Інженерія програмного забезпечення

Ступінь та кваліфікація, що здобуває випускник програми
Ступінь вищої освіти, що присуджується випускнику:
Документи про вищу освіту, що видаються випускнику програми
Diploma of Doctor of Philosophy;
European model Ph.D. Diploma Supplement.
Information in the diploma:
Обсяг програми

45 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

Нормативний строк підготовки становить 4 роки.

Форма здобуття освіти
Очна (денна), заочна.
Мова викладання
Українська.
Обсяг програми

45 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

Нормативний строк підготовки становить 4 роки.

Форма здобуття освіти
Очна (денна), заочна.
Мова викладання
Українська.
Обсяг програми

45 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

Нормативний строк підготовки становить 4 роки.

Форма здобуття освіти
Очна (денна), заочна.
Мова викладання
Українська.
Обсяг програми

45 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

Нормативний строк підготовки становить 4 роки.

Форма здобуття освіти
Очна (денна), заочна.
Мова викладання
Українська.
Обсяг програми

45 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

Нормативний строк підготовки становить 4 роки.

Форма здобуття освіти
Очна (денна), заочна.
Мова викладання
Українська.
Обсяг програми

45 кредитів ЄКТС.

Тривалість програми

Нормативний строк підготовки становить 4 роки.

Форма здобуття освіти
Очна (денна), заочна.
Мова викладання
Українська.
Structural units providing training in this program  
Гарант освітньої програми 
Опис предметної області програми
Об’єкт вивчення:

теоретичні та методологічні засади дослідження та застосування процесів, засобів та ресурсів аналізу, розробки, впровадження, супроводження, експлуатації та забезпечення якості програмних систем.

Цілі навчання:

формування професійних компетентностей, необхідних для проведення власного наукового дослідження в інженерії програмного забезпечення, результати якого будуть мати наукову новизну та практичне значення, а також для педагогічної діяльності в інженерії програмного забезпечення.

Теоретичний зміст предметної області:

фундаментальні та прикладні наукові дослідження, розробка і впровадження теорій і технологій в інженерії програмного забезпечення, можливості їх використання для практичних потреб.

Методи, методики та технології:

об'єктивні методи феноменологізації, систематизації, коригування нових і отриманих раніше знань в інженерії програмного забезпечення.

Інструменти та обладнання:

програмно-апаратні та комутаційні інструментальні засоби підтримки  інженерії програмного забезпечення.

Фокус освітньої програми

Наукові дослідження в галузі інженерії програмного забезпечення з акцентом на моделюванні динамічних об’єктів і процесів різної природи.

Особливості та відмінності програми

Програма орієнтована на проведення самостійних досліджень в галузі інженерії програмного забезпечення, які включають поглиблене вивчення методів та програмних засобів математичного моделювання та ідентифікації динамічних об’єктів і процесів.

Опис предметної області програми
Об’єкт вивчення:

теоретичні та методологічні засади дослідження та застосування процесів, засобів та ресурсів аналізу, розробки, впровадження, супроводження, експлуатації та забезпечення якості програмних систем.

Цілі навчання:

формування професійних компетентностей, необхідних для проведення власного наукового дослідження в інженерії програмного забезпечення, результати якого будуть мати наукову новизну та практичне значення, а також для педагогічної діяльності в інженерії програмного забезпечення.

Теоретичний зміст предметної області:

фундаментальні та прикладні наукові дослідження, розробка і впровадження теорій і технологій в інженерії програмного забезпечення, можливості їх використання для практичних потреб.

Методи, методики та технології:

об'єктивні методи феноменологізації, систематизації, коригування нових і отриманих раніше знань в інженерії програмного забезпечення.

Інструменти та обладнання:

програмно-апаратні та комутаційні інструментальні засоби підтримки  інженерії програмного забезпечення.

Фокус освітньої програми

Наукові дослідження в галузі інженерії програмного забезпечення з акцентом на моделюванні динамічних об’єктів і процесів різної природи.

Особливості та відмінності програми

Програма орієнтована на проведення самостійних досліджень в галузі інженерії програмного забезпечення, які включають поглиблене вивчення методів та програмних засобів математичного моделювання та ідентифікації динамічних об’єктів і процесів.

Опис предметної області програми
Об’єкт вивчення:

теоретичні та методологічні засади дослідження та застосування процесів, засобів та ресурсів аналізу, розробки, впровадження, супроводження, експлуатації та забезпечення якості програмних систем.

Цілі навчання:

формування професійних компетентностей, необхідних для проведення власного наукового дослідження в інженерії програмного забезпечення, результати якого будуть мати наукову новизну та практичне значення, а також для педагогічної діяльності в інженерії програмного забезпечення.

Теоретичний зміст предметної області:

фундаментальні та прикладні наукові дослідження, розробка і впровадження теорій і технологій в інженерії програмного забезпечення, можливості їх використання для практичних потреб.

Методи, методики та технології:

об'єктивні методи феноменологізації, систематизації, коригування нових і отриманих раніше знань в інженерії програмного забезпечення.

Інструменти та обладнання:

програмно-апаратні та комутаційні інструментальні засоби підтримки  інженерії програмного забезпечення.

Фокус освітньої програми

Наукові дослідження в галузі інженерії програмного забезпечення з акцентом на моделюванні динамічних об’єктів і процесів різної природи.

Особливості та відмінності програми

Програма орієнтована на проведення самостійних досліджень в галузі інженерії програмного забезпечення, які включають поглиблене вивчення методів та програмних засобів математичного моделювання та ідентифікації динамічних об’єктів і процесів.

Опис предметної області програми
Об’єкт вивчення:

теоретичні та методологічні засади дослідження та застосування процесів, засобів та ресурсів аналізу, розробки, впровадження, супроводження, експлуатації та забезпечення якості програмних систем.

