Фізична культура

Ступінь та кваліфікація, що здобуває випускник програми
Ступінь вищої освіти, що присуджується випускнику:
Освітня кваліфікація, що присвоюється випускнику:
бакалавр середньої освіти (Фізична культура).
Професійна кваліфікація, що присвоюється випускнику:
учитель фізичної культури.
Освітня кваліфікація, що присвоюється випускнику:
Бакалавр середньої освіти (Фізична культура).
Професійна кваліфікація, що присвоюється випускнику:
Учитель фізичної культури.
Освітня кваліфікація, що присвоюється випускнику:
Бакалавр середньої освіти (Фізична культура).
Професійна кваліфікація, що присвоюється випускнику:
Учитель фізичної культури.
Освітня кваліфікація, що присвоюється випускнику:
Бакалавр середньої освіти (Фізична культура).
Професійна кваліфікація, що присвоюється випускнику:
Учитель фізичної культури.
Освітня кваліфікація, що присвоюється випускнику:
Бакалавр середньої освіти (Фізична культура).
Професійна кваліфікація, що присвоюється випускнику:
Учитель фізичної культури.
Документи про вищу освіту, що видаються випускнику програми
Bachelor Diploma;
European model Bachelor Diploma Supplement.
Qualification in the diploma:

ступінь вищої освіти: бакалавр,

галузь знань: 01 Освіта/Педагогіка,

спеціальність: 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями),

предметна спеціальність: 014.11 Середня освіта (Фізична культура),

професійна кваліфікація: учитель фізичної культури.

Ступінь вищої освіти – Бакалавр; Спеціальність – 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями); Предметна спеціальність – 014.11 Середня освіта (Фізична культура); Професійна кваліфікація – Учитель фізичної культури.

Ступінь вищої освіти – Бакалавр; Спеціальність – 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями); Предметна спеціальність – 014.11 Середня освіта (Фізична культура); Професійна кваліфікація – Учитель фізичної культури.

Ступінь вищої освіти – Бакалавр; Спеціальність – 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями); Предметна спеціальність – 014.11 Середня освіта (Фізична культура); Професійна кваліфікація – Учитель фізичної культури.

Ступінь вищої освіти – Бакалавр; Спеціальність – 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями); Предметна спеціальність – 014.11 Середня освіта (Фізична культура); Професійна кваліфікація – Учитель фізичної культури.

Обсяг програми

240 кредитів ЄКТС.

Заклад вищої освіти має право визнати та перезарахувати не більше 120 кредитів ЄКТС, отриманих в межах попередньої освітньої програми підготовки молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста) за спеціальностями в межах галузі, і не більше 60 кредитів ЄКТС, отриманих в межах попередньої освітньої програми підготовки молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста) за іншими спеціальностями.

Тривалість програми

Нормативний строк підготовки становить:

  • 3 роки 10 місяців – за денною формою здобуття освіти;
  • 4 роки 8 місяців – за заочною формою здобуття освіти.

У разі здобуття освіти на базі:

  • ступеня фахового молодшого бакалавра;
  • ступеня молодшого бакалавра:
  • освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста,

строк підготовки може бути зменшений з розрахунку: 1 навчальний рік за кожні 60 кредитів ЄКТС, що отримані в межах попередньої освітньої програми та визнані і зараховані в межах цієї освітньої програми.

Строк перепідготовки з іншої спеціальності становить 1–2 роки.

Форма здобуття освіти
очна (денна), заочна.
Мова викладання
українська.
Обсяг програми

240 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

На основі повної загальної середньої освіти:

  • за денною формою навчання – 3 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 4 роки 8 місяців.

На основі ступеня молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста):

  • за денною формою навчання – 1 рік 10 місяців або 2 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 3 роки 8 місяців.

Строк перепідготовки з іншої спеціальності становить 1–2 роки.

Форма здобуття освіти
Очна (денна); заочна.
Мова викладання
Українська.
Обсяг програми

240 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

На основі повної загальної середньої освіти:

  • за денною формою навчання – 3 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 4 роки 8 місяців.

На основі ступеня молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста):

  • за денною формою навчання – 1 рік 10 місяців або 2 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 3 роки 8 місяців.

Строк перепідготовки з іншої спеціальності становить 1–2 роки.

Форма здобуття освіти
Очна (денна); заочна.
Мова викладання
Українська.
Обсяг програми

240 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

На основі повної загальної середньої освіти:

  • за денною формою навчання – 3 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 4 роки 8 місяців.

На основі ступеня молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста):

  • за денною формою навчання – 1 рік 10 місяців або 2 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 3 роки 8 місяців.

Строк перепідготовки з іншої спеціальності становить 1–2 роки.

Форма здобуття освіти
Очна (денна); заочна.
Мова викладання
Українська.
Обсяг програми

240 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

На основі повної загальної середньої освіти:

  • за денною формою навчання – 3 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 4 роки 8 місяців.

На основі ступеня молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста):

  • за денною формою навчання – 1 рік 10 місяців або 2 роки 10 місяців;
  • за заочною формою навчання – 3 роки 8 місяців.

Строк перепідготовки з іншої спеціальності становить 1–2 роки.

Форма здобуття освіти
Очна (денна); заочна.
Мова викладання
Українська.
Special field Department ensuring the program implementation 
Гарант освітньої програми 
Опис предметної області програми
Об'єкти вивчення та діяльності: 

сфера фізичної культури і спорту.

Цілі навчання: 

підготовка фахівців, здатних самостійно виконувати та розв’язувати складні спеціалізовані завдання під час професійної діяльності у сфері фізичної культури і спорту або у процесі навчання.

Теоретичний зміст предметної галузі: 

концепції, теорії фізичної культури і спорту; соціально-гуманітарні науки; педагогіка і психологія; основи анатомії, фізіології, гігієни, медико-біологічних наук; загальна теорія здоров’я, здорового способу життя.

Методи, методики та технології: 

методи організації, здійснення, стимулювання, мотивації, застосування, корекції, контролю за ефективністю навчально-пізнавальної діяльності, бінарні, інтегровані (універсальні) методи навчання, здоров’язбережувальні технології, інформаційно-комунікаційні, комунікативно-мовленнєві, соціально-комуникативні, розвивальні, діагностичні, пропедентивні, особистісно зорієнтовані, діяльнісні, діференційного навчання, методи виховання і розвитку дітей.

Інструменти та обладнання: 

сучасне інформаційно-комуникативне обландання; спеціалізоване програмне забезпечення; спортивне та фізкультурно-спортивне спорядження та обладнання.

Фокус освітньої програми

Загальна освіта в галузі фізичної культури і спорту. Програма орієнтована на набуття студентами професійних знань, умінь та навичок для успішного здійснення діяльності учителя фізичної культури в закладах середньої освіти, передбачає надання широкого спектру послуг з фізичної культури та фізичного виховання у закладах позашкільної освіти учнівської молоді.

Ключові слова: заклад середньої освіти, вчитель фізичної культури, урок фізичної культури, розвиток фізичних (рухових) якостей, формування рухових умінь і навичок, контроль рівня підготовленості і функціонального стану.

Особливості та відмінності програми

Навчання спрямоване на формування світоглядних орієнтирів екологічного мислення і поведінки, творчих, дослідницьких здібностей і здатності до саморозвитку та самонавчання в умовах глобальних змін та викликів. До основного спрямування фізичної культури (розвитку фізичних якостей та здоров'я) додано вивчення соціально-психологічних аспектів фізичного виховання, зокрема інклюзивної освіти.

Додаткові можливості програми

Здобувачі вищої освіти за цією освітньою програмою мають можливість брати участь в програмах міжнародної академічної мобільності (тривалістю 1 або 2 семестри), яка реалізується англійською, німецькою, польською, іспанською мовами.

