Матеріали електронних засобів

ID: 7624
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Edition: 
2020.
Number of ECTS credits: 
4.50.
Contains term paper
Final form of control: 
Exam. Protection of course work.
Teacher: 
Number of classroom classes: 
30 годин лекційних занять, 16 годин лабораторних занять.

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни 

Підготовка фахівців в області використання конструкційних і спеціальних матеріалів для побудови  електронних апаратів і засобів шляхом ознайомлення студентів з сучасною номенклатурою і сортаментом матеріалів електронних засобів (ЕЗ), а також навчання студентів обґрунтованому вибору матеріалів з врахуванням їх властивостей і технології формоутворення  елементів конструкцій ЕЗ.

Завдання дисципліни: 
  • ознайомити з конструкційними і спеціальними матеріалами, що використовуються в конструкціях сучасної електронної техніки;
  • навчити студентів методам визначення характеристик матеріалів, технологіям, що використовуються для формоутворення елементів ЕЗ і обґрунтованому вибору матеріалів на базі системного аналізу  і цілеспрямованого  синтезу конструкцій цифрових електронних засобів;
  • навчити майбутнього фахівця приймати технічно і  економічно обґрунтовані рішення з врахуванням наявних сортаментів і логістики обороту матеріалів  в промисловості.

 

Основні результати навчання

  • Вміти оцінювати характеристики та параметри матеріалів електронної техніки, розуміти основи твердо тільної електроніки, електротехніки, аналогової та цифрової схемотехніки, перетворювальної та мікропроцесорної техніки.
  • Застосовувати експериментальні навички (знання експериментальних методів та порядку проведення експериментів) для перевірки гіпотез та дослідження явищ електроніки, вміти використовувати стандартне обладнання, планувати, складати схеми; аналізувати, моделювати та критично оцінювати отримані результати.
  • Застосовувати розуміння теорії стохастичних процесів, методи статистичної обробки та аналізу даних при розв'язанні професійних завдань.
  • Демонструвати навички проведення експериментальних досліджень, пов'язаних з професійною діяльністю; вдосконалювати методики вимірювання; контролювати достовірність отриманих результатів; систематизувати та аналізувати дані, отримані експериментальним шляхом.

 

Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

  • Л – лекційні заняття;
  • ЛЗ – лабораторні заняття;
  • СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти;
  • МКР – модульна контрольна робота;
  • К – консультації.

 

Тематика та види навчальних занять

  • 1 тиждень
    • Л 1. Конструкційні матеріали. Характеристики 
    • ЛЗ 1. Класифікація радіо матеріалів.*
    • 2 тиждень
    • Л 2. Сталі. 
    • СРС. К.
  • 3 тиждень
    • Л 3. Кольорові метали.
    • ЛЗ 2. Флюси і припої.
    • СРС. К.
  • 4 тиждень
    • Л 4. Сортаменти.
    • СРС. К.
  • 5 тиждень
    • Л 5. Технології металів.  
    • ЛЗ 3. Пасти. 
    • СРС. К.
  • 6 тиждень
    • Л 6. Пластичні маси 
    • СРС. К.
  • 7 тиждень
    • Л 7. Термореактивні пластмаси
    • ЛЗ 4. Діелектричні матеріали
    • СРС. К.
  • 8 тиждень
    • Л 8. Термопластичні пластмаси.
    • СРС. К.
    • МКР 1.
  • 9 тиждень
    • Л 9. Технології пластмас.
    • ЛЗ 5. Миючі розчини
    • СРС. К.
  • 10 тиждень
    • Л 10. Електротехнічні матеріали.
  • 11 тиждень
    • Л 11. Матеріали для корпусів електронних компонентів
    • ЛЗ 6. Матеріали герметизації..
    • СРС. К.
  • 12 тиждень
    • Л 12. Керамічні матеріали.
    • СРС. К.
  • 13 тиждень
    • Л 13. Клеї в процесах складання. 
    • ЛЗ 7. Клеї. 
    • СРС. К.
  • 14 тиждень
    • Л 14. Компаунди.  
    • СРС. К.
  • 15 тиждень
    • Л15. Матеріали напівпровідникової техніки.
    • ЛЗ 8. Провідникові матеріали
    • СРС. К.
    • МКР 2.