Цілі навчання:

формування професійних компетентностей, необхідних для проведення власного наукового дослідження в інженерії програмного забезпечення, результати якого будуть мати наукову новизну та практичне значення, а також для педагогічної діяльності в інженерії програмного забезпечення.

Теоретичний зміст предметної області:

фундаментальні та прикладні наукові дослідження, розробка і впровадження теорій і технологій в інженерії програмного забезпечення, можливості їх використання для практичних потреб.

Методи, методики та технології:

об'єктивні методи феноменологізації, систематизації, коригування нових і отриманих раніше знань в інженерії програмного забезпечення.

Інструменти та обладнання:

програмно-апаратні та комутаційні інструментальні засоби підтримки  інженерії програмного забезпечення.

Фокус освітньої програми

Наукові дослідження в галузі інженерії програмного забезпечення з акцентом на моделюванні динамічних об’єктів і процесів різної природи.

Особливості та відмінності програми

Програма орієнтована на проведення самостійних досліджень в галузі інженерії програмного забезпечення, які включають поглиблене вивчення методів та програмних засобів математичного моделювання та ідентифікації динамічних об’єктів і процесів.

Опис предметної області програми
Об’єкт вивчення:

теоретичні та методологічні засади дослідження та застосування процесів, засобів та ресурсів аналізу, розробки, впровадження, супроводження, експлуатації та забезпечення якості програмних систем.

Цілі навчання:

формування професійних компетентностей, необхідних для проведення власного наукового дослідження в інженерії програмного забезпечення, результати якого будуть мати наукову новизну та практичне значення, а також для педагогічної діяльності в інженерії програмного забезпечення.

Теоретичний зміст предметної області:

фундаментальні та прикладні наукові дослідження, розробка і впровадження теорій і технологій в інженерії програмного забезпечення, можливості їх використання для практичних потреб.

Методи, методики та технології:

об'єктивні методи феноменологізації, систематизації, коригування нових і отриманих раніше знань в інженерії програмного забезпечення.

Інструменти та обладнання:

програмно-апаратні та комутаційні інструментальні засоби підтримки  інженерії програмного забезпечення.

Фокус освітньої програми

Наукові дослідження в галузі інженерії програмного забезпечення з акцентом на моделюванні динамічних об’єктів і процесів різної природи.

Особливості та відмінності програми

Програма орієнтована на проведення самостійних досліджень в галузі інженерії програмного забезпечення, які включають поглиблене вивчення методів та програмних засобів математичного моделювання та ідентифікації динамічних об’єктів і процесів.

Опис предметної області програми
Об’єкт вивчення:

теоретичні та методологічні засади дослідження та застосування процесів, засобів та ресурсів аналізу, розробки, впровадження, супроводження, експлуатації та забезпечення якості програмних систем.

Цілі навчання:

формування професійних компетентностей, необхідних для проведення власного наукового дослідження в інженерії програмного забезпечення, результати якого будуть мати наукову новизну та практичне значення, а також для педагогічної діяльності в інженерії програмного забезпечення.

Теоретичний зміст предметної області:

фундаментальні та прикладні наукові дослідження, розробка і впровадження теорій і технологій в інженерії програмного забезпечення, можливості їх використання для практичних потреб.

Методи, методики та технології:

об'єктивні методи феноменологізації, систематизації, коригування нових і отриманих раніше знань в інженерії програмного забезпечення.

Інструменти та обладнання:

програмно-апаратні та комутаційні інструментальні засоби підтримки  інженерії програмного забезпечення.

Фокус освітньої програми

Наукові дослідження в галузі інженерії програмного забезпечення з акцентом на моделюванні динамічних об’єктів і процесів різної природи.

Особливості та відмінності програми

Програма орієнтована на проведення самостійних досліджень в галузі інженерії програмного забезпечення, які включають поглиблене вивчення методів та програмних засобів математичного моделювання та ідентифікації динамічних об’єктів і процесів.

Особливості реалізації програми
Підходи до викладання та навчання

Види навчальних занять – лекції, практичні заняття консультації з дисциплін загально-наукової та професійної підготовки відповідно до Положення про організацію освітнього процесу в університеті (https://opu.ua/document/2492). Самостійна робота з використанням підручників, конспектів, наукових джерел.

Проблемно-орієнтоване навчання – у формі самостійної роботи здобувачів, виконання індивідуальних завдань з навчальних дисциплін; проходження педагогічної практики за професійним спрямуванням; проведення досліджень за обраною тематикою та участі у виконанні науково-дослідних робіт, апробації, презентації, публікації їх результатів – за постійної підтримки наукового керівника (керівників), консультування членів групи забезпечення програми.

Навчання здійснюється відповідно до Положення про порядок підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії (https://opu.ua/document/3353).

Система оцінювання

Система оцінювання ґрунтується на принципах ЄКТС та здійснюється за 100-бальною шкалою.

Оцінка за шкалою університету Оцінка за шкалою ЄКТС Оцінка за національною шкалою
Екзамени та диференційовані заліки Заліки
90–100 A Відмінно Зараховано
82–89 B Добре
75–81 C
67–74 D Задовільно
60–66 E
35–59 FX Незадовільно Не зараховано
0–34 F

 

Кожний навчальний семестр містить два модульних контролі. Кожний модульний контроль оцінюється у максимально можливі 50 балів. 

Якщо підсумковою формою контролю є залік, то підсумкова оцінка формується як накопичувальна за результатами оцінювання всіх навчальних елементів, які заплановані на семестр для виконання здобувачами вищої освіти. Оцінку «зараховано» отримують здобувачі вищої освіти, які виконали всі навчальні елементи не менш, ніж на 60 %. 

До екзамену допускаються здобувачі, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж 60 %.

Критерії оцінювання кожного навчального елемента визначені в робочій програмі навчальної дисципліни і доводяться до відома здобувачів на першому в семестрі занятті відповідно до положення про робочу програму навчальної дисципліни.