Здобувачі вищої освіти мають можливість додатково до обсягу освітньої програми пройти курс військової підготовки в обсязі 29 кредитів ЄКТС на кафедрі військової підготовки офіцерів запасу Національного університету «Одеська політехніка».

Опис предметної області програми
Об’єкт діяльності:

освітньо-виховний процес у закладах середньої освіти (за предметною спеціалізацією «Фізична культура»).

Теоретичний зміст предметної галузі:

концепція гармонійного рухового та духовного розвитку і формування здорового способу життя, свідомого ставлення людини до свого здоров’я; поняття факторів здоров’я, які поєднують заняття фізичною культурою, психологічну задоволеність, творчу самореалізацію; принципи освоєння рухових дій та розвитку рухових (фізичних) якостей. Застосування та впровадження цих понять дає підставу до прогнозування для якісного поліпшення фізичного стану та здоров’я населення.

Методи, методики та технології (якими має оволодіти здобувач вищої освіти для застосовування на практиці):

методи навчання і тренування (загальнопедагогічні, практичні), аналітичні методи, методи педагогічних спостережень; методи педагогічного тестування та визначення функціонального стану організму;

методики розвитку фізичних (рухових) якостей, формування рухових умінь і навичок, контролю рівня підготовленості і функціонального стану;

технології: педагогічні (гармонійного (розумового, фізичного, духовного) розвитку, розвитку творчих здібностей, максимальної реалізації природних задатків та ін.), медико-біологічні (відновлення працездатності, контролю функціонального стану та рівня здоров’я), інформаційні (електронні бази, наукометричні бази, електронні посібники інтернет-технології тощо), інтерактивні (без застосування та з застосуванням інформаційних та мультимедійних засобів навчання).

Інструменти та обладнання:

сучасні прилади для діагностики функціонального стану; сучасні технічні прилади та тренажери для тренування та контролю функціонального стану, біомеханічних параметрів рухів; прилади для визначення рівня функціонування сенсорних систем, сучасні комп’ютерні програми для визначення психофізіологічного стану людини, властивостей нервової системи, сучасні програми для обробки інформації тощо.

Фокус освітньої програми

Загальна освіта в галузі фізичної культури і спорту. Програма орієнтована на набуття студентами професійних знань, умінь та навичок для успішного здійснення діяльності учителя фізичної культури загальноосвітнього навчального закладу, передбачає надання широкого спектру послуг з фізичної культури та фізичного виховання у закладах позашкільної освіти учнівської молоді.

Ключові слова: загальноосвітній навчальний заклад, учитель фізичної культури, урок фізичної культури, розвиток фізичних (рухових) якостей, формування рухових умінь і навичок, контроль рівня підготовленості і функціонального стану.

Опис предметної області програми
Об’єкт діяльності:

освітньо-виховний процес у закладах середньої освіти (за предметною спеціалізацією «Фізична культура»).

Теоретичний зміст предметної галузі:

концепція гармонійного рухового та духовного розвитку і формування здорового способу життя, свідомого ставлення людини до свого здоров’я; поняття факторів здоров’я, які поєднують заняття фізичною культурою, психологічну задоволеність, творчу самореалізацію; принципи освоєння рухових дій та розвитку рухових (фізичних) якостей. Застосування та впровадження цих понять дає підставу до прогнозування для якісного поліпшення фізичного стану та здоров’я населення.

Методи, методики та технології (якими має оволодіти здобувач вищої освіти для застосовування на практиці):

методи навчання і тренування (загальнопедагогічні, практичні), аналітичні методи, методи педагогічних спостережень; методи педагогічного тестування та визначення функціонального стану організму;

методики розвитку фізичних (рухових) якостей, формування рухових умінь і навичок, контролю рівня підготовленості і функціонального стану;

технології: педагогічні (гармонійного (розумового, фізичного, духовного) розвитку, розвитку творчих здібностей, максимальної реалізації природних задатків та ін.), медико-біологічні (відновлення працездатності, контролю функціонального стану та рівня здоров’я), інформаційні (електронні бази, наукометричні бази, електронні посібники інтернет-технології тощо), інтерактивні (без застосування та з застосуванням інформаційних та мультимедійних засобів навчання).

Інструменти та обладнання:

сучасні прилади для діагностики функціонального стану; сучасні технічні прилади та тренажери для тренування та контролю функціонального стану, біомеханічних параметрів рухів; прилади для визначення рівня функціонування сенсорних систем, сучасні комп’ютерні програми для визначення психофізіологічного стану людини, властивостей нервової системи, сучасні програми для обробки інформації тощо.

Фокус освітньої програми

Загальна освіта в галузі фізичної культури і спорту. Програма орієнтована на набуття студентами професійних знань, умінь та навичок для успішного здійснення діяльності учителя фізичної культури загальноосвітнього навчального закладу, передбачає надання широкого спектру послуг з фізичної культури та фізичного виховання у закладах позашкільної освіти учнівської молоді.

Ключові слова: загальноосвітній навчальний заклад, учитель фізичної культури, урок фізичної культури, розвиток фізичних (рухових) якостей, формування рухових умінь і навичок, контроль рівня підготовленості і функціонального стану.

Опис предметної області програми
Об’єкт діяльності:

освітньо-виховний процес у закладах середньої освіти (за предметною спеціалізацією «Фізична культура»).

Теоретичний зміст предметної галузі:

концепція гармонійного рухового та духовного розвитку і формування здорового способу життя, свідомого ставлення людини до свого здоров’я; поняття факторів здоров’я, які поєднують заняття фізичною культурою, психологічну задоволеність, творчу самореалізацію; принципи освоєння рухових дій та розвитку рухових (фізичних) якостей. Застосування та впровадження цих понять дає підставу до прогнозування для якісного поліпшення фізичного стану та здоров’я населення.

Методи, методики та технології (якими має оволодіти здобувач вищої освіти для застосовування на практиці):

методи навчання і тренування (загальнопедагогічні, практичні), аналітичні методи, методи педагогічних спостережень; методи педагогічного тестування та визначення функціонального стану організму;

методики розвитку фізичних (рухових) якостей, формування рухових умінь і навичок, контролю рівня підготовленості і функціонального стану;

технології: педагогічні (гармонійного (розумового, фізичного, духовного) розвитку, розвитку творчих здібностей, максимальної реалізації природних задатків та ін.), медико-біологічні (відновлення працездатності, контролю функціонального стану та рівня здоров’я), інформаційні (електронні бази, наукометричні бази, електронні посібники інтернет-технології тощо), інтерактивні (без застосування та з застосуванням інформаційних та мультимедійних засобів навчання).

Інструменти та обладнання:

сучасні прилади для діагностики функціонального стану; сучасні технічні прилади та тренажери для тренування та контролю функціонального стану, біомеханічних параметрів рухів; прилади для визначення рівня функціонування сенсорних систем, сучасні комп’ютерні програми для визначення психофізіологічного стану людини, властивостей нервової системи, сучасні програми для обробки інформації тощо.

Фокус освітньої програми

Загальна освіта в галузі фізичної культури і спорту. Програма орієнтована на набуття студентами професійних знань, умінь та навичок для успішного здійснення діяльності учителя фізичної культури загальноосвітнього навчального закладу, передбачає надання широкого спектру послуг з фізичної культури та фізичного виховання у закладах позашкільної освіти учнівської молоді.

Ключові слова: загальноосвітній навчальний заклад, учитель фізичної культури, урок фізичної культури, розвиток фізичних (рухових) якостей, формування рухових умінь і навичок, контроль рівня підготовленості і функціонального стану.

Опис предметної області програми
Об’єкт діяльності:

освітньо-виховний процес у закладах середньої освіти (за предметною спеціалізацією «Фізична культура»).

