

Відсутність здобувача на МКР відповідає оцінці «0». 

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів з дисципліни.