Основи електроніки 1

ID: 7643
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.50.
Contains term paper
Final form of control: 
Exam. Protection of course work.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 16 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета та завдання дисципліни:

засвоєння загальних принципів побудови та функціонування електронних і радіотехнічних апаратів та систем, як пристроїв та систем передачі та перетворення інформації; структури сигналів, як носіїв інформації; структури та методів аналізу електронних кіл, на основі яких будуються пристрої передачі та перетворення інформації.

 

Основні результати навчання

  • Здатність використовувати фізичні закономірності визначення методів аналізу для кіл та сигналів; методи побудови структурних, функціональних, принципових схем пристроїв та систем, принцип їх дії, фізичні процеси, які протікають в колах.
  • Оцінювати характеристики та параметри матеріалів електронної техніки, розуміти основи твердотільної електроніки, електротехніки, аналогової та цифрової схемотехніки, перетворювальної та мікропроцесорної техніки. 

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л 1. Історична довідка. Області застосування сучасної радіоелектроніки
    • ЛЗ 1. Дослідження кіл постійного струму
    • СРС. К.
  • 2 тиждень
    • Л 2. Модель та схема електричного кола
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л3. Основні закони, принципи і теореми в теорії кіл
    • ЛЗ 2. Дослідження кіл постійного струму
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л 4. Методи розрахунку кіл постійного струму
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л 5. Методи аналізу кіл змінного (гармонійного) струму
    • ЛЗ 3. Дослідження кіл змінного струму
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л 6. Закони для кіл змінного струму
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л 7. Методи розрахунків кіл змінного струму
    • ЛЗ 4. Дослідження кіл змінного струму
    • СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л 8. Послідовний коливальний контур
    • МКР1. СРС. К.
  • 9 тиждень
    • Л 9. Параметри послідовного коливального контуру
    • ЛЗ 5. Дослідження частотних характеристик послідовного коливального контуру
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л 10. Паралельний коливальний контур
    • СРС. К.
  • 11 тиждень
    • Л 11. Методи аналізу перехідних процесів
    • ЛЗ 6. Дослідження частотних характеристик паралельного коливального контуру
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л 12. Перехідні процеси в колах 2-го порядку
    • СРС. К.
  • 13 тиждень
    • Л 13. Первинні параметри та еквівалентні схеми чотириполюсників
    • ЛЗ 7. Дослідження перехідних процесів у колах 1-го порядку
    • СРС. К.
  • 14 тиждень
    • Л 14. Режим узгодження та вторинні параметри чотириполюсників
    • СРС. К.
  • 15 тиждень
    • Л 15. Основні схеми та параметри пасивних фільтрів
    • ЛЗ 8. Дослідження перехідних процесів у колах 2-го порядку
    • МКР2. СРС. К.

 

Індивідуальна робота

Виконується курсова робота (КР) 

Мета КР: Розвиток у студентів самостійності та практичних навичок виконання графоаналітичних розрахунків електричних кіл та процесів, що в них протікають.

Завдання КР:

  • провести розрахунки параметрів кіл постійного та змінного струмів;
  • провести розрахунки параметрів послідовного коливального контуру;
  • провести розрахунки перехідних процесів у колі під дією гармонійного сигналу.
  • 1-4 тижні Отримання завдання. Розрахунок кіл постійного струму.
  • 5-7 тижні Розрахунок кіл змінного струму.
  • 8-11 тижні Розрахунок параметрів послідовного коливального контуру.
  • 12-14 тижні Розрахунок перехідних процесів.
  • 15 тиждень Захист курсової роботи.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 89 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • самостійне опрацювання теоретичного матеріалу – 15 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 14 годин;
  • виконання курсової роботи ¬– 30 годин
  • підготовка до екзамену – 30 годин;

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. 

Модульна контрольна робота №1 виконуються у формі письмової роботи з використанням контрольних запитань.  Максимальна оцінка за її бездоганне виконання становить 30 балів. Кількість контрольних запитань – 4, кожна правильна відповідь оцінюється у 7-8 балів. 

Модульна контрольна робота №2 виконуються у формі письмової роботи з використанням контрольних запитань.  Максимальна оцінка за її бездоганне виконання становить 25 балів. Кількість контрольних запитань – 5, кожна правильна відповідь оцінюється у 4-7 балів. 

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

  • Лабораторні заняття ЛЗ 1 – ЛЗ 4. Оцінка за виконання – 20 балів (по 5 балів за кожне заняття). 
  • МКР1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • Лабораторні заняття ЛЗ 5 – ЛЗ 8. Оцінка за виконання – 25 балів. Оцінка за виконання ЛЗ 5 – ЛЗ7 – 18 балів (по 6 балів за кожне заняття), ЛЗ – 8 – 7 балів. 
  • МКР2. Модульна контрольна робота – 25 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

Курсова робота

Складається з чотирьох розділів. 

Максимальна оцінка за виконання кожного розділу курсової роботи становить 25 балів.

Максимальна оцінка за всю курсову роботу становить 100 балів.

Підсумковим контролем з дисципліни є усний екзамен, білет до якого складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (1 задача). Максимальна оцінка за правильні відповіді на всі питання екзаменаційного білету становить 100 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів дисципліни за перший модуль та всі види навчальних елементів накопичувальної частини дисципліни за другий модуль не менш ніж на 45 балів.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності.

Виконання не свого варіанту завдання здобувачу не зараховується.

Робота, яка виконана після встановлених викладачем термінів, не приймається.

Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».

Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.