Теоретичний зміст предметної галузі:

концепція гармонійного рухового та духовного розвитку і формування здорового способу життя, свідомого ставлення людини до свого здоров’я; поняття факторів здоров’я, які поєднують заняття фізичною культурою, психологічну задоволеність, творчу самореалізацію; принципи освоєння рухових дій та розвитку рухових (фізичних) якостей. Застосування та впровадження цих понять дає підставу до прогнозування для якісного поліпшення фізичного стану та здоров’я населення.

Методи, методики та технології (якими має оволодіти здобувач вищої освіти для застосовування на практиці):

методи навчання і тренування (загальнопедагогічні, практичні), аналітичні методи, методи педагогічних спостережень; методи педагогічного тестування та визначення функціонального стану організму;

методики розвитку фізичних (рухових) якостей, формування рухових умінь і навичок, контролю рівня підготовленості і функціонального стану;

технології: педагогічні (гармонійного (розумового, фізичного, духовного) розвитку, розвитку творчих здібностей, максимальної реалізації природних задатків та ін.), медико-біологічні (відновлення працездатності, контролю функціонального стану та рівня здоров’я), інформаційні (електронні бази, наукометричні бази, електронні посібники інтернет-технології тощо), інтерактивні (без застосування та з застосуванням інформаційних та мультимедійних засобів навчання).

Інструменти та обладнання:

сучасні прилади для діагностики функціонального стану; сучасні технічні прилади та тренажери для тренування та контролю функціонального стану, біомеханічних параметрів рухів; прилади для визначення рівня функціонування сенсорних систем, сучасні комп’ютерні програми для визначення психофізіологічного стану людини, властивостей нервової системи, сучасні програми для обробки інформації тощо.

Фокус освітньої програми

Загальна освіта в галузі фізичної культури і спорту. Програма орієнтована на набуття студентами професійних знань, умінь та навичок для успішного здійснення діяльності учителя фізичної культури загальноосвітнього навчального закладу, передбачає надання широкого спектру послуг з фізичної культури та фізичного виховання у закладах позашкільної освіти учнівської молоді.

Ключові слова: загальноосвітній навчальний заклад, учитель фізичної культури, урок фізичної культури, розвиток фізичних (рухових) якостей, формування рухових умінь і навичок, контроль рівня підготовленості і функціонального стану.

Особливості реалізації програми
Підходи до викладання та навчання

Викладання проводиться з дотриманням принципів академічної свободи у вигляді: лекцій, практичних та лабораторних робіт, консультацій; у формі самостійної роботи, практичної підготовки, контрольних заходів, а також участі у творчих проектах, науково-практичних конференціях, майстер-класах провідних фахівців у галузі фізичної культури. 

Навчання студентоцентроване, передбачено проведення самостійних та групових досліджень, участь у міждисциплінарних проєктах та тренінгах, індивідуальна робота, підготовка кваліфікаційної роботи.

Система оцінювання

Система оцінювання ґрунтується на принципах ЄКТС та здійснюється за 100-бальною шкалою.

Оцінка за шкалою університету Оцінка за шкалою ЄКТС Оцінка за національною шкалою
Екзамени та диференційовані заліки Заліки
90–100 A Відмінно Зараховано
82–89 B Добре
75–81 C
67–74 D Задовільно
60–66 E
35–59 FX Незадовільно Не зараховано
0–34 F

 

Кожний навчальний семестр містить два модульних контролі. Кожний модульний контроль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Якщо підсумковою формою контролю є залік, то підсумкова оцінка формується як накопичувальна за результатами оцінювання всіх навчальних елементів, які заплановані на семестр для виконання здобувачами вищої освіти. Оцінку «зараховано» отримують здобувачі вищої освіти, які виконали всі навчальні елементи не менш, ніж на 60 %. 

До екзамену допускаються здобувачі, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж 60 %.

Критерії оцінювання кожного навчального елемента визначені в робочій програмі навчальної дисципліни і доводяться до відома здобувачів на першому в семестрі занятті відповідно до положення про робочу програму навчальної дисципліни.

Оприлюднення змісту навчальної дисципліни та критеріїв оцінювання здійснюється через силабуси дисциплін, які розміщені на офіційному вебсайті університету.

Здобувачі зобов’язані дотримуватись принципів академічної доброчесності при виконанні модульних контрольних робіт, поточних контрольних завдань, індивідуальних завдань з дисципліни.

Ресурсне забезпечення реалізації програми
Кадрове забезпечення

Освітню програму забезпечують: докторів наук – 4, кандидатів наук – 15. Відсоток НПП, залучених до викладання навчальних дисциплін за освітньою програмою, які мають відповідні наукові ступені, становить 72%.

Матеріально-технічне та програмне забезпечення

Освітній процес відбувається в аудиторіях та на базі спортивного комплексу «Політехнік»: стадіон, тренажерне містечко, тенісний корт, закритий плавальний басейн, 7 спортивних залів (комбінований, ігровий, «сухого плавання», боротьби, боксу, для оздоровчого тренування, атлетичної гімнастики і бодібілдингу, фехтування і настільного тенісу, стрілецький тир); відновлювальний центр; комп'ютеризована лабораторія з виходом в інтернет; методичний кабінет, велика бібліотека сучасної наукової і навчальної літератури з фізичного і спортивного вдосконалення, у тому числі підготовленої викладачами кафедри і виданої в університеті.

Інформаційно-методичне забезпечення

Здобувачі освіти мають доступ до книжкового фонду науково-технічної бібліотеки, електронної бібліотеки, електронного каталогу, читальних залів з безкоштовною зоною Wi-Fi, баз даних SCOPUS та Web of Science з комп'ютерів локальної мережі університету. Система дистанційного навчання і консультування забезпечується завдяки платформам й інструментам Google які мають розширений корпоративний функціонал, продуктам Microsoft. Доступ до всіх бібліотечних баз надається користувачам внутрішньої мережі університету.

Академічна мобільність
Загальна інформація

Академічна мобільність в університеті заохочується та визнається згідно із процедурами ЄКТС.
Академічна мобільність регламентується Постановою КМУ № 579 «Про затвердження Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність» від 12 серпня 2015 року та положенням університету про порядок реалізації права на академічну мобільність.

Міжнародна академічна мобільність

Міжнародна академічна мобільність реалізується здобувачами вищої освіти за освітньою програмою у партнерських закладах вищої освіти та наукових установах поза межами України.

Внутрішня академічна мобільність

Внутрішня академічна мобільність реалізується здобувачами вищої освіти за освітньою програмою у партнерських закладах вищої освіти та наукових установах в межах України.

Академічні та професійні права випускників
Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі середньої освіти, що передбачає застосування теорій та методів освітніх наук та педагогіки, фізичного виховання і спорту, фізіології, біомеханіки, морфології і характеризується комплексністю та невизначеністю педагогічних умов організації навчально-виховного процесу в основній (базовій) середній школі.

