Електронно-обчислювальні пристрої

ID: 7743
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Final form of control: 
Test.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять, 14 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни

формування у студентів здатностей проектування, моделювання, налагодження та експлуатації електронно-обчислювальних пристроїв, насамперед «інтелектуальних», із застосуванням мікропроцесорів і мікроконтролерів та використанням сучасних інтегрованих середовищ проектування. 

Завдання вивчення дисципліни:
  • принципи побудови і функціонування мікропроцесорних систем і вузлів обчислювальної техніки;
  • програмна реалізація вузлів обладнання;
  • принципи функціонування мікропроцесорних систем на універсальних мікропроцесорах та мікроконтролерах фірми Motorola;
  • програмування мікропроцесорних систем на мікроконтролерах фірми Motorola;
  • принципи побудови та архітектура процесорів цифрового оброблення сигналів; фізичні основи організації та побудова квантових комп'ютерів.

 

Основні результати навчанн

  • Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації. 
  • Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
  • Систематично читати літературу за фахом (у тому числі закордонну), уміти складати реферати, анотації, аналітичні огляди тощо.
  • Демонструвати знання та розуміння розділів з вищої математики, фізики, хімії при вирішенні практичних завдань професійної сфери.
  • Знати основи алгоритмізації задач, уміти розробити алгоритм і програму мовою високого рівня, знати основи програмування на персональному комп’ютері, уміти провести тестування розробленого програмного забезпечення, запустити програму на виконання, провести аналіз отриманих результатів і зробити відповідні висновки.  

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ПЗ – практичні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л 1. Історія розвитку мікропроцесорної техніки.
    • Л 2. Обчислювальні та мікропроцесорні системи.
    • ПЗ 1. Архітектура обчислювальних систем.
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л 3. Принципи побудови та функціонування мікропроцесорних систем.
    • ПЗ 2. Операції над даними в обчислювальних системах.
    • ЛЗ 1. Аналіз структури та складу персонального комп'ютера.
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л 4. Цифрові автомати.
    • Л 5. Запам'ятовувальні пристрої мікропроцесорних систем та їх класифікація.
    • ПЗ 3. Операції над даними в обчислювальних системах.
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • ПЗ 4. Програмна реалізація вузлів обладнання.
    • ЛЗ 2. Аналіз периферійних пристроїв ПК.
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л 6. Інтерфейс.
    • Л 7. Типові пристрої обчислювальних систем.
    • ПЗ 5. Програмна реалізація вузлів обладнання.
    • СРС. К.
    • С
  • 6 тиждень
    • Л 8. Програмна реалізація вузлів обладнання мовою Асемблер-86.
    • ПЗ 6. Універсальні мікропроцесори фірми Motorola.  
    • ЛЗ 3. Аналіз структури та складу ноутбуку.
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л 9. Мікропроцесорні системи на універсальних мікропроцесорах фірми Motorola. 
    • Л 10. Мікропроцесорні системи на універсальних мікропроцесорах фірми Motorola.
    • ПЗ 7. Універсальні мікропроцесори фірми Motorola.  
    • СРС. К.
  • 8 тиждень
    • ПЗ 8. 32-розрядні мікропроцесори  фірми Motorola. 
    • ЛЗ 4. Аналіз структури та складу смартфона.
    • СРС. К.
  • 9 тиждень
    • Л 11. Програмування мікропроцесорних систем на мікроконтролерах фірми Motorola.
    • Л 12. RISC-процесори фірми Motorola.
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л 13. Архітектура та принципи побудови процесорів цифрового оброблення сигналів.
    • ЛЗ 5. Програмування електронного пристрою на мікроконтролері.
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л 14. Мікропроцесорні системи на мікроконтролерах, мікропроцесорах та цифрових сигнальних процесорах.
    • Л 15. Квантовий комп'ютер. Загальні відомості.
    • СРС. К.
    • МКР.
  • 12 тиждень
    • ЛЗ 6. Програмування електронного пристрою на мікроконтролері.
    • ЛЗ 7. Програмування електронного пристрою на мікроконтролері.
    • СРС. К.

 

Індивідуальна робота

не передбачена.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 30 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 12 годин;
  • підготовка до практичних занять  –  8 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 10 годин.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних, практичних та лабораторних занять, виконують модульну контрольну роботу.

Модульна контрольна робота виконується у формі письмової роботи з використанням контрольних запитань.  Максимальна оцінка за її бездоганне виконання становить 50 балів. Кількість контрольних запитань – 5, кожна правильна відповідь оцінюється в 10 балів. 

Модуль оцінюється у максимально можливі 100 балів.

Семестровий модуль 

  • Практичні  завдання ПЗ 1 – ПЗ 8. Оцінка за виконання – 26 балів (по 3 бали за кожне завдання ПЗ 1 – ПЗ 6 та  по 4 бали за кожне завдання ПЗ 7, ПЗ 8). 
  • Лабораторні завдання ЛЗ 1 – ЛЗ 7. Оцінка за виконання – 24 бали (ЛЗ 1 -  ЛЗ  4 - по 3 бали  за кожне завдання,  ЛЗ 5 – ЛЗ 7 - по 4 бали  за кожне завдання). 
  • МК. Модульна контрольна робота – 50 балів (11 тиждень). Перескладання можливе протягом 12 тижня за розкладом консультацій.

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни за модуль на не менш, ніж на 60 балів.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Відсутність здобувача на контрольній роботі відповідає оцінці «0».