Оприлюднення змісту навчальної дисципліни та критеріїв оцінювання здійснюється через силабуси дисциплін, які розміщені на офіційному вебсайті університету.

Здобувачі зобов’язані дотримуватись принципів академічної доброчесності при виконанні модульних контрольних робіт, поточних контрольних завдань, індивідуальних завдань з дисципліни.

Ресурсне забезпечення реалізації програми
Специфічні характеристики кадрового забезпечення

100 % професорсько-викладацького складу, задіяного до викладання дисциплін професійної підготовки, є докторами технічних наук та штатними співробітниками університету, мають досвід підготовки та атестації наукових кадрів у складі спеціалізованих вчених рад, підтверджений високий рівень наукової і професійної активності

Специфічні характеристики матеріально-технічного забезпечення

Використання сучасного обладнання, зокрема 
https://opu.ua/about/set_up_documents#8

Специфічні характеристики інформаційно-методичного забезпечення

Офіційний сайт університету (https://opu.ua) містить всю необхідну здобувачам освіти інформацію щодо нормативного регулювання та результатів освітньої, наукової, виховної та іншої діяльності, структурних підрозділів, освітніх програм, навчальних планів та їх освітніх компонент, умов прийому, тощо.

Науково-технічна бібліотека університету має книжковий фонд в 1,2 млн примірників та близько 7 тис. повнотекстових електронних версій, 5 читальних залів забезпечених безкоштовним доступом до мережі Інтернет, в яких одночасно можуть працювати 520 читачів. Офіційний сайт бібліотеки університету (https://opu.ua/library) – містить електронні каталоги ресурсів бібліотеки, електронні учбові і методичні видання університету, локальний доступ до баз даних Scopus та Web of Science.

Інституційний репозиторій університету (http://dspace.opu.ua/jspui/) – накопичує та забезпечує відкритий доступ через Інтернет до наукових та освітніх матеріалів професорсько-викладацького складу, співробітників, студентів, аспірантів та докторантів університету.

Інформаційну підтримку, у вигляді відкритого доступу до сучасних наукових матеріалів та можливості публікувати результати дисертацiйних робiт, надають молодим вченим та аспірантам спеціальностей галузі 12 – Інформаційні технології два наукових журнали, які включено до Переліку наукових фахових видань України (категорія «Б»), це «Вісник сучасних інформаційних технологій» (https://hait.opu.ua/) та «Прикладні аспекти інформаційних технологій» (https://aait.opu.ua/).

Аспіранти освітньо-наукової програми «Інженерія програмного забезпечення» мають можливість публічного обговорення результатів дослідження на міжнародних конференціях «Modern Information Technology» та «Informatics Culture Technology», які щорічно проводяться інститутом комп’ютерних систем університету.

Аспіранти освітньо-наукової програми «Інженерія програмного забезпечення» також мають вільний доступ до бібліотеки спеціалізованої вченої ради Д 41.052.01, що містить примірники рукописів дисертаційних робіт та авторефератів у друкованому та електронному вигляді.

Академічна мобільність
Нормативно-правові акти

Академічна мобільність регламентується Постановою КМУ № 579 “Про затвердження Положення про порядок реалізації права на академічну мобільність” від 12 серпня 2015 року, Положеннями університету «Про порядок реалізації права на академічну мобільність (нова редакція)» (https://opu.ua/document/2501), яке затверджено наказом №37 від 03.10.2019, «Про порядок підготовки здобувачів вищої освіти ступеня доктора філософії» (https://opu.ua/document/3353).

Національна кредитна мобільність

На основі двосторонніх договорів між університетом та закладами вищої освіти, науковими установами України та/або їх структурними підрозділами.
Допускаються індивідуальні угоди про академічну мобільність для навчання та проведення досліджень в університетах та наукових установах України.

Міжнародна кредитна мобільність

На підставі міжнародних договорів про співробітництво в галузі освіти і науки, міжнародних програм та проектів, договорів про співробітництво між університетом та іноземними закладами вищої освіти (науковими установами) та їх основними структурними підрозділами, а також з власної ініціативи учасників освітнього процесу, за підтримки адміністрації університету, на основі індивідуальних запрошень та інших механізмів.

Академічні та професійні права випускників
Доступ до подальшого навчання 

Можливість продовжити навчання за науковим рівнем вищої освіти, брати участь у постдокторських програмах в тому числі міжнародних. Навчання впродовж життя для вдосконалення в освітній, науковій та професійній діяльності.

Працевлаштування випускників 

Фахівець може займати первинні посади за ДК 003:2010:

  • КП 2132 Професіонали в галузі програмування
  • КП 2132.1 Наукові співробітники (програмування)
  • КП 2132.2 Розробники комп'ютерних програм
  • КП 2310 Викладачі університетів та вищих навчальних закладів
  • КП 2310.1 Професори та доценти
  • КП 2447.2 Професіонали з управління проектами та програмами

А також посади керівників всіх рівнів та провідних фахівців у ІТ-компаніях, керівників ІТ відділів на підприємствах всіх форм власності, науково-дослідних інституціях і лабораторіях, вищих навчальних закладах, крім того можливе самостійне працевлаштування.

Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності в галузі інженерії програмного забезпечення, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики.