Загальні компетентності
  • Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
  • Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. 
  • Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. 
  • Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
  • Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
  • Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
  • Здатність працювати в команді. 
  • Здатність до міжособистісної взаємодії.
  • Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності
  • Здатність аналізувати, узагальнювати і транслювати передовий педагогічний досвід.
  • Здатність визначати закономірності, розвиток і форми психічних проявів людини, а також формувати мотиваційно-ціннісні орієнтації особистості.
  • Здатність формувати в учнів предметні компетентності медико-біологічних, санітарно-гігієнічних основ діяльності у сфері фізичної культури.
  • Здатність освоювати та вдосконалювати рухові уміння і навички з різних видів рухової активності та підтримувати загальний рівень фізичної активності і здоров’я.
  • Здатність до утвердження національних і гуманістичних ідеалів, демократичних цінностей і традицій України.
  • Здатність використовувати під час навчання та виконання професійних видів робіт основ медичних знань, надавати долікарську допомогу особам під час виникнення у них невідкладних станів та патологічних процесів в організмі.
  • Здатність самостійно проводити навчальні заняття з фізичної культури з дітьми шкільного віку в закладах середньої освіти та здійснювати позакласну спортивно-масову роботу з учнями.
  • Здатність самостійно проводити заняття в шкільній секції спортивного напряму, здійснювати профілактику травматизму.
  • Здатність аналізувати особливості сприйняття та засвоєння учнями навчальної інформації з метою прогнозу ефективності та корекції навчально-виховного процесу з фізичного виховання.
  • Здатність вести документацію, що забезпечує процес навчання з фізичної культури в закладах середньої освіти.
  • Здатність до організаційної роботи у сфері фізкультурно-оздоровчої роботи у навчальних закладах, позашкільних закладах учнівської молоді, літніх дитячих оздоровчих таборах.
  • Здатність зміцнювати здоров’я людини шляхом використання рухової активності, раціонального харчування та інших чинників здорового способу життя.
  • Здатність до аналізу, оцінювання та розробки методики для розвитку рухових умінь і навичок на основі розуміння і застосування положень біомеханіки та метрології.
  • Здатність застосовувати сучасні методи й освітні технології навчання у фізичному вихованні.
  • Здатність ініціювати, проектувати, виконувати та презентувати результати пошукових досліджень, яке розширює систему знань в галузі фізичної культури та спорту.
  • Здатність аргументовано відстоювати власні професійні переконання, дотримуватись їх у власній фаховій діяльності. 
  • Здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку.
Програмні результати навчання
  • Знати професійний дискурс; уміти спілкуватися українською мовою у професійному середовищі, дотримуватись етики ділового спілкування; складати різні види документів; пояснювати фахівцям і нефахівцям інформацію, ідеї, проблеми, рішення у сфері фізичної культури і спорту.
  • Вміти використовувати іноземну мову, включаючи усну та письмову форми в обсязі програмних вимог в продуктивних та рецептивних видах мовленнєвої діяльності.
  • Розуміти значення фізичної культури як форми людського існування, цінувати різноманіття та мультикультурність світу і керуватися в своїй діяльності сучасними принципами толерантності, діалогу і співробітництва.
  • Створювати рівноправний і справедливий клімат, що сприяє навчанню всіх учнів, незалежно від їх соціально-культурного та економічного контексту.
  • Аналізувати систематизовані теоретичні та практичні знання наукових фактів, педагогічних концепцій, теорій, принципів і методів для вирішення професійних завдань спеціальності.
  • Аналізувати інформацію з різних джерел; здійснювати комунікаційну взаємодію за допомогою соціальних мереж; систематизувати прийоми створення, збереження, накопичення та інтерпретації даних з використанням сучасних інформаційних та комунікаційних технологій для виконання професійних завдань та прийняття професійних рішень.
  • Вміти ефективно співпрацювати в команді співробітників; володіти навичками оцінювання непередбачуваних проблем у професійній діяльності й осмисленого вибору шляхів їх вирішення, нести відповідальність за результати своєї професійної діяльності.
  • Аналізувати і узагальнювати історичний матеріал у певній системі, оцінювати найважливіші події та явища української історії, формувати вміння знаходити і критично аналізувати потрібну інформацію з минулої та сучасної історії та культури України; застосовувати набуті знання для прогнозування суспільних процесів; формування і розвиток гуманістичного світогляду.
  • Вміти розвивати педагогічну думку, застосовувати методи педагогічного контролю і контролю якості навчання, актуальні дидактичні технології.
  • Мати навички самостійного навчання, вміти проводити дослідження на відповідному рівні, здійснювати пошук, обробку та аналіз інформації з різних джерел, оволодівати сучасними знаннями для їхньої подальшої реалізації у практиці.
  • Знати основи та методологію метрології та біомеханіки для обґрунтування засобів фізичної культури та особливостей спортивної техніки.
  • Знати біологічні, соціальні, психологічні, духовні чинники, що обумовлюють значущість професії фахівця в галузі фізичного виховання та спорту.
  • Вміти забезпечувати охорону життя і здоров’я учнів як під час освітнього процесу, так і під час позаурочних заходів; володіти основними методами захисту персоналу та населення від можливих наслідків аварій, катастроф, стихійних лих.
  • Знати правила профілактики травматизму та надання першої медичної допомоги. 
  • Знати медико-біологічні та біохімічні основи і технологію фізичного виховання представників різних вікових груп, санітарно-гігієнічні основи діяльності у сфері фізичної культури і спорту.
  • Знати закономірності розвитку фізичних (рухових) якостей у різних видах рухової активності.
  • Вміти використовувати різноманітні ефективні форми, прийоми й методи навчання.
  • Вміти самостійно організовувати та проводити навчально-тренувальне заняття та змагання, дотримуватись правил техніки безпеки.
  • Вміти оцінювати фізичні здібності та функціональний стан учнів, адекватно вибирати засоби і методи рухової діяльності для корекції стану учнів з урахуванням їхніх індивідуальних особливостей.
  • Вміти організувати роботу з фізичної культури, в тому числі й дистанційну, самостійну, позакласну та позашкільну.
  • Знати вимоги до оформлення документації та основні закономірності побудови документів для здійснення навчального процесу в галузі фізичного виховання та спорту.
  • Вміти володіти руховими навичками в різних видах фізкультурної діяльності та видах спорту; вдосконалювати руховий арсенал шляхом формування нових рухових умінь і навичок в інших видах спорту.
  • Вміти виконувати види рухових дій для занять оздоровчою фізичною культурою; дотримуватись рекомендацій щодо тривалості та інтенсивності оздоровчої рухової активності; вести здоровий спосіб життя.
  • Знати основні принципи та методи організації фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності.
  • Приймати обґрунтовані рішення з урахуванням цілей, ресурсних і законодавчих обмежень, ціннісних орієнтирів.
Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі середньої освіти, що передбачає застосування теорій та методів освітніх наук та педагогіки, фізичного виховання і спорту, фізіології, біомеханіки, морфології і характеризується комплексністю та невизначеністю педагогічних умов організації навчально-виховного процесу в основній (базовій) середній школі.

Загальні

Інструментальні компетентності:

  • Здатність спілкуватися рідною мовою як усно, так і письмово.
  • Здатність спілкуватися другою мовою в освітній діяльності.
  • Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
  • Здатність до аналізу та синтезу.

Міжособистісні компетентності:

  • Здатність працювати в команді.
  • Навички міжособистісної взаємодії.
  • Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
  • Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

Системні компетентності:

  • Здатність вчитися і бути сучасно навченим.
  • Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
  • Здатність пристосовуватись до нових ситуацій.
  • Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
  • Прагнення до збереження навколишнього середовища та здійснення безпечної діяльності.
Спеціальні

Предметні:

  • Здатність формувати в учнів предметні компетентності з педагогіки, фізичного виховання, медико-біологічних та психологічних основ і технологій розвитку рухових умінь і навичок та фізичних якостей, санітарно-гігієнічних основ діяльності у сфері фізичної культури.
  • Здатність здійснювати об’єктивний контроль і оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з фізичного виховання.
  • Здатність аналізувати особливості сприйняття та засвоєння учнями навчальної інформації з метою прогнозу ефективності та корекції навчально-виховного процесу з фізичного виховання.
  • Здатність до аналізу, систематизації та оцінки педагогічного досвіду, здатність до розробки методики та технологій для розвитку рухових умінь і навичок та фізичних (рухових) якостей на основі розуміння і застосування положень фізіології, морфології, біохімії, біомеханіки.
  • Здатність до застосуванні основних теоретичних положень.
  • Здатність до володіння педагогічними, медико-біологічними, інформаційними технологіями для формування здорового способу життя, розвиту рухових умінь і навичок, розвитку фізичних (рухових) якостей у представників різних груп населення і самостійної розробки методик і технологій для інтегрального гармонійного розвитку людини.

