Оптика та світлотехніка

ID: 7683
Elective discipline
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Contains calculation and graphic work
Final form of control: 
Test.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 14 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни

підготовка фахівців в області генерування, просторового перерозподілу, вимірювання параметрів, перетворення і використання оптичного випромінювання і електронних систем управління ними для забезпечення медіаресурсів і культурно-масових заходів.

Завдання дисципліни: 
  • навчити студента застосовувати знання і поняття теорії фізіологічної оптики і світлотехніки для створення електронних пристроїв світлових ефектів
  • ознайомити студентів з конструкторської та технологічної розробкою джерел випромінювання,
  • ознайомити студентів з пристроєм і принципом дії освітлювальних, випромінювальних і світлосигнальних приладів і установок.
  • навчити майбутнього фахівця приймати технічно і економічно обгрунтовані рішення в області нормування, проектування, монтажу та експлуатації світлотехнічних установок.

 

Основні результати навчання

  • Уміння проектувати світлотехнічні установки для створення світлових ефектів і якісних відеопрограм.
  • Знання в області нормування, проектування, монтажу та експлуатації світлотехнічних установок.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л 1. Загальні властивості світла 
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л 2. Основи геометричної оптики 
    • ЛЗ 1. Дослідження хвильових характеристик оптичного випромінювання..
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л 3. Оптичні системи.
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л 4. Фотофізичні приймачі випромінювання.
    • ЛЗ 2. Дослідження оптичних характеристик об’єктивів 
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л 5. Джерела світла.  
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л 6. Прекційні системи 
    • ЛЗ 3. Дослідження спектральних характеристик джерел світла 
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л 7. Світломузичні системи
    •  СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л 8. Світлові інформаційні панелі.
    • ЛЗ 4. Вибір елементів цифрового табло 
    • СРС. К.
    • МКР 1.
  • 9 тиждень
    • Л 9. Апаратура управління світлом.
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л 10. Апаратура світлових ефектів.
    • ЛЗ 5. Дослідження стробоскопічних ефектів
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л 11. Світлотехнічні матеріали і коиплектуючі.
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л 12. Архітектурне освітлення.
    • ЛЗ 6. Побудова електричної структури динамічного підсвітлення. 
    • СРС. К.
  • 13 тиждень
    • Л 13. Нормування і розрахунок освітлення. 
    • СРС. К.
  • 14 тиждень
    • Л 14 Критерії якості освітлення.  
    • ЛЗ 7. Розрахунок освітлення зали.
    • СРС. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Експлуатація світлотехнічних установок.
    • СРС. К.
    • МКР 2.

 

Індивідуальна робота

Розрахунково-графічна робота

Метою розрахунково-графічної роботи є набуття навичок самостійного опрацювання теоретичного матеріалу та розв’язання актуальних практичних завдань побудови світлотехнічних пристроїв. Розрахунково-графічну роботу виконують в п’ятому  семестрі згідно з графіком навчального процесу та  відповідно до методичних вказівок.  

Тематика розрахунково-графічної роботи: «Розробка технічної пропозиції світлотехнічного рішення і вибір відповідного обладнання». 

Завдання: Для заданого варіанта проекту запропонувати світловий дизайн, перелік обладнання і розрахувати енергетичні і світлотехнічні характеристики проекту.

Внаслідок виконання РГР студенти повинні:

  • Вміти побудувати модель світлотехнічного рішення
  • Освоїти розрахунок світлотехнічних і енергетичних параметрів 
  •  Вміти аналізувати технології реалізації світлотехнічних проектів і вибирати  сучасне технічно доцільне обладнання.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 46 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 15 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 16 годин;
  • виконання РГР – 15 годин

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі.  Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних, практичних і лабораторних занять, РГР і 2 модульні контрольні роботи. Модульні контрольні роботи №1, №2 виконуються у формі письмової роботи з використанням контрольних питань. Максимальна оцінка за бездоганне виконання МК1 становить 30 балів. Кількість контрольних питань - 3, кожну правильну відповідь оцінюється в 10 балів. Максимальна оцінка за бездоганне виконання МК2 становить 25 балів. Кількість контрольних питань - 2, правильна відповідь на перше питання оцінюється в 10, на друге питання - 15 балів. Кожен модуль оцінюється в максимально можливі 50 балів. 

Семестровий модуль № 1 Лабораторні роботи ЛР 1 - ЛР 4. Оцінка за виконання - 20 балів (по 5 балів за кожне завдання). 

Модульна контрольна робота МК1- 30 балів (8 тиждень). Перездача можлива протягом 9-11 тижнів за розкладом консультацій. 

Семестровий модуль № 2 Лабораторні роботи ЛР 5 - ЛР 7 оцінюються в - 15 балів (по 5 балів за кожне завдання). Оцінка РГР - 10 балів.

Модульна контрольна робота МК2- 25 балів (15 тиждень). Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни - 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни за перший модуль та всі види навчальних елементів навчальної дисципліни накопичувальної частини за другий модуль на не менш, ніж на 60 балів.

Складання/перескладання заліку організується за встановленим деканатом ІІБРТ  розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. *
Відсутність здобувача на контрольній роботі або на заліку відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.