Загальні компетентності
  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  • Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
  • Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
  • Здатність бути критичним і самокритичним.
  • Здатність працювати в міжнародному контексті.
  • Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
  • Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Спеціальні компетентності
  • Здатність застосовувати сучасні концептуальні та методологічні знання в системній інженерії.
  • Здатність критично переосмислювати наявні технології програмної інженерії та відстежувати тенденції їх розвитку.
  • Здатність критично аналізувати, оцінювати і синтезувати нові та складні ідеї в інженерії програмного забезпечення.
  • Здатність спілкуватися з широкою науковою спільнотою та громадськістю в галузі інженерії програмного забезпечення.
  • Здатність до ініціювання та реалізації інноваційних комплексних проектів в інженерії програмного забезпечення, лідерства під час їх реалізації.
  • Здатність до розроблення та реалізації програмних проектів, включаючи власні дослідження, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та розв’язання значущих технічних, соціальних, наукових, культурних, етичних та інших проблем.
  • Здатність до постійного самовдосконалення у професійній сфері, відповідальність за навчання інших при проведенні науково-педагогічної діяльності та наукових досліджень в інженерії програмного забезпечення.
  • Здатність до розроблення нових та вдосконалення існуючих моделей, методів, засобів, процесів у сфері програмної інженерії, які забезпечують розвиток або надають нові можливості  технологій розробки та використання програмного забезпечення.
  • Здатність приймати стратегічні рішення, що передбачають та формулюють майбутні напрямки розвитку клієнто-орієнтованих процесів, нових бізнес-продуктів та сервісів.
  • Здатність застосовувати і розробляти методи і засоби системного аналізу, оптимізації, управління, прийняття рішень і обробки інформації стосовно складних систем, з метою підвищення ефективності функціонування об'єктів дослідження.
  • Здатність виконувати теоретичні дослідження процесів створення, накопичення і обробки інформації, включаючи аналіз і створення моделей даних і знань, мов їх опису і маніпулювання, створення нових математичних методів і засобів підтримки інтелектуальної обробки даних.
Програмні результати навчання
  • Знати та вміти аналізувати фундаментальні та сучасні праці провідних зарубіжних та вітчизняних вчених у обраній проблематиці дослідження, формулювати мету та завдання власного наукового дослідження як складові загальноцивілізаційного процесу.
  • Вміти підготувати запит на отримання фінансування, розробити техніко-економічне обґрунтування проекту, розробляти звітну документацію.
  • Уміти з нових дослідницьких позицій формулювати загальну методологічну базу власного наукового дослідження, визначити його актуальність, мету і значення для розвитку інших галузей науки, суспільно-політичного, економічного життя.
  • Розробляти та оцінювати стратегії управління програмними проектами та їх результати з точки зору якості кінцевого програмного продукту.
  • Вміти досліджувати робочі параметри процесів життєвого циклу програмного забезпечення, а також здійснювати аналіз вибраних методів та засобів підтримки цих процесів  та бути спроможним обґрунтувати свій вибір.
  • Вміти приймати технічні, методологічні,  організаційно-управлінські рішення в умовах невизначеності
  • Набувати нові наукові та професійні знання, вдосконалювати навички, прогнозувати розвиток програмних систем та інформаційних технологій.
  • Демонструвати результати наукової роботи, готувати  презентації, звіти, наукові статті за результатами виконаної роботи як на рідній мові, так на однієї з мов Євросоюзу.
  • Усвідомлювати та використовувати в повсякденній діяльності тенденції розвиту інформаційних технологій.
  • Цілеспрямовано шукати, розуміти, аналізувати, необхідні для рішення професійних наукових задач інформаційно-довідникові та науково-технічні ресурси і джерела знань з урахуванням сучасних досягнень науки і техніки.
  • Формулювати наукову проблему з огляду на ціннісні орієнтири сучасного суспільства та стан її наукової розробки.
  • Розуміння теоретичних засад, що лежать в основі методів досліджень інформаційних систем та програмного забезпечення, методології проведення досліджень та обчислювальних експериментів.
  • Вміти спілкуватися зі світовою спільнотою та громадськістю в інженерії програмного забезпечення.
  • Знання і дотримання норм наукової етики і академічної доброчесності.
  • Вивчати, узагальнювати та впроваджувати в навчальний процес інновації в інженерії програмного забезпечення.
  • Вміння формулювання та вирішувати задачі оптимізації, адаптації, прогнозування, керування та прийняття рішень щодо процесів, засобів та ресурсів розробки, впровадження, супроводу та експлуатації програмного забезпечення.
  • Володіти загальнонауковими філософськими знаннями, необхідними для формулювання наукового світогляду, професійної етики, та культурного кругозору.
  • Знати основні концепції та розуміти теоретичні та практичні проблеми в сучасному науковому напрямку досліджень.
  • Вміти вести спеціалізовані наукові семінари, організовувати та проводити навчальні заняття. Володіти способами організації навчально-пізнавальної та практичної діяльності.
Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності в галузі інженерії програмного забезпечення, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики.