Фахові:

  • Здатність оволодівати базовими і новими видами фізкультурної діяльності.
  • Здатність самостійно проводити навчальні заняття з фізичної культури з дітьми шкільного віку та учнями в загальноосвітніх установах, освітніх закладах середньої та професійної освіти, позакласну спортивно-масову роботу з учнями.
  • Здатність самостійно проводити заняття в шкільній секції спортивного напряму, здійснювати профілактику травматизму.
  • Здатність виховувати в учнів соціально-особистісні якості: цілеспрямованість, організованість, працьовитість, відповідальність, громадянськість, комунікабельність.
  • Здатність оцінювати фізичні здібності і функціональний стан учнів, адекватно вибирати засоби і методи рухової діяльності для корекції стану учнів з урахуванням їх індивідуальних особливостей.
  • Здатність вести документацію, що забезпечує процес навчання з фізичної культури в середніх загальноосвітніх навчальних закладах.

Інноваційні:

  • Здатність застосовувати сучасні методи й освітні технології навчання у фізичному вихованні.
  • Здатність використовувати під час навчання та виконання професійних завдань базових знань з історичних закономірностей та особливостей розвитку фізичної культури і спорту.
  • Здатність здійснювати пошук, аналіз і оцінку інформації, у т.ч. за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, необхідної для постановки і вирішення професійних завдань, професійного та особистісного розвитку.
  • Здатність до організаційної роботи у сфері фізкультурнооздоровчої роботи у навчальних закладах, позашкільних закладах учнівської молоді (зі спортивного туризму й орієнтування), літніх дитячих оздоровчих таборах.

Компетентності для індивідуального вибору:

  • Здатність здійснювати реабілітаційні заходи з метою відновлення функцій організму, досягнення нормального рівня здоров'я, оптимального фізичного стану та кондиції осіб різного віку (зокрема учнів спеціальних медичних груп) з порушеннями різної нозології.
  • Здатність використовувати під час навчання та виконання професійних завдань спеціальні знання у галузі теорії і методики підготовки спортсменів дитячо-юнацького віку.
  • Здатність самостійно проводити заняття в шкільній секції з баскетболу.
  • Здатність самостійно проводити заняття в шкільній секції з волейболу.
  • Здатність застосовувати сучасні методи навчання у атлетичній гімнастиці.
  • Здатність застосовувати сучасні методи й освітні технології навчання у спортивних єдиноборствах.
  • Здатність застосовувати сучасні методи навчання у настільному тенісі.
  • Здатність застосовувати сучасні освітні технології навчання у футзалі.
Програмні результати навчання

Ключові:

  • Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та хоча б однією із поширених європейських мов.
  • Навички вербального та письмового репрезентування практичних розробок.
  • Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією).
  • Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу.
  • Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації.
  • Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом.
  • Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
  • Уміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури.
  • Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у соціальній діяльності.
  • Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
  • Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо.
  • Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності.
  • Демонструвати знання та розуміння розділів з педагогіки і психології, основ наукових досліджень при вирішенні практичних завдань професійної сфери.
  • Знати основні фактори техногенного впливу на навколишнє середовище і основні методи захисту довкілля.
  • Знати методи оцінювання потенційних небезпек на виробництві; розробляти заходи охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Спеціальні

  • Здатний усвідомлювати витоки і еволюцію формування теорії спортивного тренування, медико-біологічні та психологічні основи і технологію фізичного виховання представників різних вікових груп, санітарно-гігієнічні основи діяльності у сфері фізичної культури і спорту.
  • Володіти актуальними технологіями педагогічного контролю і корекції, засобами і методами управління станом людини.
  • Спроможність розвивати педагогічну думку, методи педагогічного контролю і контролю якості навчання, актуальні дидактичні технології.
  • Здатний застосовувати на практиці основні положення фізіології, біомеханіки, морфології, психології, біохімії для розвитку фізичних (рухових) якостей, формування рухових умінь і навичок людей різних вікових груп, володіти засобами інтегрального гармонійного (розумового, духовного і фізичного) розвитку людини.
  • Знати основні теоретичні положення в галузі фізичної культури.
  • Володіти педагогічними, медико-біологічними, інформаційними технологіями для формування здорового способу життя, розвиту рухових умінь і навичок, розвитку фізичних (рухових) якостей у представників різних груп населення і вміти самостійно розробляти методики і технології для інтегрального гармонійного розвитку людини.
  • Знати закони і принципи розучування рухових умінь і навичок, володіти теорією і методикою розвитку рухових умінь і навичок в базових видах рухової активності.
  • Володіти руховими навичками в базових видах спорту на рівні масових розрядів; вдосконалювати руховий арсенал шляхом формування рухових умінь і навичок в інших видах спорту.
  • Володіти руховими уміннями і навичками в обраному виді спорту на рівні кваліфікованого спортсмена.
  • Знати правила профілактики травматизму та надання першої медичної допомоги.
  • Здатний виховувати в учнів соціально-особистісні якості цілеспрямованість, організованість, працьовитість, відповідальність, громадянськість, комунікабельність.
  • Уміти оцінювати фізичні здібності і функціональний стан учнів, адекватно вибирати засоби і методи рухової діяльності для корекції стану учнів з урахуванням їх індивідуальних особливостей на уроках фізичної культури.
  • Уміти визначати цілі і завдання, планувати навчальні заняття, розробляти необхідну документацію для проведення занять з фізичної культури та спорту.
  • Демонструвати уміння складати планувальну і звітну документацію, організовувати та проводити масові фізкультурні заходи та спортивні змагання.
  • Здатний застосовувати на практиці основні вчення в галузі фізичної культури.
  • Уміти описувати особливості розвитку фізичної культури і спорту в різні історичні періоди у світі та Україні.
  • Уміти проводити дослідження на відповідному рівні, здійснювати пошук, обробку та аналіз інформації з різних джерел, вчитися і оволодівати сучасними знаннями для їх подальшої реалізації в практиці.
  • Уміти здійснювати організацію діяльності населення з використанням різних видів та форм рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя, зокрема, зі спортивного туризму й орієнтування за топографічними картами та іншими засобами навігації.
Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі середньої освіти, що передбачає застосування теорій та методів освітніх наук та педагогіки, фізичного виховання і спорту, фізіології, біомеханіки, морфології і характеризується комплексністю та невизначеністю педагогічних умов організації навчально-виховного процесу в основній (базовій) середній школі.

Загальні

Інструментальні компетентності:

  • Здатність спілкуватися рідною мовою як усно, так і письмово.
  • Здатність спілкуватися другою мовою в освітній діяльності.
  • Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
  • Здатність до аналізу та синтезу.

Міжособистісні компетентності:

  • Здатність працювати в команді.
  • Навички міжособистісної взаємодії.
  • Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
  • Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

Системні компетентності:

  • Здатність вчитися і бути сучасно навченим.
  • Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
  • Здатність пристосовуватись до нових ситуацій.
  • Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
  • Прагнення до збереження навколишнього середовища та здійснення безпечної діяльності.
Спеціальні

Предметні:

  • Здатність формувати в учнів предметні компетентності з педагогіки, фізичного виховання, медико-біологічних та психологічних основ і технологій розвитку рухових умінь і навичок та фізичних якостей, санітарно-гігієнічних основ діяльності у сфері фізичної культури.
  • Здатність здійснювати об’єктивний контроль і оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з фізичного виховання.
  • Здатність аналізувати особливості сприйняття та засвоєння учнями навчальної інформації з метою прогнозу ефективності та корекції навчально-виховного процесу з фізичного виховання.
  • Здатність до аналізу, систематизації та оцінки педагогічного досвіду, здатність до розробки методики та технологій для розвитку рухових умінь і навичок та фізичних (рухових) якостей на основі розуміння і застосування положень фізіології, морфології, біохімії, біомеханіки.
  • Здатність до застосуванні основних теоретичних положень.
  • Здатність до володіння педагогічними, медико-біологічними, інформаційними технологіями для формування здорового способу життя, розвиту рухових умінь і навичок, розвитку фізичних (рухових) якостей у представників різних груп населення і самостійної розробки методик і технологій для інтегрального гармонійного розвитку людини.

