Обчислювальні та мікропроцесорні засоби 1

ID: 7634
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2017.
Number of ECTS credits: 
3.00.
Final form of control: 
Test.
Number of classroom classes: 
14 годин лекційних занять, 16 годин практичних занять.

Анотація навчальної дисципліни 

Мета дисципліни:
Мета курсу інженерної графіки – формування у здобувачів вищої освіти знань та вмінь відображення технічних рішень за допомогою креслень, розумінь по кресленню складових частин, та принципу дії зображеного технічного пристрою, а також  вмінь використання комп’ютера що до розв’язання графічних задач. 
Завдання дисципліни:  вивчення теоретичних основ побудови зображень геометричних об‘єктів; вивчення правил оформлення креслень відповідно регламентуючим норматив-ним документам;  придбання навиків комп'ютерного проектування за допомогою автоматизованих  графічних систем.  
 
Основні результати навчання
 
Вміти використовувати інформаційні та комунікаційні технології, прикладні та спеціалізовані програмні продукти для вирішення задач проектування; використовувати
документацію, пов'язану з професійною діяльністю, із застосуванням сучасних технологій та засобів офісного устаткування;  застосовувати програмні засоби комп’ютерної графіки для випуску конструкторської та іншої науково-технічної документації за допомогою сучасних САПР, засобів друку.
 
 

 
 
Форми  організації  освітнього процесу та види навчальних занять                         
Л – лекційні заняття; ПЗ – практичні заняття; РГР - розрахунково-графічна робота, СРЗ – самостійна робота здобувача вищої освіти; МКР – модульна контрольна робота; Кз – контрольне завдання; К – консультації.
 
 
Тематика та види навчальних занять
 
1 тиждень
ПЗ1. Геометричне креслення та стандарти. Єдина система конструкторської документації. ГОСТ 2.301-68….2.307-68 (крім ГОСТ 2.305-68)
СРЗ, К.
 
2 тиждень
Л1. Проекційне креслення. Вигляди, розрізи, перерізи. Єдина система конструкторської документації ГОСТ 2.305-68.
СРЗ, К.
 
3 тиждень
ПЗ2. Проекційне креслення. Вигляди, розрізи, перерізи. Єдина система конструкторської документації ГОСТ 2.305-68
Кз1, СРЗ, К.
 
4 тиждень
Л2. З’єднання. Класифікація  з’єднань. Різі – основні параметри та класифікація.
Технологічні елементи різі. Зображення та позначення різі на кресленнях. Нероз’ємні з’єднання (пайка, склеювання, зварка..); їх позначення та зображення на кресленнях
Кз2, СРЗ, К.

5 тиждень
ПЗ3. Ескізування  деталей складальних  одиниць. Поточний контроль виконання завдань по темам ГЧ та проекційному кресленню.
Кз3, СРЗ, К.
 
6 тиждень
ЛЗ. Ескізування деталей складальних одиниць. Аналіз геометрії, матеріалу, призна-чення,технології  створення, визначення та позначення шорсткості поверхонь. Послідовність виконання, особливості та вимоги.
Кз4, СРЗ, К.
 
7 тиждень
ПЗ4. Загальнi правила  оформления креслень.  Види  з еднань, iх позначення та зображення.
МКР1. 
СРЗ, К.
    
8 тиждень
Л4. Складальне креслення. Особливості. Вимоги до складального креслення. Послідовність  виконання, умовности  та спрощення. Специфікація. Деталізація. Особливості виконання робочих креслень, дані про форму та розміри яких повинні бути отримані з креслень загального виду.
СРЗ. К.
 

9 тиждень
ПЗ. 5.Деталізація. Послідовність виконання,умовності та спрощення. Зміст завдання,видача.
СРЗ. К.
 
10 тиждень
Л5.Системи автоматизованого  проектування. Автоматизована графічна система,  її структура та можливості. Робочі вікна програми,меню, панелі інструментів. Команди графічних побудов.
Кз5, СРЗ, К.
 
11тиждень
ПЗ6. Автоматизована графічна система та її команди. Засвоювання дій початку комп’ютерного проектування(вхід, панелі інструментів, встановлення кордонів, настройки, запам’ятання, вихід). Закінчення та перевірка графічного завдання.
СРЗ, К.
 
