Анотація навчальної дисципліни
Мета дисципліни:
Отримання навичків побудови систем енергетичної електроніки.
Завдання дисципліни:
- оволодіння такими компетенція ми, як: здатність спілкуватися другою мовою; здатність вчитися і бути сучасно навченим;
- здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
- здатність пристосовуватись до нових ситуаці;
- Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
Основні результати навчання
- Демонструвати знання та розуміння розділів з вищої математики, фізики, хімії при вирішенні практичних завдань професійної сфери.
- Знати основи алгоритмізації задач, уміти розробити алгоритм і програму мовою високого рівня, знати основи програмування на персональному комп’ютері, уміти провести тестування розробленого програмного забезпечення, запустити програму на виконання, провести аналіз отриманих результатів і зробити відповідні висновки
- Уміти проводити детальне пророблення конструкцій виробів середньої складності, виконувати креслення, розробляти інші документи відповідно до етапу проектування і типу виробництва з використанням сучасних засобів комп’ютерного проектування.
- Уміти вибирати, використовуючи технічні характеристики, типове технологічне обладнання, оснастку та контрольну апаратуру; синтезувати, використовуючи засоби комп’ютерного проектування та данні попередніх етапів проектування, комплект основних технологічних документів відповідно до етапу проектування та типу виробництва.
- Забезпечення регулювання, налагодження, вимірювання параметрів і характеристик (геометричних, електричних, механічних, теплових тощо) деталей, вузлів, блоків, закінчених електронних пристроїв; складання звітів, технічних паспортів, реклам, рекламацій; розроблення, перевірки, узгодження конструкторської, технологічної, експлуатаційної документації виробів, що проектуються.
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
- Л – лекційні заняття;
- Лз – лабораторні заняття;
- СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
- МКР – модульна контрольна робота;
- К – консультації.
Тематика та види навчальних занять
- 1 тиждень
- Л1. Мета, задачі та зміст курсу. Основні визначення і класифікація функціональних властивостей енергетичних електронних засобів.
- Л2. Базові питання забеспечення функціонування енергетичних електронних засобів. Питання безпеки і проблеми екології.
- Лз1. Дослідження впливу параметрів електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості джерела безперебійного живлення. (ч.1).
- СРС. К.
- 2 тиждень
- Л3. Типи, основні характеристики і параметри, умови безпечного використання джерел єлектроенергії.
- Лз2. Дослідження впливу параметрів електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості джерела безперебійного живлення. (ч.2).
- СРС. К.
- 3 тиждень
- Л4. Типові схемні рішення, основні характеристики і параметри, умови безпечного використання випрямлячів напруги.
- Л5. Типові схемні рішення, основні характеристики і параметри, умови безпечного використання імпульсних перетворювачей напруги типу DC-DC.
- Лз3. Дослідження впливу параметрів електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості джерела безперебійного живлення. (ч.3).
- СРС. К.
- 4 тиждень
- Л6. Типові схемні рішення, основні характеристики і параметри, умови безпечного використання імпульсних перетворювачей напруги типу DC-AC.
- Лз4. Дослідження впливу параметрів електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості промислового перетворювача частоти. (ч.1).
- СРС. К.
- 5 тиждень
- Л7. Типи, основні характеристики і параметри електронних компонентів та засобів побутової енергетики.
- Л8. Структурні та функціональні схеми побудови електронних засобів побутової енергетики.
- Лз5. Дослідження впливу параметрів електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості промислового перетворювача частоти. (ч.2).
- СРС. К.
- 6 тиждень
- Л9. Базові схемотехнічні рішення електронних засобів побутової енергетики.
- Лз6. Дослідження впливу параметрів електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості промислового перетворювача частоти. (ч.3).
- СРС. К.
- МКР1.
- 7 тиждень
- Л10. Типи, основні характеристики і параметри електронних компонентів та засобів промислової енергетики.
- Л11. Структурні та функціональні схеми побудови електронних засобів промислової енергетики.
- Лз7. Дослідження впливу параметрів джерела живлення, електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості DC-DC перетворювача вітрогенератора. (ч.12).
- СРС. К.
- 8 тиждень
- Л12. Базові схемотехнічні рішення електронних промислової енергетики.
- Лз8. Дослідження впливу параметрів джерела живлення, електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості DC-DC перетворювача вітрогенератора. (ч.2).
- СРС. К.
- 9 тиждень
- Л13. Типи, основні характеристики і параметри електронних компонентів та засобів вітряної енергетики.
- Л14. Структурні та функціональні схеми побудови електронних засобів вітряної енергетики.
- Лз9. Дослідження впливу параметрів джерела живлення, електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості DC-DC перетворювача вітрогенератора. (ч.3).
- СРС. К.
- 10 тиждень
- Л15. Базові схемотехнічні рішення електронних засобів вітряної енергетики.
- Лз10. Дослідження впливу параметрів джерела живлення, електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості МРРТ-контролера сонячної батареі. (ч.1).
- СРС. К.
- 11 тиждень
- Л16. Типи, основні характеристики і параметри компонентів та засобів сонячної енергетики.
- Л17. Структурні та функціональні схеми побудови електронних засобів сонячної енергетики.
- Лз11. Дослідження впливу параметрів джерела живлення, електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості МРРТ-контролера сонячної батареі. (ч.2).
- СРС. К.
- 12 тиждень
- Л18. Базові схемотехнічні рішення електронних засобів сонячної енергетики.
- Лз12. Дослідження впливу параметрів джерела живлення, електронних компонентів та елемента навантаження на функціональні властивості МРРТ-контролера сонячної батареі. (ч.3).
- СРС. К.
- МКР2.
Індивідуальна робота
Не передбачена.
Самостійна робота
Самостійна робота складає 30 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
- підготовка до лекційних занять – 14 годин;
- підготовка до лабораторних занять – 16 годин.
Процедура оцінювання
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.
Модульні контрольні роботи №1 та №2 виконуються у письмовій формі з використанням контрольних запитань. Максимальна оцінка за її виконання становить 30 балів. Модульна контрольна робота складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 7 балами, правильне розв’язання задачі оцінюється в 9 балів.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.
Семестровий модуль № 1
- Лз1…6. Оцінка за виконання лабораторних завдань – 24 бала (по 4 бала за кожне завдання).
- МК1. Модульна контрольна робота – 26 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2
- Лз7…12. Оцінка за виконання лабораторних завдань – 24 бала (по 4 бала за кожне завдання).
- МК2. Модульна контрольна робота – 29 балів (12 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни за семестр – 100 балів.
Умови допуску до підсумкового контролю
До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.
Політика освітнього процесу
Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.
Відсутність здобувача на контрольній роботі або на екзамені відповідає оцінці «0».