Фахові:

  • Здатність оволодівати базовими і новими видами фізкультурної діяльності.
  • Здатність самостійно проводити навчальні заняття з фізичної культури з дітьми шкільного віку та учнями в загальноосвітніх установах, освітніх закладах середньої та професійної освіти, позакласну спортивно-масову роботу з учнями.
  • Здатність самостійно проводити заняття в шкільній секції спортивного напряму, здійснювати профілактику травматизму.
  • Здатність виховувати в учнів соціально-особистісні якості: цілеспрямованість, організованість, працьовитість, відповідальність, громадянськість, комунікабельність.
  • Здатність оцінювати фізичні здібності і функціональний стан учнів, адекватно вибирати засоби і методи рухової діяльності для корекції стану учнів з урахуванням їх індивідуальних особливостей.
  • Здатність вести документацію, що забезпечує процес навчання з фізичної культури в середніх загальноосвітніх навчальних закладах.

Інноваційні:

  • Здатність застосовувати сучасні методи й освітні технології навчання у фізичному вихованні.
  • Здатність використовувати під час навчання та виконання професійних завдань базових знань з історичних закономірностей та особливостей розвитку фізичної культури і спорту.
  • Здатність здійснювати пошук, аналіз і оцінку інформації, у т.ч. за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, необхідної для постановки і вирішення професійних завдань, професійного та особистісного розвитку.
  • Здатність до організаційної роботи у сфері фізкультурнооздоровчої роботи у навчальних закладах, позашкільних закладах учнівської молоді (зі спортивного туризму й орієнтування), літніх дитячих оздоровчих таборах.

Компетентності для індивідуального вибору:

  • Здатність здійснювати реабілітаційні заходи з метою відновлення функцій організму, досягнення нормального рівня здоров'я, оптимального фізичного стану та кондиції осіб різного віку (зокрема учнів спеціальних медичних груп) з порушеннями різної нозології.
  • Здатність використовувати під час навчання та виконання професійних завдань спеціальні знання у галузі теорії і методики підготовки спортсменів дитячо-юнацького віку.
  • Здатність самостійно проводити заняття в шкільній секції з баскетболу.
  • Здатність самостійно проводити заняття в шкільній секції з волейболу.
  • Здатність застосовувати сучасні методи навчання у атлетичній гімнастиці.
  • Здатність застосовувати сучасні методи й освітні технології навчання у спортивних єдиноборствах.
  • Здатність застосовувати сучасні методи навчання у настільному тенісі.
  • Здатність застосовувати сучасні освітні технології навчання у футзалі.
Програмні результати навчання

Ключові:

  • Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та хоча б однією із поширених європейських мов.
  • Навички вербального та письмового репрезентування практичних розробок.
  • Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією).
  • Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу.
  • Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації.
  • Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом.
  • Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
  • Уміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури.
  • Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у соціальній діяльності.
  • Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
  • Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо.
  • Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності.
  • Демонструвати знання та розуміння розділів з педагогіки і психології, основ наукових досліджень при вирішенні практичних завдань професійної сфери.
  • Знати основні фактори техногенного впливу на навколишнє середовище і основні методи захисту довкілля.
  • Знати методи оцінювання потенційних небезпек на виробництві; розробляти заходи охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Спеціальні

  • Здатний усвідомлювати витоки і еволюцію формування теорії спортивного тренування, медико-біологічні та психологічні основи і технологію фізичного виховання представників різних вікових груп, санітарно-гігієнічні основи діяльності у сфері фізичної культури і спорту.
  • Володіти актуальними технологіями педагогічного контролю і корекції, засобами і методами управління станом людини.
  • Спроможність розвивати педагогічну думку, методи педагогічного контролю і контролю якості навчання, актуальні дидактичні технології.
  • Здатний застосовувати на практиці основні положення фізіології, біомеханіки, морфології, психології, біохімії для розвитку фізичних (рухових) якостей, формування рухових умінь і навичок людей різних вікових груп, володіти засобами інтегрального гармонійного (розумового, духовного і фізичного) розвитку людини.
  • Знати основні теоретичні положення в галузі фізичної культури.
  • Володіти педагогічними, медико-біологічними, інформаційними технологіями для формування здорового способу життя, розвиту рухових умінь і навичок, розвитку фізичних (рухових) якостей у представників різних груп населення і вміти самостійно розробляти методики і технології для інтегрального гармонійного розвитку людини.
  • Знати закони і принципи розучування рухових умінь і навичок, володіти теорією і методикою розвитку рухових умінь і навичок в базових видах рухової активності.
  • Володіти руховими навичками в базових видах спорту на рівні масових розрядів; вдосконалювати руховий арсенал шляхом формування рухових умінь і навичок в інших видах спорту.
  • Володіти руховими уміннями і навичками в обраному виді спорту на рівні кваліфікованого спортсмена.
  • Знати правила профілактики травматизму та надання першої медичної допомоги.
  • Здатний виховувати в учнів соціально-особистісні якості цілеспрямованість, організованість, працьовитість, відповідальність, громадянськість, комунікабельність.
  • Уміти оцінювати фізичні здібності і функціональний стан учнів, адекватно вибирати засоби і методи рухової діяльності для корекції стану учнів з урахуванням їх індивідуальних особливостей на уроках фізичної культури.
  • Уміти визначати цілі і завдання, планувати навчальні заняття, розробляти необхідну документацію для проведення занять з фізичної культури та спорту.
  • Демонструвати уміння складати планувальну і звітну документацію, організовувати та проводити масові фізкультурні заходи та спортивні змагання.
  • Здатний застосовувати на практиці основні вчення в галузі фізичної культури.
  • Уміти описувати особливості розвитку фізичної культури і спорту в різні історичні періоди у світі та Україні.
  • Уміти проводити дослідження на відповідному рівні, здійснювати пошук, обробку та аналіз інформації з різних джерел, вчитися і оволодівати сучасними знаннями для їх подальшої реалізації в практиці.
  • Уміти здійснювати організацію діяльності населення з використанням різних видів та форм рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя, зокрема, зі спортивного туризму й орієнтування за топографічними картами та іншими засобами навігації.
Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі середньої освіти, що передбачає застосування теорій та методів освітніх наук та педагогіки, фізичного виховання і спорту, фізіології, біомеханіки, морфології і характеризується комплексністю та невизначеністю педагогічних умов організації навчально-виховного процесу в основній (базовій) середній школі.

Загальні

Інструментальні компетентності:

  • Здатність спілкуватися рідною мовою як усно, так і письмово.
  • Здатність спілкуватися другою мовою в освітній діяльності.
  • Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
  • Здатність до аналізу та синтезу.

Міжособистісні компетентності:

  • Здатність працювати в команді.
  • Навички міжособистісної взаємодії.
  • Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
  • Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

Системні компетентності:

  • Здатність вчитися і бути сучасно навченим.
  • Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
  • Здатність пристосовуватись до нових ситуацій.
  • Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
  • Прагнення до збереження навколишнього середовища та здійснення безпечної діяльності.
Спеціальні

Предметні:

  • Здатність формувати в учнів предметні компетентності з педагогіки, фізичного виховання, медико-біологічних та психологічних основ і технологій розвитку рухових умінь і навичок та фізичних якостей, санітарно-гігієнічних основ діяльності у сфері фізичної культури.
  • Здатність здійснювати об’єктивний контроль і оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з фізичного виховання.
  • Здатність аналізувати особливості сприйняття та засвоєння учнями навчальної інформації з метою прогнозу ефективності та корекції навчально-виховного процесу з фізичного виховання.
  • Здатність до аналізу, систематизації та оцінки педагогічного досвіду, здатність до розробки методики та технологій для розвитку рухових умінь і навичок та фізичних (рухових) якостей на основі розуміння і застосування положень фізіології, морфології, біохімії, біомеханіки.
  • Здатність до застосуванні основних теоретичних положень.
  • Здатність до володіння педагогічними, медико-біологічними, інформаційними технологіями для формування здорового способу життя, розвиту рухових умінь і навичок, розвитку фізичних (рухових) якостей у представників різних груп населення і самостійної розробки методик і технологій для інтегрального гармонійного розвитку людини.