12 тиждень
Л6. Автоматизована графічна система. Команди графічних     побудов:  дуг,  кіл, прямокутників,  еліпсів, правильних  багатокутників. Полілінейні  відризки.  Спряження.
Кз6, СРЗ, К.
 
13 тиждень

ПЗ.7 Автоматизована графічна система. Команди редагування. Видалення об’єктів. Перевірка та прийом  графічних завдань.
Кз7, СРЗ, К.
 
14тиждень
Л7. Автоматизована графічна система та її команди редагування, нанесення розмірів, текст та інше. Схеми електричні та креслення  плат.
Кз8, СРЗ, К.
 
15тиждень
ПЗ8. Робота з складальними кресленнями в САПР  AUTOCAD. 
МКР 2      
СРЗ. К.
 
 
Індивідуальна робота  
 
Виконання РГР. Метою РГР є набуття загальних та спеціальних компетентностей майбутніх бакалаврів, придбання практичних навиків  конструювання і розрахунку реальних елементів при проектуванні технічних систем; набуття навиків орієнтування в системах проектування; навиків виконання креслень в системі  AUTOCAD.
 
План виконання розрахунково-графічної роботи
3-5 тижні
Отримання завдання. Здійснити розрахунки з’єднань деталей складальної одиниці та вміти орієнтуватися в держстандартах.
5-11 тижні
Виконання креслень.
13 тиждень
Захист роботи.
 
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складає 60 годин. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1. підготовка до лекційних занять – 15годин;
2. підготовка до практичних занять та до виконання індивідуальних контрольних завдань-30 годин;
3. виконання РГР -15 годин.
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи, РГР та 6 індивідуальних контрольних завдань.
Модульні контрольні роботи № 1 та № 2 виконуються у письмовій формі. Модульна контрольна робота складається з теоретичної частини (6 тестів) та практичної частини (1 креслення). Відповідь на питання тестів оцінюється максимум 3 бала. Правильно виконане креслення  27 балів.
Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів:
Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модульному контролі – по 20 балів. 
Семестровий модуль № 1
Кз1. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 3 тиждень.
Кз2. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 4тиждень
Кз3. Оцінка за виконання – 5балів. Термін надання – 5 тиждень.
Кз4. Оцінка за виконання –5 балів. Термін надання – 6тиждень.
МКР1. Модульна контрольна робота – 30 балів (7 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.
Семестровий модуль № 2
Кз5. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 10тиждень.
Кз6. Оцінка за виконання -5 балів.Термін надання-12 тиждень
Кз7. Оцінка за виконання –5балів. Термін надання – 13 тиждень.
Кз8. Оцінка за виконання – 5 балів. Термін надання – 14тиждень.
МКР2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.
 
 
Умови допуску до підсумкового контролю
 
Залікова оцінка з навчальної дисципліни виставляється після закінчення її вивчення 
за сумарними результатами поточного контролю (першого та другого семестрових модульних контролів). До модульної контрольної роботи №1 (МКР1) допускаються всі здобувачі вищої освіти. До модульної контрольної роботи №2 (МКР2) допускаються тільки ті здобувачі, яким зараховано перший семестровий модуль та які виконали накопичувальну частину другого семестрового модуля (не менш ніж на 60 %). Здобувачу вищої освіти перший семестровий модуль зараховується, якщо за підсумками оцінювання МКР1 та накопичувальної частини він отримав 30 та більше балів. Якщо здобувач вищої освіти отримав недостатню кількість балів з навчальної дисципліни, він має право на перескладання дисципліни до початку наступного навчального семестру.
 
 
Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 
Виконаний не свій варіант завдання здобувачем не оцінюється.
 
Відсутність здобувача на екзамені або на контрольній роботі відповідає оцінці «0».
Складання/перескладання екзаменів – за встановленим деканатом розкладом.

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.
Під час розв’язання задач на МКР та екзамені дозволяється користуватися будь-якими довідниками.
.
 
 
Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять
 
Л – лекційні заняття; Лз – лабораторні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; МКР – модульна контрольна робота; К – консультації.
 