 

Індивідуальна робота

Курсова робота

Курсова робота з дисципліни «Матеріали електронних засобів» є першою самостійною роботою, що виконується студентами напередодні наступних курсових робіт і проектів з дисциплін, пов'язаних з технологією виготовлення деталей, вузлів і агрегатів процесорних пристроїв і технологічним забезпеченням їх виробництва

Курсова робота має наступні цілі:

  • закріпити і доповнити знання, що отримані студентами при вивченні попередніх дисциплін навчального плану;
  • ознайомити більш глибоко з різними конструкційними матеріалами, що застосвуються в приладобудуванні, 
  • принципами і способами формоутворення деталей і технологіями їх виготовлення з різних матеріалів.
  • набути навичок самостійної роботи з технічною літературою, оформлення технічної документації відповідно до чинних нормативно-технічними документами.

Типове завдання на курсову роботу “ Вибір матеріалу і технології виготовлення деталі”

  • Вхідні дані для проектування: 
    • термін здачі закінченої роботи;
    • ескіз деталі;
    • програма виробництва;
    • календарний план.

Курсова робота включає в себе наступні етапи проектування:

  • Системний аналіз задачі на базі вивчення інформаційних ресурсів.
  • Розробка креслення деталі, як документа ЄСКД.
  • Вибір матеріалу і його обґрунтування. 
  • Опис технологічного процесу виготовлення деталі

Графік виконання курсової роботи

  • Отримання завдання - 2 тиждень.
  • Ознайомлення з рекомендованою літературою - 5 тиждень 
  • Розробка креслення деталі - 7 тиждень.
  • Обгрунтування вибору матеріалу і технології - 10 тиждень.
  • Оформлення курсової роботи - 12 тиждень.
  • Захист курсової роботи - 13 тиждень.

 

Самостійна робота

Самостійна робота складає 89 годин. 

Розподіл самостійної роботи за видами навчальних робіт:

  • підготовка до лекційних занять – 30 годин;
  • підготовка до лабораторних занять – 8 годин;
  • підготовка до екзамену – 30 годин;
  • курсова робота – 21 година.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі. Здобувачі протягом семестру готуються до лекційних, практичних та лабораторних занять, виконують РГР та 2 модульні контрольні роботи.

Модульні контрольні роботи №1, №2 виконуються у формі письмової роботи з використанням контрольних запитань.  Максимальна оцінка за її бездоганне виконання становить 30 балів. Кількість контрольних запитань – 3, кожна правильна відповідь оцінюється в 10 балів. 

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів.

Семестровий модуль № 1

  • Лабораторні завдання ЛЗ 1 – ЛЗ 4. Оцінка за виконання – 20 балів (по 5 балів за кожне завдання). 
  • МК1. Модульна контрольна робота – 30 балів (8 тиждень). Перескладання можливе протягом 9–11 тижнів за розкладом консультацій.

Семестровий модуль № 2

  • Лабораторні завдання ЛЗ 5 – ЛЗ 8. Оцінка за виконання – 20 балів (по 5 балів за кожне завдання). 
  • МК2. Модульна контрольна робота – 30 балів (15 тиждень).

Максимальна оцінка за повний обсяг виконаних навчальних елементів дисципліни – 100 балів.

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни за перший модуль та всі види навчальних елементів навчальної дисципліни накопичувальної частини за другий модуль на не менш, ніж на 60 балів.

Складання/перескладання екзамену організується за встановленим деканатом ІІБРТ  розкладом.*

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання; за необхідністю з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи питань, відвідувати консультації викладача. Дотримуватись принципів академічної доброчесності. 

Відсутність здобувача на контрольній роботі або на екзамені відповідає оцінці «0».

Під час лекції здійснювати телефонні дзвінки забороняється.