Фахові:

  • Здатність оволодівати базовими і новими видами фізкультурної діяльності.
  • Здатність самостійно проводити навчальні заняття з фізичної культури з дітьми шкільного віку та учнями в загальноосвітніх установах, освітніх закладах середньої та професійної освіти, позакласну спортивно-масову роботу з учнями.
  • Здатність самостійно проводити заняття в шкільній секції спортивного напряму, здійснювати профілактику травматизму.
  • Здатність виховувати в учнів соціально-особистісні якості: цілеспрямованість, організованість, працьовитість, відповідальність, громадянськість, комунікабельність.
  • Здатність оцінювати фізичні здібності і функціональний стан учнів, адекватно вибирати засоби і методи рухової діяльності для корекції стану учнів з урахуванням їх індивідуальних особливостей.
  • Здатність вести документацію, що забезпечує процес навчання з фізичної культури в середніх загальноосвітніх навчальних закладах.

Інноваційні:

  • Здатність застосовувати сучасні методи й освітні технології навчання у фізичному вихованні.
  • Здатність використовувати під час навчання та виконання професійних завдань базових знань з історичних закономірностей та особливостей розвитку фізичної культури і спорту.
  • Здатність здійснювати пошук, аналіз і оцінку інформації, у т.ч. за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, необхідної для постановки і вирішення професійних завдань, професійного та особистісного розвитку.
  • Здатність до організаційної роботи у сфері фізкультурнооздоровчої роботи у навчальних закладах, позашкільних закладах учнівської молоді (зі спортивного туризму й орієнтування), літніх дитячих оздоровчих таборах.

Компетентності для індивідуального вибору:

  • Здатність здійснювати реабілітаційні заходи з метою відновлення функцій організму, досягнення нормального рівня здоров'я, оптимального фізичного стану та кондиції осіб різного віку (зокрема учнів спеціальних медичних груп) з порушеннями різної нозології.
  • Здатність використовувати під час навчання та виконання професійних завдань спеціальні знання у галузі теорії і методики підготовки спортсменів дитячо-юнацького віку.
  • Здатність самостійно проводити заняття в шкільній секції з баскетболу.
  • Здатність самостійно проводити заняття в шкільній секції з волейболу.
  • Здатність застосовувати сучасні методи навчання у атлетичній гімнастиці.
  • Здатність застосовувати сучасні методи й освітні технології навчання у спортивних єдиноборствах.
  • Здатність застосовувати сучасні методи навчання у настільному тенісі.
  • Здатність застосовувати сучасні освітні технології навчання у футзалі.
Програмні результати навчання

Ключові:

  • Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та хоча б однією із поширених європейських мов.
  • Навички вербального та письмового репрезентування практичних розробок.
  • Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією).
  • Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу.
  • Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації.
  • Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом.
  • Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
  • Уміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури.
  • Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у соціальній діяльності.
  • Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
  • Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо.
  • Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності.
  • Демонструвати знання та розуміння розділів з педагогіки і психології, основ наукових досліджень при вирішенні практичних завдань професійної сфери.
  • Знати основні фактори техногенного впливу на навколишнє середовище і основні методи захисту довкілля.
  • Знати методи оцінювання потенційних небезпек на виробництві; розробляти заходи охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Спеціальні

  • Здатний усвідомлювати витоки і еволюцію формування теорії спортивного тренування, медико-біологічні та психологічні основи і технологію фізичного виховання представників різних вікових груп, санітарно-гігієнічні основи діяльності у сфері фізичної культури і спорту.
  • Володіти актуальними технологіями педагогічного контролю і корекції, засобами і методами управління станом людини.
  • Спроможність розвивати педагогічну думку, методи педагогічного контролю і контролю якості навчання, актуальні дидактичні технології.
  • Здатний застосовувати на практиці основні положення фізіології, біомеханіки, морфології, психології, біохімії для розвитку фізичних (рухових) якостей, формування рухових умінь і навичок людей різних вікових груп, володіти засобами інтегрального гармонійного (розумового, духовного і фізичного) розвитку людини.
  • Знати основні теоретичні положення в галузі фізичної культури.
  • Володіти педагогічними, медико-біологічними, інформаційними технологіями для формування здорового способу життя, розвиту рухових умінь і навичок, розвитку фізичних (рухових) якостей у представників різних груп населення і вміти самостійно розробляти методики і технології для інтегрального гармонійного розвитку людини.
  • Знати закони і принципи розучування рухових умінь і навичок, володіти теорією і методикою розвитку рухових умінь і навичок в базових видах рухової активності.
  • Володіти руховими навичками в базових видах спорту на рівні масових розрядів; вдосконалювати руховий арсенал шляхом формування рухових умінь і навичок в інших видах спорту.
  • Володіти руховими уміннями і навичками в обраному виді спорту на рівні кваліфікованого спортсмена.
  • Знати правила профілактики травматизму та надання першої медичної допомоги.
  • Здатний виховувати в учнів соціально-особистісні якості цілеспрямованість, організованість, працьовитість, відповідальність, громадянськість, комунікабельність.
  • Уміти оцінювати фізичні здібності і функціональний стан учнів, адекватно вибирати засоби і методи рухової діяльності для корекції стану учнів з урахуванням їх індивідуальних особливостей на уроках фізичної культури.
  • Уміти визначати цілі і завдання, планувати навчальні заняття, розробляти необхідну документацію для проведення занять з фізичної культури та спорту.
  • Демонструвати уміння складати планувальну і звітну документацію, організовувати та проводити масові фізкультурні заходи та спортивні змагання.
  • Здатний застосовувати на практиці основні вчення в галузі фізичної культури.
  • Уміти описувати особливості розвитку фізичної культури і спорту в різні історичні періоди у світі та Україні.
  • Уміти проводити дослідження на відповідному рівні, здійснювати пошук, обробку та аналіз інформації з різних джерел, вчитися і оволодівати сучасними знаннями для їх подальшої реалізації в практиці.
  • Уміти здійснювати організацію діяльності населення з використанням різних видів та форм рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя, зокрема, зі спортивного туризму й орієнтування за топографічними картами та іншими засобами навігації.
Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в галузі середньої освіти, що передбачає застосування теорій та методів освітніх наук та педагогіки, фізичного виховання і спорту, фізіології, біомеханіки, морфології і характеризується комплексністю та невизначеністю педагогічних умов організації навчально-виховного процесу в основній (базовій) середній школі.

Загальні

Інструментальні компетентності:

  • Здатність спілкуватися рідною мовою як усно, так і письмово.
  • Здатність спілкуватися другою мовою в освітній діяльності.
  • Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
  • Здатність до аналізу та синтезу.

Міжособистісні компетентності:

  • Здатність працювати в команді.
  • Навички міжособистісної взаємодії.
  • Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
  • Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).