Загальні компетентності
  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  • Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
  • Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
  • Здатність бути критичним і самокритичним.
  • Здатність працювати в міжнародному контексті.
  • Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
  • Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Спеціальні компетентності
  • Здатність застосовувати сучасні концептуальні та методологічні знання в системній інженерії.
  • Здатність критично переосмислювати наявні технології програмної інженерії та відстежувати тенденції їх розвитку.
  • Здатність критично аналізувати, оцінювати і синтезувати нові та складні ідеї в інженерії програмного забезпечення.
  • Здатність спілкуватися з широкою науковою спільнотою та громадськістю в галузі інженерії програмного забезпечення.
  • Здатність до ініціювання та реалізації інноваційних комплексних проектів в інженерії програмного забезпечення, лідерства під час їх реалізації.
  • Здатність до розроблення та реалізації програмних проектів, включаючи власні дослідження, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та розв’язання значущих технічних, соціальних, наукових, культурних, етичних та інших проблем.
  • Здатність до постійного самовдосконалення у професійній сфері, відповідальність за навчання інших при проведенні науково-педагогічної діяльності та наукових досліджень в інженерії програмного забезпечення.
  • Здатність до розроблення нових та вдосконалення існуючих моделей, методів, засобів, процесів у сфері програмної інженерії, які забезпечують розвиток або надають нові можливості  технологій розробки та використання програмного забезпечення.
  • Здатність приймати стратегічні рішення, що передбачають та формулюють майбутні напрямки розвитку клієнто-орієнтованих процесів, нових бізнес-продуктів та сервісів.
  • Здатність застосовувати і розробляти методи і засоби системного аналізу, оптимізації, управління, прийняття рішень і обробки інформації стосовно складних систем, з метою підвищення ефективності функціонування об'єктів дослідження.
  • Здатність виконувати теоретичні дослідження процесів створення, накопичення і обробки інформації, включаючи аналіз і створення моделей даних і знань, мов їх опису і маніпулювання, створення нових математичних методів і засобів підтримки інтелектуальної обробки даних.
Програмні результати навчання
  • Знати та вміти аналізувати фундаментальні та сучасні праці провідних зарубіжних та вітчизняних вчених у обраній проблематиці дослідження, формулювати мету та завдання власного наукового дослідження як складові загальноцивілізаційного процесу.
  • Вміти підготувати запит на отримання фінансування, розробити техніко-економічне обґрунтування проекту, розробляти звітну документацію.
  • Уміти з нових дослідницьких позицій формулювати загальну методологічну базу власного наукового дослідження, визначити його актуальність, мету і значення для розвитку інших галузей науки, суспільно-політичного, економічного життя.
  • Розробляти та оцінювати стратегії управління програмними проектами та їх результати з точки зору якості кінцевого програмного продукту.
  • Вміти досліджувати робочі параметри процесів життєвого циклу програмного забезпечення, а також здійснювати аналіз вибраних методів та засобів підтримки цих процесів  та бути спроможним обґрунтувати свій вибір.
  • Вміти приймати технічні, методологічні,  організаційно-управлінські рішення в умовах невизначеності
  • Набувати нові наукові та професійні знання, вдосконалювати навички, прогнозувати розвиток програмних систем та інформаційних технологій.
  • Демонструвати результати наукової роботи, готувати  презентації, звіти, наукові статті за результатами виконаної роботи як на рідній мові, так на однієї з мов Євросоюзу.
  • Усвідомлювати та використовувати в повсякденній діяльності тенденції розвиту інформаційних технологій.
  • Цілеспрямовано шукати, розуміти, аналізувати, необхідні для рішення професійних наукових задач інформаційно-довідникові та науково-технічні ресурси і джерела знань з урахуванням сучасних досягнень науки і техніки.
  • Формулювати наукову проблему з огляду на ціннісні орієнтири сучасного суспільства та стан її наукової розробки.
  • Розуміння теоретичних засад, що лежать в основі методів досліджень інформаційних систем та програмного забезпечення, методології проведення досліджень та обчислювальних експериментів.
  • Вміти спілкуватися зі світовою спільнотою та громадськістю в інженерії програмного забезпечення.
  • Знання і дотримання норм наукової етики і академічної доброчесності.
  • Вивчати, узагальнювати та впроваджувати в навчальний процес інновації в інженерії програмного забезпечення.
  • Вміння формулювання та вирішувати задачі оптимізації, адаптації, прогнозування, керування та прийняття рішень щодо процесів, засобів та ресурсів розробки, впровадження, супроводу та експлуатації програмного забезпечення.
  • Володіти загальнонауковими філософськими знаннями, необхідними для формулювання наукового світогляду, професійної етики, та культурного кругозору.
  • Знати основні концепції та розуміти теоретичні та практичні проблеми в сучасному науковому напрямку досліджень.
  • Вміти вести спеціалізовані наукові семінари, організовувати та проводити навчальні заняття. Володіти способами організації навчально-пізнавальної та практичної діяльності.
Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності в галузі інженерії програмного забезпечення, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики.

