Енергетична електроніка

ID: 8009
Elective discipline
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Final form of control: 
Test.
Number of classroom classes: 
36 годин лекційних занять, 24 години лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:

Отримання навичків побудови систем енергетичної електроніки.

Завдання дисципліни:
  • оволодіння такими компетенція ми, як: здатність спілкуватися другою мовою; здатність вчитися і бути сучасно навченим;
  • здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
  • здатність пристосовуватись до нових ситуаці;
  • Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

 

Основні результати навчання

  • Демонструвати знання та розуміння розділів з вищої математики, фізики, хімії при вирішенні практичних завдань професійної сфери.
  • Знати основи алгоритмізації задач, уміти розробити алгоритм і програму мовою високого рівня, знати основи програмування на персональному комп’ютері, уміти провести тестування розробленого програмного забезпечення, запустити програму на виконання, провести аналіз отриманих результатів і зробити відповідні висновки  
  • Уміти проводити детальне пророблення конструкцій виробів середньої складності, виконувати креслення, розробляти інші документи відповідно до етапу проектування і типу виробництва з використанням сучасних засобів комп’ютерного проектування.
  • Уміти вибирати, використовуючи технічні характеристики, типове технологічне обладнання, оснастку та контрольну апаратуру; синтезувати, використовуючи засоби комп’ютерного проектування та данні попередніх етапів проектування,  комплект основних технологічних документів відповідно до етапу проектування та типу виробництва.
  • Забезпечення регулювання, налагодження, вимірювання параметрів і характеристик (геометричних, електричних, механічних, теплових тощо) деталей, вузлів, блоків, закінчених електронних пристроїв; складання звітів, технічних паспортів, реклам, рекламацій; розроблення, перевірки, узгодження конструкторської, технологічної, експлуатаційної  документації виробів, що проектуються.  

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • Лз – лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л1. Мета, задачі та зміст курсу.  Основні визначення і класифікація функціональних властивостей енергетичних електронних засобів.
    • Л2. Базові питання забеспечення функціонування енергетичних електронних засобів. Питання безпеки і проблеми екології.
    • Лз1. Дослідження впливу параметрів електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості джерела безперебійного живлення. (ч.1).
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л3. Типи, основні характеристики і параметри, умови безпечного використання джерел єлектроенергії.
    • Лз2. Дослідження впливу параметрів електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості джерела безперебійного живлення. (ч.2).
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л4. Типові схемні рішення, основні характеристики і параметри, умови безпечного використання випрямлячів напруги.
    • Л5. Типові схемні рішення, основні характеристики і параметри, умови безпечного використання імпульсних перетворювачей напруги типу DC-DC.
    • Лз3. Дослідження впливу параметрів електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості джерела безперебійного живлення. (ч.3).
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л6. Типові схемні рішення, основні характеристики і параметри, умови безпечного використання імпульсних перетворювачей напруги типу DC-AC.
    • Лз4. Дослідження впливу параметрів електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості промислового перетворювача частоти. (ч.1).
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л7. Типи, основні характеристики і параметри електронних компонентів та засобів побутової енергетики.
    • Л8. Структурні та функціональні схеми побудови електронних засобів побутової енергетики.
    • Лз5. Дослідження впливу параметрів електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості промислового перетворювача частоти. (ч.2).
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л9. Базові схемотехнічні рішення електронних засобів побутової енергетики.
    • Лз6. Дослідження впливу параметрів електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості промислового перетворювача частоти. (ч.3).
    • СРС. К.
    • МКР1.
  • 7 тиждень
    • Л10. Типи, основні характеристики і параметри електронних компонентів та засобів промислової енергетики.
    • Л11. Структурні та функціональні схеми побудови електронних засобів промислової енергетики.
    • Лз7. Дослідження впливу параметрів джерела живлення, електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості DC-DC перетворювача вітрогенератора. (ч.12).
    • СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л12. Базові схемотехнічні рішення електронних промислової енергетики.
    • Лз8. Дослідження впливу параметрів джерела живлення, електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості DC-DC перетворювача вітрогенератора. (ч.2).
    • СРС. К.
  • 9 тиждень
    • Л13. Типи, основні характеристики і параметри електронних компонентів та засобів вітряної енергетики.
    • Л14. Структурні та функціональні схеми побудови електронних засобів вітряної енергетики.
    • Лз9. Дослідження впливу параметрів джерела живлення, електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості DC-DC перетворювача вітрогенератора. (ч.3).
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л15. Базові схемотехнічні рішення електронних засобів вітряної енергетики.
    • Лз10. Дослідження впливу параметрів джерела живлення, електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості МРРТ-контролера сонячної батареі. (ч.1).
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л16. Типи, основні характеристики і параметри компонентів та засобів сонячної енергетики.
    • Л17. Структурні та функціональні схеми побудови електронних засобів сонячної енергетики.
    • Лз11. Дослідження впливу параметрів джерела живлення, електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості МРРТ-контролера сонячної батареі. (ч.2).
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л18. Базові схемотехнічні рішення електронних засобів сонячної енергетики.
    • Лз12. Дослідження впливу параметрів джерела живлення, електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості МРРТ-контролера сонячної батареі. (ч.3).
    • СРС. К.
    • МКР2.

 

Індивідуальна робота

Не передбачена. 

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 30 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 14 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 16 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.

Модульні контрольні роботи №1 та №2 виконуються у письмовій формі з використанням контрольних запитань.  Максимальна оцінка за її виконання становить 30 балів. Модульна контрольна робота складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 7 балами, правильне розв’язання задачі оцінюється в 9 балів. 

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

  • Лз1…6. Оцінка за виконання лабораторних завдань – 24 бала (по 4 бала за кожне завдання). 
  • МК1. Модульна контрольна робота – 26 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • Лз7…12. Оцінка за виконання лабораторних завдань – 24 бала (по 4 бала за кожне завдання). 
  • МК2. Модульна контрольна робота – 29 балів (12 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни за семестр – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Відсутність здобувача на контрольній роботі або на екзамені відповідає оцінці «0».