Анотація навчальної дисципліни
Мета дисципліни
вивчення фізичних явищ, матеріалів, конструкцій та призначення приладів квантової електроніки.
Завдання дисципліни
- вміння проектування засобів та пристроїв на основі приладів квантової електроніки.
Основні результати навчання
- Уміти використовувати результати проведеного аналізу для синтезування отриманої інформації.
- Здатність до самонавчання та продовження професійного розвитку.
- Оцінювати характеристики та параметри матеріалів електронної техніки, розуміти осно-ви твердотільної електроніки, електротехніки, аналогової та цифрової схемотехніки, перетворювальної та мікропроцесорної техніки.
- Уміти розробляти та використовувати елементи і вузли квантової електроніки для обро-бки, генерування сигналів та використання в процесі виробництва.
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
- Л – лекційні заняття;
- ЛЗ – лабораторні заняття;
- СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
- МКР – модульна контрольна робота;
- К – консультації.
Тематика та види навчальних занять
- 1 тиждень
- Л1. Теоретичні основи.
- СРС. К.
- 2 тиждень
- Л2. Активні середовища приладів квантової електроніки.
- ЛЗ 1. Дослідження переваг та недоліків газових та твердотільних ОКГ.
- СРС. К.
- 3 тиждень
- Л3. Явища переносу в активному середовищі.
- СРС. К.
- 4 тиждень
- Л4. Явища взаємодії електромагнітного випромінювання з активним середовищем.
- ЛЗ 2. Дослідження переваг та недоліків газових та твердотільних ОКГ.
- СРС. К.
- 5 тиждень
- Л5. Прилади когерентної квантової електроніки: принципи генерації когерентного ви-промінювання; класифікація ОКГ.
- СРС. К.
- 6 тиждень
- Л6. Прилади когерентної квантової електроніки: режими роботи ОКГ.
- ЛЗ 3. Дослідження параметрів рубінових та інжекційних ОКГ.
- СРС. К.
- 7 тиждень
- Л7. Прилади когерентної квантової електроніки: твердотільні ОКГ, газові ОКГ.
- СРС. К.
- МКР1.
- 8 тиждень
- Л8. Прилади когерентної квантової електроніки: напівпровідникові ОКГ, рідинні ОКГ.
- ЛЗ 4. Дослідження параметрів рубінових та інжекційних ОКГ.
- СРС. К.
- 9 тиждень
- Л9. Прилади некогерентної квантової електроніки: фотоприймачі.
- СРС. К.
- 10 тиждень
- Л10. Фотогальванічні приймачі.
- ЛЗ 5. Застосування ІЧ технологічних ОКГ для обробки прозорих твердих тіл.
- СРС. К.
- 11 тиждень
- Л11. Прилади некогерентної квантової електроніки: критерії конструювання та вибору фотодетекторів.
- СРС. К.
- 12 тиждень
- Л12. Технологія застосування ОКГ.
- ЛЗ 6. Застосування ІЧ технологічних ОКГ для обробки прозорих твердих тіл.
- СРС. К.
- 13 тиждень
- Л13. Технологія застосування ОКГ.
- СРС. К.
- 14 тиждень
- Л14. Принципи застосування ОКГ для створення приладів зв'язку.
- ЛЗ 7. Дослідження дії ОКГ на непрозорі тверді тіла.
- СРС. К.
- МКР2.
- 15 тиждень
- Л15. Застосування ОКГ для створення приладів зв'язку.
- СРС. К.
Індивідуальна робота
Навчальний план передбачає розрахунково-графічну роботу (РГР).
Метою РГР є закріплення та поглиблення знань з теорії приладів квантової електроніки, придбання практичних навичок з проектування засобів та пристроїв на основі приладів квантової електроніки.
Для прискорення виконання завдань рекомендовані (посібники):
- Птащенко О. О. Квантова електроніка.- Одеса: Астропринт, 2010.
- Мокріцький В. А. Квантова електроніка / Підручник. – Одеса, 2019.
Самостійна робота
Самостійна робота складає 46 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
- самостійне опрацювання теоретичного матеріалу – 17 годин;
- підготовка до лабораторних занять –14 годин.
- виконання РГР – 15 годин.
Процедура оцінювання
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рі-вня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семест-рові модулі. Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.
Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують РГР та 2 модульні контрольні роботи.
Модульні контрольні роботи №1, №2 виконуються у письмовій формі з використанням контрольних запитань. Максимальна оцінка за її бездоганне виконання становить 30 балів. Кількість контрольних запитань – 3, кожна правильна відповідь оцінюється в 10 балів.
Семестровий модуль № 1
- Лабораторні завдання ЛЗ 1 – ЛЗ 3. Оцінка за виконання – 15 балів (по 5 балів за кожне завдання).
- РГР – 5 балів.
- МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (7 тиждень). Перескладання можливе про-тягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2
- Лабораторні завдання ЛЗ 4 – ЛЗ 7. Оцінка за виконання – 14 балів (по 4 бала за кожне за-вдання ЛЗ 4, ЛЗ 5 та по 3 бала за кожне завдання ЛЗ 6, ЛЗ 7).
- РГР – 6 балів.
- МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (14 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
Умови допуску до підсумкового контролю
До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елеме-нтів навчальної дисципліни за перший та другий модуль на не менш, ніж на 60 балів.
Складання/перескладання заліку організується за встановленим деканатом ІІБРТ розкла-дом.
Політика освітнього процесу
Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхід-ністю, з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної робо-ти питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.
Відсутність здобувача на контрольній роботі відповідає оцінці «0».
Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.