Загальні компетентності
  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  • Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
  • Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
  • Здатність бути критичним і самокритичним.
  • Здатність працювати в міжнародному контексті.
  • Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
  • Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Спеціальні компетентності
  • Здатність застосовувати сучасні концептуальні та методологічні знання в системній інженерії.
  • Здатність критично переосмислювати наявні технології програмної інженерії та відстежувати тенденції їх розвитку.
  • Здатність критично аналізувати, оцінювати і синтезувати нові та складні ідеї в інженерії програмного забезпечення.
  • Здатність спілкуватися з широкою науковою спільнотою та громадськістю в галузі інженерії програмного забезпечення.
  • Здатність до ініціювання та реалізації інноваційних комплексних проектів в інженерії програмного забезпечення, лідерства під час їх реалізації.
  • Здатність до розроблення та реалізації програмних проектів, включаючи власні дослідження, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та розв’язання значущих технічних, соціальних, наукових, культурних, етичних та інших проблем.
  • Здатність до постійного самовдосконалення у професійній сфері, відповідальність за навчання інших при проведенні науково-педагогічної діяльності та наукових досліджень в інженерії програмного забезпечення.
  • Здатність до розроблення нових та вдосконалення існуючих моделей, методів, засобів, процесів у сфері програмної інженерії, які забезпечують розвиток або надають нові можливості  технологій розробки та використання програмного забезпечення.
  • Здатність приймати стратегічні рішення, що передбачають та формулюють майбутні напрямки розвитку клієнто-орієнтованих процесів, нових бізнес-продуктів та сервісів.
  • Здатність застосовувати і розробляти методи і засоби системного аналізу, оптимізації, управління, прийняття рішень і обробки інформації стосовно складних систем, з метою підвищення ефективності функціонування об'єктів дослідження.
  • Здатність виконувати теоретичні дослідження процесів створення, накопичення і обробки інформації, включаючи аналіз і створення моделей даних і знань, мов їх опису і маніпулювання, створення нових математичних методів і засобів підтримки інтелектуальної обробки даних.
Програмні результати навчання
  • Знати та вміти аналізувати фундаментальні та сучасні праці провідних зарубіжних та вітчизняних вчених у обраній проблематиці дослідження, формулювати мету та завдання власного наукового дослідження як складові загальноцивілізаційного процесу.
  • Вміти підготувати запит на отримання фінансування, розробити техніко-економічне обґрунтування проекту, розробляти звітну документацію.
  • Уміти з нових дослідницьких позицій формулювати загальну методологічну базу власного наукового дослідження, визначити його актуальність, мету і значення для розвитку інших галузей науки, суспільно-політичного, економічного життя.
  • Розробляти та оцінювати стратегії управління програмними проектами та їх результати з точки зору якості кінцевого програмного продукту.
  • Вміти досліджувати робочі параметри процесів життєвого циклу програмного забезпечення, а також здійснювати аналіз вибраних методів та засобів підтримки цих процесів  та бути спроможним обґрунтувати свій вибір.
  • Вміти приймати технічні, методологічні,  організаційно-управлінські рішення в умовах невизначеності
  • Набувати нові наукові та професійні знання, вдосконалювати навички, прогнозувати розвиток програмних систем та інформаційних технологій.
  • Демонструвати результати наукової роботи, готувати  презентації, звіти, наукові статті за результатами виконаної роботи як на рідній мові, так на однієї з мов Євросоюзу.
  • Усвідомлювати та використовувати в повсякденній діяльності тенденції розвиту інформаційних технологій.
  • Цілеспрямовано шукати, розуміти, аналізувати, необхідні для рішення професійних наукових задач інформаційно-довідникові та науково-технічні ресурси і джерела знань з урахуванням сучасних досягнень науки і техніки.
  • Формулювати наукову проблему з огляду на ціннісні орієнтири сучасного суспільства та стан її наукової розробки.
  • Розуміння теоретичних засад, що лежать в основі методів досліджень інформаційних систем та програмного забезпечення, методології проведення досліджень та обчислювальних експериментів.
  • Вміти спілкуватися зі світовою спільнотою та громадськістю в інженерії програмного забезпечення.
  • Знання і дотримання норм наукової етики і академічної доброчесності.
  • Вивчати, узагальнювати та впроваджувати в навчальний процес інновації в інженерії програмного забезпечення.
  • Вміння формулювання та вирішувати задачі оптимізації, адаптації, прогнозування, керування та прийняття рішень щодо процесів, засобів та ресурсів розробки, впровадження, супроводу та експлуатації програмного забезпечення.
  • Володіти загальнонауковими філософськими знаннями, необхідними для формулювання наукового світогляду, професійної етики, та культурного кругозору.
  • Знати основні концепції та розуміти теоретичні та практичні проблеми в сучасному науковому напрямку досліджень.
  • Вміти вести спеціалізовані наукові семінари, організовувати та проводити навчальні заняття. Володіти способами організації навчально-пізнавальної та практичної діяльності.
Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності в галузі інженерії програмного забезпечення, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики.

Загальні компетентності
  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  • Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
  • Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
  • Здатність бути критичним і самокритичним.
  • Здатність працювати в міжнародному контексті.
  • Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
  • Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Спеціальні компетентності
  • Здатність застосовувати сучасні концептуальні та методологічні знання в системній інженерії.
  • Здатність критично переосмислювати наявні технології програмної інженерії та відстежувати тенденції їх розвитку.
  • Здатність критично аналізувати, оцінювати і синтезувати нові та складні ідеї в інженерії програмного забезпечення.
  • Здатність спілкуватися з широкою науковою спільнотою та громадськістю в галузі інженерії програмного забезпечення.
  • Здатність до ініціювання та реалізації інноваційних комплексних проектів в інженерії програмного забезпечення, лідерства під час їх реалізації.
  • Здатність до розроблення та реалізації програмних проектів, включаючи власні дослідження, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та розв’язання значущих технічних, соціальних, наукових, культурних, етичних та інших проблем.
  • Здатність до постійного самовдосконалення у професійній сфері, відповідальність за навчання інших при проведенні науково-педагогічної діяльності та наукових досліджень в інженерії програмного забезпечення.
  • Здатність до розроблення нових та вдосконалення існуючих моделей, методів, засобів, процесів у сфері програмної інженерії, які забезпечують розвиток або надають нові можливості  технологій розробки та використання програмного забезпечення.
  • Здатність приймати стратегічні рішення, що передбачають та формулюють майбутні напрямки розвитку клієнто-орієнтованих процесів, нових бізнес-продуктів та сервісів.
  • Здатність застосовувати і розробляти методи і засоби системного аналізу, оптимізації, управління, прийняття рішень і обробки інформації стосовно складних систем, з метою підвищення ефективності функціонування об'єктів дослідження.
  • Здатність виконувати теоретичні дослідження процесів створення, накопичення і обробки інформації, включаючи аналіз і створення моделей даних і знань, мов їх опису і маніпулювання, створення нових математичних методів і засобів підтримки інтелектуальної обробки даних.
Програмні результати навчання
  • Знати та вміти аналізувати фундаментальні та сучасні праці провідних зарубіжних та вітчизняних вчених у обраній проблематиці дослідження, формулювати мету та завдання власного наукового дослідження як складові загальноцивілізаційного процесу.
  • Вміти підготувати запит на отримання фінансування, розробити техніко-економічне обґрунтування проекту, розробляти звітну документацію.
  • Уміти з нових дослідницьких позицій формулювати загальну методологічну базу власного наукового дослідження, визначити його актуальність, мету і значення для розвитку інших галузей науки, суспільно-політичного, економічного життя.
  • Розробляти та оцінювати стратегії управління програмними проектами та їх результати з точки зору якості кінцевого програмного продукту.
  • Вміти досліджувати робочі параметри процесів життєвого циклу програмного забезпечення, а також здійснювати аналіз вибраних методів та засобів підтримки цих процесів  та бути спроможним обґрунтувати свій вибір.
  • Вміти приймати технічні, методологічні,  організаційно-управлінські рішення в умовах невизначеності
  • Набувати нові наукові та професійні знання, вдосконалювати навички, прогнозувати розвиток програмних систем та інформаційних технологій.
  • Демонструвати результати наукової роботи, готувати  презентації, звіти, наукові статті за результатами виконаної роботи як на рідній мові, так на однієї з мов Євросоюзу.
  • Усвідомлювати та використовувати в повсякденній діяльності тенденції розвиту інформаційних технологій.
  • Цілеспрямовано шукати, розуміти, аналізувати, необхідні для рішення професійних наукових задач інформаційно-довідникові та науково-технічні ресурси і джерела знань з урахуванням сучасних досягнень науки і техніки.
  • Формулювати наукову проблему з огляду на ціннісні орієнтири сучасного суспільства та стан її наукової розробки.
  • Розуміння теоретичних засад, що лежать в основі методів досліджень інформаційних систем та програмного забезпечення, методології проведення досліджень та обчислювальних експериментів.
  • Вміти спілкуватися зі світовою спільнотою та громадськістю в інженерії програмного забезпечення.
  • Знання і дотримання норм наукової етики і академічної доброчесності.
  • Вивчати, узагальнювати та впроваджувати в навчальний процес інновації в інженерії програмного забезпечення.
  • Вміння формулювання та вирішувати задачі оптимізації, адаптації, прогнозування, керування та прийняття рішень щодо процесів, засобів та ресурсів розробки, впровадження, супроводу та експлуатації програмного забезпечення.
  • Володіти загальнонауковими філософськими знаннями, необхідними для формулювання наукового світогляду, професійної етики, та культурного кругозору.
  • Знати основні концепції та розуміти теоретичні та практичні проблеми в сучасному науковому напрямку досліджень.
  • Вміти вести спеціалізовані наукові семінари, організовувати та проводити навчальні заняття. Володіти способами організації навчально-пізнавальної та практичної діяльності.
Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності в галузі інженерії програмного забезпечення, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики.

