Життєвий цикл автоматизованих систем управління

ID: 3435
Вибіркова дисципліна
Навчальна дисципліна професійної підготовки
Рік впровадження: 
2019.
Кількість кредитів ЄКТС: 
5.00.
Форма контрою: 
Екзамен.
Викладач: 
д.т.н., проф Водічев В.А.

 

Анотація навчальної дисципліни

Мета дисципліни:
  • формування у студентів знань, вмінь та навичок в галузі налагоджування, монтажу та експлуатації систем автоматизації технологічних процесів та виробництв із застосуванням сучасних засобів та методів
Завдання дисципліни:
  • вивчення видів, порядку виконання і організації монтажних, налагоджувальних і експлуатаційних робот, що виконуються при автоматизації технологічних процесів та виробництв;
  • придбання навичок з організації монтажних, налагоджувальних робот технічних засобів АСУ ТП;
  • визначення експлуатаційної надійності засобів і систем автоматизації;
  • використання основних видів проектно-конструкторської документації та довідкової літератури, для виконання монтажних та налагоджувальних робот автоматизованих систем керування.

 

Основні результати навчання

  • Уміти застосовувати сучасні методи аналізу, синтезу, проектування під час дослідження систем автоматизації, комп'ютерно-інтегрованих технологій, їх програмних та апаратних компонентів.
  • Здатність описати сучасні методи створення автоматизованих систем керування, електромеханічних систем автоматизації та автоматизованих систем проектування на всіх стадіях життєвого циклу включаючи розроблення, дослідження, експлуатацію, супроводження та утилізацію.

 

Кількість аудиторних занять

30 аудиторних годин – лекційні заняття; 10 аудиторних годин – практичні заняття; 20 аудиторних годин – лабораторні заняття.

 

Тематика та види навчальних занять

1 тиждень

Загальні принципі організації робот зі створення і експлуатації АСУ ТП  (Л*, ПЗ №1, СРС, К).

2 тиждень

Організація і виконання монтажних робіт (Л, ПЗ №1, СРC, К).

3 тиждень

Організація і виконання монтажних робіт (Л, ПЗ №2, СРC, К).

4 тиждень

Монтаж трубних проводок (Л, ПЗ №2,СРC, К).

5 тиждень

Монтаж електропроводок (Л, ПЗ №3, СРC, К).

6 тиждень

Монтаж засобів вимірювань температури  (Л, ПЗ №3, СРC, К).

7 тиждень

Монтаж засобів вимірювань тиску  (Л, МКР1, СРC, К).

8 тиждень

Монтаж засобів вимірювання витрати (Л, ПЗ №4, СРC, К).

9 тиждень

Монтаж засобів вимірювань рівня (Л, ПЗ №5, СРC, К).

10 тиждень

Монтаж виконавчих механізмів (Л, ПЗ №5, СРC, К).

11 тиждень

Установка щитів, пультів і з’єднувальних коробок (Л, ПЗ №6, СРC, К).

12 тиждень

Настройка систем автоматичного регулювання (Л, ПЗ №6, СРC, К).

13 тиждень

Організація експлуатації систем автоматичного управління і контролю (Л, ПЗ № 7, СРC, К).

14 тиждень

Оперативне, технічне обслуговування і ремонт АСУ ТП (Л, ПЗ №7, СРC, К).

15 тиждень

Забезпечення техніки безпеки при виконанні монтажних, налагоджувальних і експлуатаційних робот (Л, К, СРC, МКР 2).

* Форми організації освітнього процесу та види навчальних занять

Л – лекційні заняття; СРС – самостійна робота здобувача вищої освіти; ПЗ – практичні заняття – практична підготовка до й активна участь в обговоренні питань і виконанні завдань; К – консультації викладача.

 

Процедура оцінювання

Система оцінювання рівня навчальних досягнень ґрунтується на принципах ЄКТС та є накопичувальною.

Студенти впродовж семестру готуються до лекційних та практичних занять, виконують дві модульні контрольні роботи. Для забезпечення оперативного контролю за успішністю та якістю рівня навчальних досягнень здобувачів вищої освіти дисципліна поділяється на два семестрові модулі.

Кожний модуль оцінюється у максимально можливі 50 балів. Максимальна сума накопичувальних балів в кожному модульному контролі – по 25 балів: вирішення практичних задач на ПЗ (20 балів), активна робота на практичному занятті (5 балів)). Максимальна оцінка за кожну модульну контрольну роботу складає – 25 балів. 

 

Умови допуску до підсумкового контролю

До екзамену допускаються здобувачі вищої освіти, які виконали всі види навчальних елементів навчальної дисципліни на не менш, ніж 60 %. Екзамен відбувається за всіма тематичними (змістовними) модулями дисципліни. 

Складання/перескладання екзаменів відбувається за встановленим деканатом розкладом.

 

Політика освітнього процесу

Здобувач зобов’язаний своєчасно та якісно виконувати всі отримані завдання, відвідувати консультації викладача з метою з’ясування всіх не зрозумілих під час самостійної та індивідуальної роботи, питань. Такій підхід сприяє формуванню академічної культури та академічної доброчесності, здобуттю навичок самостійної роботи і формування відповідних компетентностей, як для успішного навчання на відповідному освітньому рівні, так і для майбутньої професійної діяльності.

Викладач на першому аудиторному занятті надає повну інформацію щодо усіх складових дисципліни, роз’яснює кількісне та якісне наповнення змістовних модулів, рекомендує відповідну фахову літературу, інформує щодо критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень здобувача з усіх видів та форм навчання та термінів контрольних заходів. 

Викладач зобов’язаний здійснювати консультації відповідно до затвердженого завідувачем кафедри, графіка консультацій.

Відсутність здобувача на екзамені або на МКР відповідає оцінці «0». 

Складання/перескладання екзаменів відбувається за встановленим деканатом розкладом. 

Під час Л, ПЗ, складання екзамену користуватися телефонами заборонено.

Заборонено використання будь-яких літературних джерел, конспектів лекцій, шпаргалок під час проходження модульних контролів та складання екзамену з дисципліни.