Відповідно до Закону України «Про вищу» освіту» науково-педагогічні та педагогічні працівники Одеської політехніки постійно підвищують свій професійний рівень, педагогічну майстерність, наукову кваліфікацію та проходять стажування в Україні і за кордоном (крім держави, що визнана Верховною Радою України державою агресором чи державою окупантом).
Університет забезпечує підвищення кваліфікації та стажування науково-педагогічних і педагогічних працівників не рідше одного разу на п’ять років із збереженням середньої заробітної плати. Метою підвищення кваліфікації науково-педагогічних і педагогічних працівників університету є їх професійний розвиток відповідно до державної політики у галузі освіти та забезпечення якості освіти.
Формами підвищення кваліфікації є інституційна (очна заочна, дистанційна), дуальна, на робочому місці, на виробництві тощо. Основними видами підвищення кваліфікації є:
- навчання за програмою підвищення кваліфікації;
- стажування;
- участь у семінарах, практикумах, тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо.
Процедура підвищення кваліфікації, можливі форми її проведення та необхідна звітність за результатами підвищення кваліфікації викладені в «Порядку підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників» університету.
Для удосконалення якості підвищення кваліфікації науково-педагогічних і педагогічних працівників в університеті створено «Центр педагогічної майстерності». Щорічно Центр проводить семінари для науково-педагогічних і педагогічних працівників університету з актуальних питань педагогічної майстерності, інноваційних методів навчання, академічної доброчесності та інш.
- План семінару-тренінгу «Системи дистанційної освіти» на 2022-2023 навчальний рік
-
Модуль 1. Автоматизація навчального процесу
Дата проведення: жовтень 2022 р.
- Системи керування навчанням (LMS).
- Типи навчання з використанням систем дистанційної освіти.
- Положення ОНПУ про дистанційне навчання.
Модуль 2. Особистий кабінет користувача
Дата проведення: жовтень 2022 р.
- Особистий кабінет викладача.
- Особистий кабінет студента.
- Навчальний план.
Модуль 3. Робота с дисциплінами
Дата проведення: листопад 2022 р.
- Характеристика дисципліни.
- Зарахування та відрахування студентів на курс.
- Організація структури курсу.
- Додавання елементів курсу.
- Організація доступу до курсу та його елементів.
- Обмеження курсів.
Модуль 4. Надання навчальних матеріалів
Дата проведення: листопад 2022 р.
- Організація відеоконференцій.
- Організація елементу “Лекція”.
- Організація файлової структури матеріалів.
- Інші елементи.
Модуль 5. Контроль успішності
Дата проведення: грудень 2022 р.
- Організація тестування студентів. Типи тестів.
- Варіанти оцінювання тестів.
- Організація семінарів та оцінювання в них.
- Організація завдань.
Модуль 6. Звітність
Дата проведення: січень 2023 р.
- Контроль присутності студентів.
- Журнал оцінок.
- План семінару-тренінгу «Педагогічна майстерність викладача вищої школи» на 2022-2023 навчальний рік
-
Модуль 1. Пізнавальні процеси та вольова сфера особистості
Дата проведення: жовтень 2022 р.
- Індивід та особистість. Поняття про індивідуальність.
- Компоненти психологічної структури особистості.
- Психічні процеси, властивості і стани у структурі особистості.
- Творчі здібності і креативність особистості.
- Психодіагностичні методи дослідження особистості.
Модуль 2. Психопедагогічний підхід – керівництво процесом научіння
Дата проведення: листопад 2022 р.
- Сутність психопедагогіки.
- Особливості навчання та научіння.
- Взаємозв’язок факторів научіння з процесом педагогічної дії.
- Нейропсихологічне підґрунтя психопедагогіки: педагог як суб’єкт педагогічної дії.
Модуль 3 Майстерність організації педагогічної взаємодії у навчанні
Дата проведення: грудень 2022 р.
- Майстерність організації педагогічної взаємодії при навчанні в аудиторії.
- Творчий задум лекції як діалогу педагога зі студентами.
- Характеристика елементів технології лекції-діалогу.
- Організація діалогічної взаємодії на лекції.
- Майстерність педагога в організації діалогу між студентами на занятті.
Модуль 4. Компетентнісний підхід – орієнтир розвитку сучасної освіти
Дата проведення: лютий 2023 р.
- Причини появи компетентнісного підходу в освіті.
- Сутність понять компетенція і компетентність.
- Система освітніх компетентностей.
- Результати навчання. Таксономія Б. Блума.
- Різноаспектність людського розвитку у вищій освіті: закон базисної організації компетентностей.
Модуль 5. Дидактичні закономірності і принципи навчання
Дата проведення: березень 2023 р.
- Категорії дидактики. Принципи навчання.
- Закони та закономірності навчання.
- Технології в освіті. Дидактична технологія модульного навчання.
- Європейська кредитна трансферно-накопичувальна система як сучасна дидактична технологія.
- Зміст освіти у закладах вищої освіти: нормативні документи, програми, навчальна література.
Модуль 6. Методи і форми організації навчання у вищій школі
Дата проведення: квітень 2023 р.
- Поняття методів навчання, їх класифікація.
- Активні та інтерактивні методи навчання.
- Види, стилі і типи навчання у вищій школі.
- Загальна характеристика форм організації навчання у вищій школі.
- Забезпечення якості вищої освіти.
Модуль 7. Сучасні методики планування, організації і проведення занять у закладі вищої освіти та методичні орієнтири щодо їх застосування
Дата проведення: травень 2023 р.
- Методичні рекомендації до складання програм навчальних дисциплін, робочих програм та змісту кредитних модулів.
- Сутність, мета і загальна будова лекційного заняття як навчального діалогу педагога зі студентами.
- Тренінг – інноваційна організаційна форма практичних занять у вищій школі.
- Впровадження тестування, вимоги до розробки тестів об’єктивного контролю рівня освітньо-професійної підготовки студентів у ЗВО.