Загальні компетентності
  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  • Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
  • Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
  • Здатність бути критичним і самокритичним.
  • Здатність працювати в міжнародному контексті.
  • Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
  • Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Спеціальні компетентності
  • Здатність застосовувати сучасні концептуальні та методологічні знання в системній інженерії.
  • Здатність критично переосмислювати наявні технології програмної інженерії та відстежувати тенденції їх розвитку.
  • Здатність критично аналізувати, оцінювати і синтезувати нові та складні ідеї в інженерії програмного забезпечення.
  • Здатність спілкуватися з широкою науковою спільнотою та громадськістю в галузі інженерії програмного забезпечення.
  • Здатність до ініціювання та реалізації інноваційних комплексних проектів в інженерії програмного забезпечення, лідерства під час їх реалізації.
  • Здатність до розроблення та реалізації програмних проектів, включаючи власні дослідження, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та розв’язання значущих технічних, соціальних, наукових, культурних, етичних та інших проблем.
  • Здатність до постійного самовдосконалення у професійній сфері, відповідальність за навчання інших при проведенні науково-педагогічної діяльності та наукових досліджень в інженерії програмного забезпечення.
  • Здатність до розроблення нових та вдосконалення існуючих моделей, методів, засобів, процесів у сфері програмної інженерії, які забезпечують розвиток або надають нові можливості  технологій розробки та використання програмного забезпечення.
  • Здатність приймати стратегічні рішення, що передбачають та формулюють майбутні напрямки розвитку клієнто-орієнтованих процесів, нових бізнес-продуктів та сервісів.
  • Здатність застосовувати і розробляти методи і засоби системного аналізу, оптимізації, управління, прийняття рішень і обробки інформації стосовно складних систем, з метою підвищення ефективності функціонування об'єктів дослідження.
  • Здатність виконувати теоретичні дослідження процесів створення, накопичення і обробки інформації, включаючи аналіз і створення моделей даних і знань, мов їх опису і маніпулювання, створення нових математичних методів і засобів підтримки інтелектуальної обробки даних.
Програмні результати навчання
  • Знати та вміти аналізувати фундаментальні та сучасні праці провідних зарубіжних та вітчизняних вчених у обраній проблематиці дослідження, формулювати мету та завдання власного наукового дослідження як складові загальноцивілізаційного процесу.
  • Вміти підготувати запит на отримання фінансування, розробити техніко-економічне обґрунтування проекту, розробляти звітну документацію.
  • Уміти з нових дослідницьких позицій формулювати загальну методологічну базу власного наукового дослідження, визначити його актуальність, мету і значення для розвитку інших галузей науки, суспільно-політичного, економічного життя.
  • Розробляти та оцінювати стратегії управління програмними проектами та їх результати з точки зору якості кінцевого програмного продукту.
  • Вміти досліджувати робочі параметри процесів життєвого циклу програмного забезпечення, а також здійснювати аналіз вибраних методів та засобів підтримки цих процесів  та бути спроможним обґрунтувати свій вибір.
  • Вміти приймати технічні, методологічні,  організаційно-управлінські рішення в умовах невизначеності
  • Набувати нові наукові та професійні знання, вдосконалювати навички, прогнозувати розвиток програмних систем та інформаційних технологій.
  • Демонструвати результати наукової роботи, готувати  презентації, звіти, наукові статті за результатами виконаної роботи як на рідній мові, так на однієї з мов Євросоюзу.
  • Усвідомлювати та використовувати в повсякденній діяльності тенденції розвиту інформаційних технологій.
  • Цілеспрямовано шукати, розуміти, аналізувати, необхідні для рішення професійних наукових задач інформаційно-довідникові та науково-технічні ресурси і джерела знань з урахуванням сучасних досягнень науки і техніки.
  • Формулювати наукову проблему з огляду на ціннісні орієнтири сучасного суспільства та стан її наукової розробки.
  • Розуміння теоретичних засад, що лежать в основі методів досліджень інформаційних систем та програмного забезпечення, методології проведення досліджень та обчислювальних експериментів.
  • Вміти спілкуватися зі світовою спільнотою та громадськістю в інженерії програмного забезпечення.
  • Знання і дотримання норм наукової етики і академічної доброчесності.
  • Вивчати, узагальнювати та впроваджувати в навчальний процес інновації в інженерії програмного забезпечення.
  • Вміння формулювання та вирішувати задачі оптимізації, адаптації, прогнозування, керування та прийняття рішень щодо процесів, засобів та ресурсів розробки, впровадження, супроводу та експлуатації програмного забезпечення.
  • Володіти загальнонауковими філософськими знаннями, необхідними для формулювання наукового світогляду, професійної етики, та культурного кругозору.
  • Знати основні концепції та розуміти теоретичні та практичні проблеми в сучасному науковому напрямку досліджень.
  • Вміти вести спеціалізовані наукові семінари, організовувати та проводити навчальні заняття. Володіти способами організації навчально-пізнавальної та практичної діяльності.
Перелік компетентностей випускника
Інтегральна компетентність