Системні компетентності:

  • Здатність вчитися і бути сучасно навченим.
  • Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
  • Здатність пристосовуватись до нових ситуацій.
  • Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
  • Прагнення до збереження навколишнього середовища та здійснення безпечної діяльності.
Спеціальні

Предметні:

  • Здатність формувати в учнів предметні компетентності з педагогіки, фізичного виховання, медико-біологічних та психологічних основ і технологій розвитку рухових умінь і навичок та фізичних якостей, санітарно-гігієнічних основ діяльності у сфері фізичної культури.
  • Здатність здійснювати об’єктивний контроль і оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з фізичного виховання.
  • Здатність аналізувати особливості сприйняття та засвоєння учнями навчальної інформації з метою прогнозу ефективності та корекції навчально-виховного процесу з фізичного виховання.
  • Здатність до аналізу, систематизації та оцінки педагогічного досвіду, здатність до розробки методики та технологій для розвитку рухових умінь і навичок та фізичних (рухових) якостей на основі розуміння і застосування положень фізіології, морфології, біохімії, біомеханіки.
  • Здатність до застосуванні основних теоретичних положень.
  • Здатність до володіння педагогічними, медико-біологічними, інформаційними технологіями для формування здорового способу життя, розвиту рухових умінь і навичок, розвитку фізичних (рухових) якостей у представників різних груп населення і самостійної розробки методик і технологій для інтегрального гармонійного розвитку людини.

Фахові:

  • Здатність оволодівати базовими і новими видами фізкультурної діяльності.
  • Здатність самостійно проводити навчальні заняття з фізичної культури з дітьми шкільного віку та учнями в загальноосвітніх установах, освітніх закладах середньої та професійної освіти, позакласну спортивно-масову роботу з учнями.
  • Здатність самостійно проводити заняття в шкільній секції спортивного напряму, здійснювати профілактику травматизму.
  • Здатність виховувати в учнів соціально-особистісні якості: цілеспрямованість, організованість, працьовитість, відповідальність, громадянськість, комунікабельність.
  • Здатність оцінювати фізичні здібності і функціональний стан учнів, адекватно вибирати засоби і методи рухової діяльності для корекції стану учнів з урахуванням їх індивідуальних особливостей.
  • Здатність вести документацію, що забезпечує процес навчання з фізичної культури в середніх загальноосвітніх навчальних закладах.

Інноваційні:

  • Здатність застосовувати сучасні методи й освітні технології навчання у фізичному вихованні.
  • Здатність використовувати під час навчання та виконання професійних завдань базових знань з історичних закономірностей та особливостей розвитку фізичної культури і спорту.
  • Здатність здійснювати пошук, аналіз і оцінку інформації, у т.ч. за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, необхідної для постановки і вирішення професійних завдань, професійного та особистісного розвитку.
  • Здатність до організаційної роботи у сфері фізкультурнооздоровчої роботи у навчальних закладах, позашкільних закладах учнівської молоді (зі спортивного туризму й орієнтування), літніх дитячих оздоровчих таборах.

Компетентності для індивідуального вибору:

  • Здатність здійснювати реабілітаційні заходи з метою відновлення функцій організму, досягнення нормального рівня здоров'я, оптимального фізичного стану та кондиції осіб різного віку (зокрема учнів спеціальних медичних груп) з порушеннями різної нозології.
  • Здатність використовувати під час навчання та виконання професійних завдань спеціальні знання у галузі теорії і методики підготовки спортсменів дитячо-юнацького віку.
  • Здатність самостійно проводити заняття в шкільній секції з баскетболу.
  • Здатність самостійно проводити заняття в шкільній секції з волейболу.
  • Здатність застосовувати сучасні методи навчання у атлетичній гімнастиці.
  • Здатність застосовувати сучасні методи й освітні технології навчання у спортивних єдиноборствах.
  • Здатність застосовувати сучасні методи навчання у настільному тенісі.
  • Здатність застосовувати сучасні освітні технології навчання у футзалі.
Програмні результати навчання

Ключові:

  • Навички спілкування, включаючи усну та письмову комунікацію українською мовою та хоча б однією із поширених європейських мов.
  • Навички вербального та письмового репрезентування практичних розробок.
  • Уміти використовувати знання методів обробки інформації та комунікаційних технологій при вирішенні професійних завдань (управління інформацією).
  • Знати основні методи системного аналізу, закономірності побудови, функціонування та розвитку систем для розв’язання задач аналізу та синтезу.
  • Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації.
  • Уміти організовувати діяльність роботи команди та ефективно управляти часом.
  • Мати навички взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах.
  • Уміти визнавати різноманітність культур, проводити їх аналіз; сприймати особливості взаємодії в системі орієнтації іншої культури.
  • Уміти враховувати знання процесів соціально-політичної історії України, правових засад та етичних норм у соціальній діяльності.
  • Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
  • Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміння складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо.
  • Здатність пристосовуватись до обставин, що постійно змінюються в сфері професійної діяльності.
  • Демонструвати знання та розуміння розділів з педагогіки і психології, основ наукових досліджень при вирішенні практичних завдань професійної сфери.
  • Знати основні фактори техногенного впливу на навколишнє середовище і основні методи захисту довкілля.
  • Знати методи оцінювання потенційних небезпек на виробництві; розробляти заходи охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Спеціальні

  • Здатний усвідомлювати витоки і еволюцію формування теорії спортивного тренування, медико-біологічні та психологічні основи і технологію фізичного виховання представників різних вікових груп, санітарно-гігієнічні основи діяльності у сфері фізичної культури і спорту.
  • Володіти актуальними технологіями педагогічного контролю і корекції, засобами і методами управління станом людини.
  • Спроможність розвивати педагогічну думку, методи педагогічного контролю і контролю якості навчання, актуальні дидактичні технології.
  • Здатний застосовувати на практиці основні положення фізіології, біомеханіки, морфології, психології, біохімії для розвитку фізичних (рухових) якостей, формування рухових умінь і навичок людей різних вікових груп, володіти засобами інтегрального гармонійного (розумового, духовного і фізичного) розвитку людини.
  • Знати основні теоретичні положення в галузі фізичної культури.
  • Володіти педагогічними, медико-біологічними, інформаційними технологіями для формування здорового способу життя, розвиту рухових умінь і навичок, розвитку фізичних (рухових) якостей у представників різних груп населення і вміти самостійно розробляти методики і технології для інтегрального гармонійного розвитку людини.
  • Знати закони і принципи розучування рухових умінь і навичок, володіти теорією і методикою розвитку рухових умінь і навичок в базових видах рухової активності.
  • Володіти руховими навичками в базових видах спорту на рівні масових розрядів; вдосконалювати руховий арсенал шляхом формування рухових умінь і навичок в інших видах спорту.
  • Володіти руховими уміннями і навичками в обраному виді спорту на рівні кваліфікованого спортсмена.
  • Знати правила профілактики травматизму та надання першої медичної допомоги.
  • Здатний виховувати в учнів соціально-особистісні якості цілеспрямованість, організованість, працьовитість, відповідальність, громадянськість, комунікабельність.
  • Уміти оцінювати фізичні здібності і функціональний стан учнів, адекватно вибирати засоби і методи рухової діяльності для корекції стану учнів з урахуванням їх індивідуальних особливостей на уроках фізичної культури.
  • Уміти визначати цілі і завдання, планувати навчальні заняття, розробляти необхідну документацію для проведення занять з фізичної культури та спорту.
  • Демонструвати уміння складати планувальну і звітну документацію, організовувати та проводити масові фізкультурні заходи та спортивні змагання.
  • Здатний застосовувати на практиці основні вчення в галузі фізичної культури.
  • Уміти описувати особливості розвитку фізичної культури і спорту в різні історичні періоди у світі та Україні.
  • Уміти проводити дослідження на відповідному рівні, здійснювати пошук, обробку та аналіз інформації з різних джерел, вчитися і оволодівати сучасними знаннями для їх подальшої реалізації в практиці.
  • Уміти здійснювати організацію діяльності населення з використанням різних видів та форм рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя, зокрема, зі спортивного туризму й орієнтування за топографічними картами та іншими засобами навігації.