 
Тематика та види навчальних занять
 
1 тиждень
Л1. Основні терміни та визначення. Призначення та історичні аспекти розвітку обчислювальних та мікропроцесорних засобів. 
Лз1. Аналіз та розрахунок параметрів цифрових суматорів (ч.1).
СРС. К.
 
2 тиждень
Л2. Системи числення. Переклад чисел с однієї системи в іншу.
СРС. К.
 
3 тиждень
Л3. Арифметичні та логічні операції з двійковими числами.
Лз2. Аналіз та розрахунок параметрів цифрових суматорів (ч.2). 
СРС. К.
 
4 тиждень
Л4. Схемотехнична реалізація логіческих операцій в обчислювальних засобах.
СРС. К.
 
5 тиждень
Л5. Суматори і віднімателі. Схемотехнична реалізація.
Лз3 Аналіз та розрахунок параметрів цифро-аналогового перетворивача (ч.1).
СРС. К.
 
6 тиждень
Л6. Множителі та дільники. Схемотехнічна реалізація.
СРС. К.

7 тиждень
Л7. Компаратори. Схемотехнична реалізація.
Лз4. Аналіз та розрахунок параметрів цифро-аналогового перетворювача (ч.2).
 СРС. К.
 
8 тиждень
Л8. Принципи побудови та забеспечення функціонування обчислювальних та мікропроцесорних засобів.
СРС. К.
МКР1.
 
9 тиждень
Л9. Основні підходи до функціональної та схемотехничної реалізації обчислювальних засобів. 
Лз5. Аналіз та розрахунок параметрів аналого-цифрового перетворивача (ч.1).
СРС. К.
 
10 тиждень
Л10. Мікроконтролери Atmel, Microchip, STM. Основні характеристикі та параметри.
СРС. К.
 
11 тиждень
Л11. Інтерфейси вводу-виводу. Поняття GPIO. Основні характерістикі та параметри. Схемотехнична реалізація.
Лз6. Аналіз та розрахунок параметрів аналого-цифрового перетворивача (ч.2).
СРС. К.
 
12 тиждень
Л12. Модулі аналогового вводу-виводу. Основні характерістикі та параметри. Схемотехнична реалізація. 
СРС. К.
 
13 тиждень
Л13. Апаратні інтерфейси. Схемотехнична реалізація паралельних інтерфейсів. 
Лз7. Аналіз та розрахунок параметрів послідовного інтерфейсу (ч.1).
СРС. К.
 
14 тиждень
Л14. Послідовні асинхронні та синхронні інтерфейси. 
СРС. К.
 
15 тиждень
Л15. Бездротові інтерфейси передачи данних. Схемотехнична реалізація.
Лз8. Аналіз та розрахунок параметрів послідовного інтерфейсу (ч.2). 
СРС. К.
МКР2.
 
 
Індивідуальна робота
 
Не передбачена. 
 
 
Самостійна робота
 
Самостійна робота складає 44 години. Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:
1) підготовка до лекційних занять – 24 години;
2) підготовка до лабораторних занять – 20 годин;
 
 
Процедура оцінювання
 
Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних та лабораторних занять, виконують 2 модульні контрольні роботи.
 
Модульні контрольні роботи №1 та №2 виконуються у письмовій формі з використанням контрольних запитань.  Максимальна оцінка за її виконання становить 30 балів. Модульна контрольна робота складається з теоретичної частини (3 запитання) та практичної частини (1 задача). Відповідь на кожне теоретичне питання оцінюється максимум 7 балами, правильне розв’язання задачі оцінюється в 9 балів.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1
Лз1…4. Оцінка за виконання чотирьох лабораторних завдань – 20 балів (по 5 балів за кожне завдання). 
МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.
 
Семестровий модуль № 2
Лз5…8. Оцінка за виконання чотирьох лабораторних завдань – 20 балів (по 5 балів за кожне завдання). 
МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).
 
Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни за семестр – 100 балів.
 
Умови допуску до підсумкового контролю
 
До заліку допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж на 60 %.

Політика освітнього процесу
 
Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 
 
Відсутність здобувача на контрольній роботі або на екзамені відповідає оцінці «0».
 
Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.