Здатність розв’язувати комплексні проблеми професійної та/або дослідницько-інноваційної діяльності в галузі інженерії програмного забезпечення, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань та/або професійної практики.

Загальні компетентності
  • Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
  • Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
  • Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
  • Здатність бути критичним і самокритичним.
  • Здатність працювати в міжнародному контексті.
  • Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
  • Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
Спеціальні компетентності
  • Здатність застосовувати сучасні концептуальні та методологічні знання в системній інженерії.
  • Здатність критично переосмислювати наявні технології програмної інженерії та відстежувати тенденції їх розвитку.
  • Здатність критично аналізувати, оцінювати і синтезувати нові та складні ідеї в інженерії програмного забезпечення.
  • Здатність спілкуватися з широкою науковою спільнотою та громадськістю в галузі інженерії програмного забезпечення.
  • Здатність до ініціювання та реалізації інноваційних комплексних проектів в інженерії програмного забезпечення, лідерства під час їх реалізації.
  • Здатність до розроблення та реалізації програмних проектів, включаючи власні дослідження, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та розв’язання значущих технічних, соціальних, наукових, культурних, етичних та інших проблем.
  • Здатність до постійного самовдосконалення у професійній сфері, відповідальність за навчання інших при проведенні науково-педагогічної діяльності та наукових досліджень в інженерії програмного забезпечення.
  • Здатність до розроблення нових та вдосконалення існуючих моделей, методів, засобів, процесів у сфері програмної інженерії, які забезпечують розвиток або надають нові можливості  технологій розробки та використання програмного забезпечення.
  • Здатність приймати стратегічні рішення, що передбачають та формулюють майбутні напрямки розвитку клієнто-орієнтованих процесів, нових бізнес-продуктів та сервісів.
  • Здатність застосовувати і розробляти методи і засоби системного аналізу, оптимізації, управління, прийняття рішень і обробки інформації стосовно складних систем, з метою підвищення ефективності функціонування об'єктів дослідження.
  • Здатність виконувати теоретичні дослідження процесів створення, накопичення і обробки інформації, включаючи аналіз і створення моделей даних і знань, мов їх опису і маніпулювання, створення нових математичних методів і засобів підтримки інтелектуальної обробки даних.
Програмні результати навчання
  • Знати та вміти аналізувати фундаментальні та сучасні праці провідних зарубіжних та вітчизняних вчених у обраній проблематиці дослідження, формулювати мету та завдання власного наукового дослідження як складові загальноцивілізаційного процесу.
  • Вміти підготувати запит на отримання фінансування, розробити техніко-економічне обґрунтування проекту, розробляти звітну документацію.
  • Уміти з нових дослідницьких позицій формулювати загальну методологічну базу власного наукового дослідження, визначити його актуальність, мету і значення для розвитку інших галузей науки, суспільно-політичного, економічного життя.
  • Розробляти та оцінювати стратегії управління програмними проектами та їх результати з точки зору якості кінцевого програмного продукту.
  • Вміти досліджувати робочі параметри процесів життєвого циклу програмного забезпечення, а також здійснювати аналіз вибраних методів та засобів підтримки цих процесів  та бути спроможним обґрунтувати свій вибір.
  • Вміти приймати технічні, методологічні,  організаційно-управлінські рішення в умовах невизначеності
  • Набувати нові наукові та професійні знання, вдосконалювати навички, прогнозувати розвиток програмних систем та інформаційних технологій.
  • Демонструвати результати наукової роботи, готувати  презентації, звіти, наукові статті за результатами виконаної роботи як на рідній мові, так на однієї з мов Євросоюзу.
  • Усвідомлювати та використовувати в повсякденній діяльності тенденції розвиту інформаційних технологій.
  • Цілеспрямовано шукати, розуміти, аналізувати, необхідні для рішення професійних наукових задач інформаційно-довідникові та науково-технічні ресурси і джерела знань з урахуванням сучасних досягнень науки і техніки.
  • Формулювати наукову проблему з огляду на ціннісні орієнтири сучасного суспільства та стан її наукової розробки.
  • Розуміння теоретичних засад, що лежать в основі методів досліджень інформаційних систем та програмного забезпечення, методології проведення досліджень та обчислювальних експериментів.
  • Вміти спілкуватися зі світовою спільнотою та громадськістю в інженерії програмного забезпечення.
  • Знання і дотримання норм наукової етики і академічної доброчесності.
  • Вивчати, узагальнювати та впроваджувати в навчальний процес інновації в інженерії програмного забезпечення.
  • Вміння формулювання та вирішувати задачі оптимізації, адаптації, прогнозування, керування та прийняття рішень щодо процесів, засобів та ресурсів розробки, впровадження, супроводу та експлуатації програмного забезпечення.
  • Володіти загальнонауковими філософськими знаннями, необхідними для формулювання наукового світогляду, професійної етики, та культурного кругозору.
  • Знати основні концепції та розуміти теоретичні та практичні проблеми в сучасному науковому напрямку досліджень.
  • Вміти вести спеціалізовані наукові семінари, організовувати та проводити навчальні заняття. Володіти способами організації навчально-пізнавальної та практичної діяльності.